Decoders verwisselen.

  • 19 November 2012
  • 4 reacties
  • 480 Bekeken

Badge

Ik heb twee TV's met decoder. Is het mogelijk om, zonder problemen, de decoders van plaats om te wisselen.


Mvg.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Wat dan met Ruckus-of Devolo-adapters? daarbij gebruik je maar een ethernetuitgang v/d b-box2. Bovendien moeten alle opgenomen netwerkopnames op alle decoders zichtbaar zijn vlgs. mij. Niet de ingeplande opnames want die komen met de Charles-interface (V4) maar in de decoderlijst na opname, of na een Factory Reset (een bekende bug v. Charles). Als dat opgelost is, mag dat hier wel even gemeld worden.

Reputatie 7
Badge +1


Computerken, dat je vanop afstand (nPVR) geprogrammeerde opnames niet in de lijsten v/d decoders (V4) ziet verschijnen (tenzij na een factory reset) is een bekende bug v. Charles. Tijdens en na de opname staan ze wel in de lijst van opgenomen programma's v. alle decoders. Je kunt inderdaad die opnames niet stoppen tijdens de opname (ook niet wissen), maar dat heeft minder belang omdat nPVR-opnames toch geen ruimte nemen op de HDD v/d decoder(s)...



Ik heb al gehad dat nPVR-opnames met een rood cirkeltje bleven staan nog lang nadat het programma teneinde was (plus de 20 minuten extra). Dat werd eerst correct terug weergegeven na een gewone herstart.

Reputatie 1
Badge


http://community.belgacom.be/people/26fc8c6d18" jquery1353404683824="79 Computerken, dat je vanop afstand (nPVR) geprogrammeerde opnames niet in de lijsten v/d decoders (V4) ziet verschijnen (tenzij na een factory reset) is een bekende bug v. Charles. Tijdens en na de opname staan ze wel in de lijst van opgenomen programma's v. alle decoders. Je kunt inderdaad die opnames niet stoppen tijdens de opname (ook niet wissen)



Signoor, ik heb geen factory reset gedaan maar een nPVR opname die kan ik wel stopzetten en ook wissen terwijl het programma bezig is. Het is zichtbaar in TV overal met een rondje, klik je weer dan komt 'verwijder opname', daarop geklikt dan verdwijnt dit ook daadwerkelijk op het tv overal overzicht en het eigen overzicht (na terug en opnieuw opnames) . Ik heb maar op 1 decoder gekeken maar hier werkt dat dus wel ingeval van een nu uitgezonden opname.


MVG
Reputatie 7
Badge +1


Ok Jack, maar niet vanop de decoder. Dus blijkbaar wel vanuit de online TV-gids op PC/tablet of smartphone. Moet je dus nog eens proberen vanop je decoder een lopend nPVR-programma te stoppen. Bij mij lukt dat niet, want ik krijg dan altijd een foutmelding.



En Elsa, Charles 248 loopt nu al zeker 3 maanden zonder merkelijke verbeteringen: de belangrijkste bugs blijven bestaan. Ik stel enkel bij de serieopnames verbeteringen vast, omdat ik dat nogal intensief gebruik. Maar ook daar zitten nog bugs in, maar uiteindelijk loopt alles wel goed. Dagelijks conflicten checken is aan te raden (daar is een rubriek voor in het PVR-menu)

Reageer