Decoders

  • 10 February 2015
  • 12 reacties
  • 616 Bekeken




Onderwerp geplaatst 10/02/2015 - 05:21 door patrick.










Alle klanten die nog een V3 of V3b decoder in huur hebben mogen deze gaan omruilen voor een V5 decoder in een Belgacom/Proximus center.


Dit omdat deze decoder niet meer wordt opgevolgd.


Later volgt dit voor huurders van een V4 decoder ( het zij zolang er zich geen oplosbare zich voordoen ).


Dus als je een V4 decoder hebt die moeilijk doet krijg je ook een nieuwe V5 bij omruiling


Mondelinge mededeling verkregen van Proximus (heb gezegd ik zet het op de forum antwoord geen probleem)






Dit heb ik hier in een andere post voor de V3 en V3b reeds gepost en wat Patrick hier zegt kon je ook lezen

Op sociale media waar de proximus medewerkers dit ook zeggen.


NB: Aangezien Patrick er een monoloog van maakt, open ik het onderwerp hier terug zodat het voor forumbezoekers verder bespreekbaar wordt, indien gewenst !

12 reacties

Iemand meldt mij juist dat hij een ruilnummer gekregen heeft van de Helpdesk omdat hij het antwoord gekregen heeft dat hij zijn v4 mag omruilen voor een v5, maar in het proximus center willen ze geen v5 geven en enkel ruilen voor een v4 !


Hoe handel je in zo'n geval zoiets correct af;

want op een ruilnummer die je krijgt van de helpdesk is er geen verband met het type dat ze moeten in ruil geven !!


Ook als je via de medewerkers een antwoord krijgt je mag je (v3) v4 omruilen voor een v5, en ze in het Proximus center je een v4 geven bv ipv v5 of voor je v3 een v4 geven ipv v5, wat dan hoe handel je dit dan af ? toch niet via de ombudsman lach
Reputatie 7
Badge +6
Dat is dan toch superjammer dat het zo afhangt van de willekeur en het humeur van een medewerker in een Proximus center. In de top tien van de slechtste centers met die handel!


Ikzelf heb super nieuws: mijn V3 werd in het Basilix center in Sint-Agatha-Berchem ONMIDDELLIJK omgeruild voor een V5. Ze hebben geen andere meer, zeggen ze (allen daarheen). Mijn oude decoder werd ook dadelijk 'uitgeschreven' en de nieuwe 'ingeschreven' zodat ik thuis alleen nog maar de kabels moest aansluiten. Ik heb zelfs mijn opnames nog.


Dus Basilix center in de top tien van de beste, eigenlijk ook al om de manier waarop ze o.a. een bejaard dametje hielpen met haar kapotte vaste telefoon. Vriendelijk en behulpzaam kan dus ook en dat moet dan ook gezegd worden.


Reputatie 7
Badge +1
Ik begrijp niet dat ze niet systematisch die V3-reeks omruilen. En een aparte interface voor deze decoders zou toch moeten werken? Ik had 3 jaar een gehuurde V3 (2009-2012), dan een gekochte V4 tot april 2014, die toen nog in garantie werd vervangen door een nieuwe V4 (,na een blikseminslag, ook de b-box2 werd toen vernieuwd). Die maatregel zal sowieso toch enkel voor gehuurde decoders zijn.


En als de nPVR-problemen enkel aan de servers liggen, hoef ik niet direct een omruil.
Het antwoord van de medewerkers alsook van de helpdesk is blijkbaar dat je de v3 kunt vervangen door een V5.


Eigenlijk doe ik hier een oproep aan de Proximus medewerkers om duidelijkheid te brengen, hoe je juist moet handelen,

indien ze dan toch in sommige proximus centers moeilijk doen om je een V5 te geven en ze je met een v4 willen de straat op sturen.
Reputatie 7
Badge +6
Heb nu al een paar dagen de V5 en wat een verbetering: opnames programmeren, bekijken, van zender veranderen, nu ja zowat alles, gaat probleemloos en veel sneller. Of je een V4 moet inruilen, weet ik niet, maar een V3; doen !
Elza, als die decoders niet meer opgevolgd worden wat zal er dan gebeuren met de decoders die men aangekocht heeft?
Daar heb ik nog niks van vernomen ze spreken alleen over gehuurde decoders, je kan altijd eens de vraag stellen via .


een privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ➽ Onze medewerkers

en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'


en in geval je antwoord krijgt laat het eens weten want er zullen nog mensen geïnteresseerd zijn in dit verhaal.
Reputatie 7
Badge +3
Van zodra een aangekochte decoder niet meer kan gebruikt worden (niet meer compatibel met de Proximus TV , is er altijd een gratis een omruiling.


Dit is ook gebeurd met de V2 decoder in 2012 tot jan. 2014 , deze werd toen gratis omgeruild.


De betrokken klanten worden steeds persoonlijk verwittigd (brief ,e-mail en boodschap op je TV scherm)


Patrick
officieel heb ik daar nog nergens een melding van gezien in ieder geval,

zoals met zoveel zaken die hier op het forum besproken worden, ik moet zelf tot mijn spijt melden dat het ook de eerste keer niet is dat via de medewerkers per vergissing verkeerde zaken gemeld worden, dus zelf dat is nog niet echt officieel, maar ik werp zeker niet de eerste steen,

want ik kan mij ook vergissen en trouwens iedereen kan dat !-)


Heb je er dan al weet van dat voor de v3 en/of de v4, dat dit al zo gebeurd is,

dat men iemand via brief ,e-mail en boodschap op je TV scherm, verwittigd heeft!!!


Want zelf als je niet op één of andere manier verwittigd wordt,

kan je nu al zeker de v3 en V4 bij serieuze problemen (defect) die laten omruilen voor een V5.
Op aanraden van Elza heb ik verleden week de vraag aan onze medewerkers gesteld betreffende de aangekochte decoders


doch nog geen antwoord ontvangen.Hopelijk heeft Patrick gelijk ik heb hier een v3 en een V3b die aangekocht is. Enkel die V3b


gebruik ik maar zou daar graag netflix mee kunnen bedienen als dit ooit komt hier bij ons en naar wat ik hier lees zou dit dan niet


meer mogelijk zijn op een V3b dus niet meer compatibel met proximus tv denk ik dan.


Ik begrijp wel dat er nog geen antwoord kwam van de medewerkers ik denk niet dat zij daarover beslissen he.
De medewerkers kunnen daar over beslissen natuurlijk wel, want de medewerkers weten van hogerhand wat zij mogen en niet mogen beslissen.


Tot nu toe gaat het enkel over omruilen van gehuurde decoders en niet over gekochte decoders.


Dus als de medewerkers moeten beslissen om deze te mogen omruilen zullen ze dit eerst van hogerhand moet horen of dit mag of niet en eens het groen licht komt dan mogen zij dit uiteraard beslissen of de omruil mag of niet, waarschijnlijk heb je daardoor ook nog geen antwoord gekregen omdat die vraag aan de bevoegde dienst moet gesteld worden.


In ieder geval voor de gehuurde v3 of v3b zal het geen probleem zijn.


NB: 'Van zodra een aangekochte decoder niet meer kan gebruikt worden (niet meer compatibel met de Proximus TV , is er altijd een gratis een omruiling.'


Waar hij dat haalt of gehoord heeft van 'altijd gratis omruiling' weet ik niet, is dit dan ergens wettelijk verplicht of zo ? Als dit zo is kan Proximus er natuurlijk niet van tussen, of als ze dit zelf beslissen van het te doen, dan is het ook in orde natuurlijk ;-)
Reputatie 7
Badge +1
In principe zouden ze enkel sterk verouderde decoders niet meer moeten opvolgen en automatisch ruilen (gehuurd of gekocht). Maar de V4 kan je moeilijk een sterk verouderd toestel noemen...Is er iets belangrijks wat de V5 meer kan dan de V4? verwijderbare HDD wel natuurlijk. Tenslotte moeten die apparaten enkel streamen en eventueel simultaan op de HDD opnemen (2 streams) . nPVR mag sowieso geen probleem stellen, want is haast identiek met VOD.

Reageer