Decoder welke krijg je nu

  • 11 October 2014
  • 29 reacties
  • 688 Bekeken

Badge
  • Practitioner
  • 155 reacties
Goedemiddag,


Dinsdag komen ze hier de decoder's om wisselen. Omdat wij niet goed kunnen kijken.


Nu lees ik over een v5 mini, Maar hier zit geen harde schijf in. En je kan geen serie opname's meer doen.En opnemen via Cloud.


Weet iemand welke je krijgt.Wil gewoon het zelfde voor de beide tv en dat het niet te moeilijk is.




Dank je wel groet Frwi





29 reacties

ze zullen je zeker geen V5 mini geven, normaal zal het een V5 zijn maar het kan ook een V4 zijn als de technieker bv geen V5's meer bij heeft.


Ik heb enkel nog een v5-mini maar dan moet je die wel zelf vragen in de Proximus winkel als je zo één wilt.
Welke decoder je krijgt weet je nooit.Maar ze zullen je nooit een v5 minni leveren want daar zit inderdaad geen harde schijf in,of je moet het vragen natuurlijk.Normaal zal dit een v4 of v5 zijn, en een v5 is de kleinste decoder met een breedte van 23cm.
Behalve dat éne cijfertje verschil en de afmeting, zijn er voordelen aan de v5 t.o.v. de v4?
alles gaat iets vlugger bij het doorlopen van de menu's en de Harddisk is wat groter en swapabel , dus als je opgenomen programma's wilt bewaren en de harddisk is vol kan je een andere nieuwe invoeren (te koop bij Proximus) maar voor de rest weinig verschil .surf naar ► specificaties


PS: Je kan natuurlijk ook je opnames op dvd recorder zetten via de scart stekker van je decoder.


edit: de harddisk is niet groter, deze van de v4 en de v5 is even groot 320 GB, wel groter (het dubbele) dan deze van de V3 decoder. surf naar ►HdDecoder


hoeveel opnametijd heb je eigenlijk met een decorder?


kan het zijn dat je 180 uren opnametijd hebt?of 140 uren?
Als ik dat vlug eens uitreken is dit ongeveer 110u HD voor 320 GB
Christiaan ,


het is blijkbaar 90u HD en 250u SD surf naar ► Hd-Decoders
Reputatie 7
Badge +1
Heb geen ervaring met de V5, maar ik vond de V4 een verademing tegenover de V3, en de bediening gaat behoorlijk vlot, zeker met de laatste leon-interface.
Inderdaad het verschil is het grootst tussen v3 en de V4 en de V5, maar tussen de V4 en V5 is er weinig veranderd.
Badge
Dank je wel allemaal. Het maakt eigenlijk niet uit wat we krijgen. Is het beeld maar goed om te kijken.


Want leuk is het nu niet.


Groet Frwi
Badge
Hallo,


De monteur vertelde dat het niet aan de modem lag. maar aan de devolo en trok er net eentje uit. Had ik geen beeld.


Nu hebben wij een kabel en voor boven wifi versterker. Ga vanavond eens kijken of ik nog slecht beeld heb. En of ik de versterker moet gebruiken.


Hebben nu een andere BBox3 gekregen.


Hopen dat het nu is opgelost.


Dank je wel allemaal groet Frwi
aan de modem zal het inderdaad niet liggen want een bbox2 of bbox3 is voor IPTV net het zelfde, het is bijna altijd met devolo's dat er miserie is , wat niet wil zeggen dat het nooit kan goed werken met devolo's !!
Reputatie 6
Badge +2
Ja Elsa, moest die devolo's nooit werken dan zou de verkoop in elkaar stuiken en zou Proximus die devolo's voor eens en altijd aan hun been blijven zitten.
Ik heb het deze week ook gezegd.Decoder heeft er niets mee te maken ,het is de software die er op staat.
Die devolo's worden wel niet op de eerste plaats aangewezen en worden de wifi-bridges gepromoot, behalve voorde bbox2 omdat er dan weer problemen optreden gezien hij in full routed mode moet werken, en stelt men daarom devolo's voor. De de bbox2 zal toch stillekes vervangen worden door box3 en in eerste instantie voor de mensen die op minder dan 400 m zitten (vectoring) dus zal meer en meer wifi-bridges gebruikt worden ook al omdat je er maar één nodig hebt aan de decoder kant alleen .
Ik vind zelf ook dat die wiffi-bridge uitstekend werkt.En heb daar na 2-3 maanden nog steeds geen problemen mee ondervonden.
Inderdaad vroeger waren er ook altijd meer klachten over de devolo's dan over de ruckussen (voorganger van wifi-bridge)
Het zou dus naar het schijnt ook een zeer goede oplossing zijn om zij die graag bv.ook telenet mee in huis willen nemen,en dan kan je kiezen draadloos proximus te nemen.En bekabeld telenet omdat niet iedereen de mogelijkheid heeft om anders te werken zoals ik,En anders is het hier ook een grote rondslomp van draden en nu vind ik het veel beter,en mijn beeld van tv. is ook perfect.Al moet ik zeggen dat ik wel twee maal eens paars beeld heb gehad maar waar dit aan lag weet ik nog niet.
Badge
Hallo,


Even een update. Hier werken de devolo's weer. Kabel ligt er nog even en blijft het zo werken gaat de kabel weg.


De wifi versterker vraag ik of ik deze terug kan geven.


Hoop dat het zo bijft werken. Nu heb ik een andere probleem. De printer is draadloos en hij zit de bbox nergens. Heeft iemand een goeie tip voor mij. Want HP heb ik gebeld die helpen je niet verder omdat de garantie voorbij is.




Groet Frwi
Werkte de printer vroeger met je bbox3 wel en nu met een nieuwe bbox3 niet meer.


Je geeft best ook een vast ip adres aan je printer bvb http://192.168.1.200
lees in dit verband eens het volgende :


surf naar ► Probleemstelling Netwerk printer Ip adres toekenning


en ook ►Netwerkprinter een vast ip adres geven(bbox-dhcp-server-ip-reservations
Tom, was dat dan de voetbalploeg van Anderlecht niet dat ze toevallig lieten zien :-))
Badge
Hallo Elsa,


Wij hadden eerst een BBox2 en nu 3


Met de 2 werkte het perfect en nu heb ik al enkele uren zitten prullen. Maar ga eens kijken bij Ricky Of de andere site.


Weer kei bedankt groet Frwi
Laat eens weten of je het voor elkaar gekregen hebt , altijd interessant om weten hoe je zo'n probleem kunt oplossen, er zijn wel bugs in de bbox3, maar zoiets zou toch moeten kunnen werken normaal gezien !
Badge
Hoi,Nee het is nog niet gelukt. Want bij de uitleg van Ricy staat over de bbox2 jammer.


Ga morgen weer eens verder prullen en kijken of het lukt.




Weet niet of Ricy hier ook op de site komt. Maar alvast kei bedankt voor u info op uw site. Heb er al heel veel aangehad. En trouwens ook hier van het forum.


Groet Frwi

Reageer