Decoder v5 schakelt niet (altijd) in

  • 2 September 2013
  • 4 reacties
  • 254 Bekeken


Een paar maanden geleden hebebn we problemen met Belgacom TV gekregen (storingen in het beeld).


Daarvoor is 2x een technieker langsgekomen.





Sinsdien (toeval) hadden we regelmatig last van het feit dat de decoder (v3) niet kon worden ingeschakeld met de afstandsbediening. Alleen uit het stopcontact halen en terug insteken hielp.





We zijn dan maar een nieuwe decoder gaan huren (v5) en we hebben nog steeds regelmatig hetzelfde probleem. Heel vervelend (zeker als er ondertussen iets wordt opgenomen natuurlijk) ?





Nog iemand met dit probleem ?





Bedankt

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Als je met Devolo-adapters werkt en je de decoder volledig afzet (zonder stroom) kan het een tijdje duren vooraleer de devolo's terug signaal doorsturen, omdat die ook in spaarstand gaan. De opstart duurt dan geen 2 minuten maar zeker het dubbele.Als het met kabel is kan het daaraan niet liggen natuurlijk.



Maar nu je het zegt: ik heb de laatste tijd ook een paar keer voorgehad dat mijn decoder (V4) niet wou opstarten vanuit standby. Het blauwe lichtje ging niet aan en alleen een herstart met de knop achteraan (zonder stroom zetten) hielp na een tijdje, al ging hij na het inladen weer uit en bij het dan opzetten kwam eerst de melding 'start software' op de display. de laatste dagen echter geen last meer van gehad.

Reputatie 7
Badge +1


Bij Belgacom blijven ze bij de tijd hé. Bij Telenet al zeker meer dan 2 jaar dezelfde digicorder. Die zwarte die ik nu heb is alleen met een andere kast rond (zoals met de V3 en V3b) want de specificaties zijn identiek met de vorige. Er is alleen een andere (lange smalle zwarte) afstandsbediening nu, met minder knoppen op. Alles gaat nu via één menuknop en de kleurentoetsen voor teletekst zijn verdwenen (behalve de rode knop die vlgs. mij te dicht bij de rode REC-kop staat). Het is wat wennen, maar het werkt wél natuurlijk en behoorlijk stabiel, dus is er niet écht behoefte aan een nieuwe digicorder. Nadeel, de afstandsbediening vreet batterijen (max. 3 à 4 maanden, alhoewel ik ze relatief véél minder gebruik dan die van de V4, die meer dan een jaar meegaan niettegenstaande intensief gebruik). En de V4 vind ik best een prima apparaat als de software correct werkt. Bediening is sneller dan die van de digicorder, zeker door dagen scrollen in de TV-gids, en de info op de display is superieur. Waarom Belgacom de V4 afvoert is mij nog steeds een raadsel. Wat die V5 aan verbetering brengt is nog af te wachten. De V3 zit allicht nog enkel in de koopformule voor een 2e TV? Raar dat ook de V3b verdwenen is...Ze moeten nogal wat 'overstock' gehad hebben van die V3? of zijn die allemaal 'refurbished'?














De V5 zou wel wat vlugger kunnen reageren mss, aangezien zijn hardware sneller is,

maar dit is nog niet zeker natuurlijk.


De User interface ziet er wel identiek uit als de V4

Mss gaan ze gewoon de V4 laten vallen omdat de V5 er nu is en blijkbaar stabieler werkt met zijn software dan de V4 !


Toch in ieder geval nog maar weinig klachten gehoord van de V5 , alleen bij afspelen van nPVR wat onderbrekingen en blokjes ,

maar zoals we nu weten heeft dit niks te maken met de decoder aangezien alle decoders het probleem hebben.


Ik denk dat ze gewoon de stabielste willen overhouden V3 en V5



Groetjes, Elsa

















Mss toch eens van de modem 20 seconden de stekker uit het stopcontact trekken en terug laten volledig opstarten


Als dit gebeurd is en het helpt niet toch mss ook nog eens proberen van een factory reset te doen van de decoder


zie hoe het moet ► HIER



Groetjes, Elsa




Reageer