Decoder V5-mini ??


Vandaag ontvangen ... Nou moe, ik val van mijn stoel .. ik heb in mijn niet al te kort leven al veel ineengeflansten brol gezien maar dit kan mee met de slechtere "made in China" rommel ... is men zeker dat dit van Cisco komt ? Het lijkt wel in mekaar gestoken door een beginnende amateur die af en toe wat zit te prutsen in zijn kelder.
In vergelijking met de bouw, robuustheid en afwerking van een V3b lijkt dit echt nergens op ! Valt dat nu echt aan niemand op ?

25 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Verplaatst naar de juiste rubriek.
Bij mij telt alleen dat hij alle functies zonder problemen goed uitvoert en niet om de haverklap in defect gaat natuurlijk ook, maar ik heb hem al van sinds de v3-c pas uitgekomen is en is zeker nog niet uiteengevallen, alhoewel wie weet.... mss wel, want hij staat onzichtbaar opgesteld , 'k ga vlug eens gaan kijken 🙂
Reputatie 6
Badge +2
En Elsa, is hij nog niet uit elkaar gevallen? 😃
Oef..... nee wat heb ik geluk zeg :D
'k hem wel al van in het begin dat de v5-c uitgekomen is maar aangezien ik nog niet lang geleden de kans gekregen heb om hem aan 50 € te kopen, heb ik nog het geluk dat de 2jaar garantie begint te lopen vanaf de aankoop en niet vanaf ik hem in gebruik genomen heb als huur decoder, dus als hij uiteenvalt is het nog niet zo erg' kan nog op mijn garantie rekenen 🙂
Reputatie 7
Badge +1
Ik begrijp de reactie van Regulus hoor; ik sloeg ook achterover toen ik het "ding" in een BCC zag staan! ik dacht eerst dat het een soort swipebox was! Natuurlijk bedoeld om direct in een schuif of kast te steken; vandaar die RF verbinding voor de afstandsbediening...:S
Maar ja, alles wordt kleiner en kleiner. De V4 was ook al een stuk kleiner dan de V3. Nu is er geen harde schijf meer nodig, en de rest neemt sowieso zogoed als geen plaats in (cfr. smartphones en tablets). Bovendien hebben ze de display maar weggelaten, dat neemt toch maar onnodige plaats in....weer voor diegene die daar nooit naar kijken, maar voor radiogebruikers toch een serieus minpunt!
Ze hebben hem nu naar "compact" gepromoveerd, al was de "mini"-benaming beter toepasselijk.
Eigenlijk is het simpel op te lossen door proximus dat ze uit al de v5's de harde schijf verwijderen voor deze die een grote kas of een display willen,
en voor de anderen kunnen ze een v5-compact meegeven, en iedereen content 😉
Ik begrijp de reactie van Regulus hoor; ik sloeg ook achterover toen ik het "ding" in een BCC zag staan! ik dacht eerst dat het een soort swipebox was! Natuurlijk bedoeld om direct in een schuif of kast te steken; vandaar die RF verbinding voor de afstandsbediening...:S
Maar ja, alles wordt kleiner en kleiner. De V4 was ook al een stuk kleiner dan de V3. Nu is er geen harde schijf meer nodig, en de rest neemt sowieso zogoed als geen plaats in (cfr. smartphones en tablets). ...


Idd alles wordt kleiner maar daarom ook krakkemikkiger ? Ik dacht het niet .. als men ziet hoe Iphones/smartphones afgewerkt zijn ... kijk maar eens naar de achterkant van die V5mini en naar de "doos" .. da's voor mij echt ineengeflanst. Of is die van mij al n-tig keer gerecycleerd cq refurbished ? Moest men mij in mijn professioneel leven ooit zoiets te koop aangeboden hebben als toestel dan vlogen aanbieder en toestel direct de deur uit !
Wat is er nog als vroeger kijk maar een naar wasmachines en ga zo maar door wat je vroeger 20 jaar en langer kom mee verder doen gaat nu dikwijls nog minder dan de helft van de tijd mee en het mag dan zelf een Miele zijn het doet er zelf niet meer toe. Ik heb totaal geen problemen met die v5-compact ondervonden tot nu toe en met mijn v5 wel want 't is om die reden dat ik hem moet omruilen heb na een paar jaar was die defect, dus daaruit kan je nog geen conclusies trekken volgens mij maar goed ieder zijn mening natuurlijk.
Nog een geluk dat ik die v5 toen niet aangekocht heb zoals mijn v5-c want anders zou mijn garantie juist nog maar een paar maanden verlopen zijn geweest, toen die defect ging.
We zullen zien .. zoals de Engelsen zeggen "The proof of the pudding is the eating" ... we zullen zien of die V5 langer meegaat zonder defecten dan mijn V3b's onder dezelfde omstandigheden ...
Reputatie 7
Badge +1
Mijn eerste V4 juist geen 2 jaar, maar dat was door een blikseminslag. In garantie vervangen toen (nog juist binnen garantie). De 2e wordt nu 2 jaar. Dus in totaal toch al 48 maandan x 8€ = 384€ huur uitgespaard, en die kostte 4 jaar geleden 225€ geloof ik. Vermits de koopformule is afgeschaft, zal mij dat bij defect 8€ per maand extra gaan kosten....Dan zal ik een paar extra's moeten buitensmijten denk ik bv. TVR+
Hij moet tegenwoordig niet lang mee meegaan of ze zijn daar al met een nieuw model 😉
Daar schiet ik nu een heel eind mee op ... 't is al erg genoeg dat ze voor digitale cameras alle 6 maanden een "update" model uitbrengen !
Of je er u mee opschiet of niet, je hebt weinig keuze zeker of je moet proberen een v5 vast te krijgen als je dat beter vindt, ik weet het ook niet dat je moet je zelf uitmaken!
In ieder geval het werkt bij mij tegenwoordig allemaal goed met mijn v5c en dat is voor mij het belangrijkste, maar voor u kan er natuurlijk wat anders belangrijker zijn en voor een ander weer nog wat anders , ja en zo is er altijd wel iets zeggen ze dan 😉
Ik werk met een V5 en met de harde schijf eruit en dan werk alles goed betreffende opnames, opnames lukken voor 100% het afspelen ervan is weer ander verhaal.
Heb twee V5 in reserve gewoon voor de display. Overdag staat hier de radio op via home cinema en kan dan zien op welke zender ik sta met de mini moet je tv opstaan.

Intussen zal PX met al de opmerkingen wel gesnapt hebben dat die mini zoals bv de swipebox een zeer slechte keuze was. Kan maar een ding hopen en dat is dat de V6 die zal uitkomen ze luisteren naar ons.

Waar gaan wij naar toe met de V5 was iedereen gelukkig en dan brengen jullie de mini op markt die geen enkele klant wil hebben, leg dat eens uit PX A.U.B

Met harde schijf bewaar je zolang je wil iets en nu kan het maar 60 dagen, ik noem dat een achteruitgang.
Patrick,
Er zijn mensen die wel graag een v5-mini hebben (zoals ik trouwens) omdat die de decoder liefst zo klein mogelijk hebben of die toch verborgen opstellen bijvoorbeeld (wat ik ook doe), dus om iedereen content te stellen zou Px dan beter twee versies voorzien dus ook ene met display en dan kan ieder kiezen wat hij het liefst heeft.
NB: als je twee v5 decoders in reserve hebt, kan je er dan niet één ervan missen en verkopen aan Regulus die zal zelf bereid zijn om er zeer veel geld voor te geven, om van die brol decoder v5c vanaf te zijn ;)

Je zegt ook "Met harde schijf bewaar je zolang je wil iets en nu kan het maar 60 dagen, ik noem dat een achteruitgang. "
Maar je hebt wel de harde schijf verwijderd omdat de opnames goed zouden verlopen ;-))))
Snap ik Elsa dus PX breng extra mini uit met scherm dat de klant de keuze geeft vind ik logisch.

En betreffende de harde schijf eruit werk het 100% met de harde schijf erin is heb ik niets dan conflicten en dan lopen de opnames verkeerd.
60 dagen is te kort, ik neem soms film op en kan maanden duren dat ik zin heb om die te zien.

Van mij mag de harde schijf verdwijnen vanaf morgen maar wil geen tijddruk hebben dat ik maar 60 dagen heb om het verplicht te kijken.
Wat is de oplossing in mijn ogen simpel, iedere klant krijgt zoveel opslagruimte in zijn cloud en denk dat er dan niemand zal klagen
Eigenlijk heb je zelf een v5-compact met display gemaakt van je V5 door de harde schijf er uit te swappen.
Inderdaad 60 dagen is wat weinig maar ik stel die dan in op 36 maanden al heb je dan natuurlijk daar wel de beperking van dat je in totaal maar 50 uur aan opnames kunt in de cloud bewaren. Die 36 maanden is wel al ruim lang genoeg volgens mij, mss zouden ze dan wel wat meer kunnen toelaten dan in totaal 50u.
Natuurlijk zullen ze niet onbeperkt opslag in de cloud toelaten, want op den duur zullen de servers in één twee drie overvol staan met opnames, zelf al breiden ze regelmatig uit toch zou die opnieuw en opnieuw vol lopen, dus zullen ze wel altijd op één of andere manier een beperking moeten opleggen.
Reputatie 6
Badge +3
Inderdaad 60 dagen is wat weinig maar ik stel die dan in op 36 maanden al heb je dan natuurlijk daar wel de beperking van dat je in totaal maar 50 uur aan opnames kunt in de cloud bewaren.
Maar omdat patrick nog een v5 heeft (zonder HDD) heeft Patrick deze optie niet, deze is enkel voor de v5c. Dus ik kan wel begrijpen dat het dan kort is, maar OK, Proximus heeft er wel een oplossing voor: ofwel een HDD ofwel 36 maanden nPVR.
Reputatie 6
Badge +3
Alhoewel ik nog steeds niet begrijp waarom ze niet gewoon ook voor de decoders met HDD niet alles in nPVR plaatsen met optie voor 36 maand, of om gelijk welke nPVR opname om te zetten naar cPVR.
Reputatie 7
Badge +1
Standaard 90 dagen, en alternatief 36 maanden maar dan 100 uur in HD (en vrij swappen tussen de 2 systemen), daar zou ik mee kunnen leven. En voor de nog bestaande cPVR-decoders de mogelijjheid tot opname op HDD openlaten, zolang die nog in omloop zijn, en dan al zeker voor gekochte.
En voor TV replay minstens 48 uur (of 2 volle dagen).
geen 36 mnd, omdat de V5 nog een harde schijf heeft en als je toch iets langer wilt bewaren dit even goed of beter op de harde schijf kunt doen, en hierdoor ook de servers minder belast worden ook, en je je meer dan 36 mnd kunt bewaren.
zo abnormaal vind ik dit niet, het is ook niet de bedoeling van een v5 om de harde schijf er uit te halen want dan kan je evengoed een v5-c gebruiken.
Gelijk welke nPVR opname is dan ook weer niet nodig om die om te zetten naar cPVR of je harde schijf is ook direct vol, of de keuze laten dat je dit kunt als je het wenst, maar waarom nog allemaal zo ingewikkeld maken als toch alle uiteindelijk nPVR gaar worden, beter dat ze zorgen in de toekomst voor voldoende opslag en langdurig genoeg ook en dan is iedereen content zelf zonder harde schijf.
Edit: ter info: bericht ingevoerd voor dit van Sinjoor zichtbaar was
ZUCHT EN ZUCHT wij klagen als klanten al jaren dat Proximus traag is en onduidelijk.

Dus ik zal nu klaar en duidelijk de vragen stellen aan de medewerkers. Wat kunnen wij als klant verwachten in de toekomst?

1) Brengen jullie in de toekomst V6 uit zoals de mini maar met scherm?

2) In welke richting willen jullie gaan betreffende opgenomen programma's?
A) dat de klant zoveel uur opname geeft zoals een harde schijf en niet tijdsgebonden is.
😎 dat de klant onbeperkt kan opnemen maar wel het moet bekijken binnen de 60 dagen.

Zijn nu 9/4/16 en weekend ben nu benieuwd als ik voor volgende week vrijdag een antwoord zal hebben.
Extra vragen van andere forum gebruikers of opmerkingen zijn zeker welkom


grrt en prettig weekend iedereen
2)
😎 dat de klant onbeperkt kan opnemen maar wel het moet bekijken binnen de 60 dagen.

Dat is nu toch al zo.
Reputatie 7
Badge +1
Als mettertijd toch alles nPVR wordt, is het cPVR-gebeuren toch een eindig verhaal. En omzetten van nPVR naar cPVR lijkt me een moeilijk verhaal tenzij met kopiēren via gecomprimeerde formats. Maar ik denk eerlijk gezegd dat ze daar hun tijd niet meer gaan in steken. Maar ik volg Patrick wél in zijn betoog voor een decoderversie mét display. Die mag dus, door de aard van de zaak, ook wat groter zijn anders moet de display de hele voorkant bestrijken. Maar nu ben ik al met "design" (een duur woord)bezig hé...
Ik blijf er ook op wijzen dat decoder-eigenaars op termijn voor een forse prijsverhoging komen te staan van 8€ per maand, tenzij ze voor die mensen het tarief van 5€ zouden toepassen (die blijven ook eigenaars als hij stuk gaat toch?). Je kunt een defecte decoder toch ook nog aan het netwerk laten hangen? (ik doe maar een suggestie). Mensen die hun decoder kochten zijn door de aard van de zaak "trouwe klanten" want ze kunnen hun decoder (s) toch voor niks anders gebruiken, terwijl huurders geen enkele termijnverbinding hebben en dus elk moment kunnen weggaan. Dit even terzijde .
dat is natuurlijk onder voorwaarde dat je niet het zelfde voorhebt zoals ik met de v5 decoder die na 2jaar en een paar maanden defect was.
Waarschijnlijk heb ik wel pech gehad en zullen niet alle v5 decoders na twee jaar en half defect gaan, tenzij er sjoemelsoftware op staat :8

Reageer