decoder V5 bugs

  • 23 September 2013
  • 4 reacties
  • 611 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3
/files/92fa49b89b/zoek-opname-bug.jpg 1280x444

4 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Dit doe je via Menu - Zoek &
vind - Zoeken
Reputatie 7
Badge +1


Dat geen beeld bij opstarten, is dat een zwart scherm met de aanduiding 'geen signaal'? want dan heb ik dat ook soms met mijin V4/b-box2 bij een heropstart na hem zonder stroom te hebben gezet. Dan kan je dan oplossen door met de channel + of - even naar een andere zender te zappen. Dat is geen HDMI-bug dan, want de mijne scart altijd op ex1 (scart) op (de reden te lang om uit te leggen, iets met de TV-timers die ik gebruik). Dat zit er dus ook nog in met de nieuwste 82 versie van Charles, maar ja, omdat de rest nu probleemloos werkt, til ik daar niet zo zwaar aan in vergelijking met de problemen van voorheen.



Ik vind dat trouwens een rare methode, verleden jaar de V4 op de markt gebracht met Charlesoftware. Na meer dan een jaar problemen met de interface zijn die nu zogoed als opgelost, maar de V4 is nu ook uit het aanbod....Gaan ze dat met de V5 ook zo doen? Een jaar aanmodderen en dan weer een nieuwe versie uitbrengen? Bij Telenet hebben ze al zeker 2 jaar of meer dezelfde digicorders, en zelfs de nieuwste interface Yelo voor TV geeft na het downloaden geen problemen, enkel de TV-gids die héél traag scrollt naar de volgende dagen (met de doorspoeltoets), wat bij de V4 van Belgacom in vergelijking flitsend gebeurt. Maar dat is geen bug denk ik, maar een zwaardere belasting door de nieuwe flitsende schermen en popups.

Reputatie 7
Badge +1


Normaal zet je toch eerst de decoder op, anders heb je sowieso geen beeld. Nu moet ik wel zeggen dat ik de TV dikwijls met de ingebouwde 3 timers laat opstarten, en dat werkt enkel via scart, want via HDMI wordt die ingang niet gepusht (toch niet op mijn TV) en kom ik op een voorgekozen zender via antenne (die hangt nog aan de analoge kabel). In die timerinstellingen is nl. geen mogelijkheid om een ingang voor externe bron zoals ex1 of HDMI1 te kiezen) Daarna moet ik manueel naar HDMI1 verzetten. De decoder zet ik dan toch op een tijdje voor de programma's beginnen. Als ik de TV manueel opzet gaat hij wel naar de laatstgekozen zender of ingang bv. HDMI als de scart NIET aangesloten is.

Reputatie 7
Badge +1


Elsa, wat voor beeld heb jij als de decoder (nog) niet opstaat? ik heb dan enkel een 'blue screen'besluiteloos

Reageer