decoder v4 omwisselen voor een V5 mini

  • 23 September 2014
  • 20 reacties
  • 924 Bekeken

Beste,


welk is de te volgen procedure om een V4 decoder om te wisselen voor een V5 mini.


Gewoon om de simpele reden dat een mini 4euro is qua huurprijs en een V4 is 8 euro per maand.


Maw 48euro per jaar goedkoper.


dank u

20 reacties

Inderdaad ,


naar Belgacom center gaan en je oude V4 decoder met afstandsbediening en voedings-adapter binnen brengen.
Beste Bart,
U kan deze decoder omruilen via 1 van onze verkooppunten.
Met vriendelijke groeten,
Eva.
Heb ik al lang gedaan Eva knipoog


en hij staat achter het TV toestel opgesteld , zo'n klein bakje kan je gemakkelijk wegstoppen.


voor afmetingen surf naar ► Decoder Afmetingen
Eva, kan ik dat doen met mijn V3b zonder dat ik mijn oud pack verlies?


Ik neem eigenlijk nooit meer iets op dat ik langer dan 30 dagen bewaar.
Dat heeft totaal niks te maken met je pack als je een nieuw hebt van na april 2014 knipoog


Pack Comfort of Maxi met Belgacom TV besteld na 15/04/2012
Badge +1
Ik dacht dat de huur van je decoder in je pack-prijs begrepen is. Wordt je pack dan goedkoper?
In je pack met TV zit de huur van je hoofddecoder (decoder1) vervat dus 8€/mnd


Als je nu een pack hebt van na 15/04/2012 kan je deze hoofdecoder eventueel laten vervangen door een V5 mini als je dit wenst en dit is dan inderdaad 4€:mnd minder dat je betaalt.


Het enigste verschil is dat je geen series meer kunt opnemen en ook geen opnames meer in PVR (op harde schijf)


dus alleen nog nPVR opnames 30 dagen mogelijk met als gevolg dat je ook programma's alleen kunt opnemen van zenders die in nPVR mogelijk zijn.


Daarom dat ze bij bgc deze mini meer aanraden als bijkomende decoder
Badge +1
Ach, zo zit het ineen smiley Tja, dan is dat voor ons niet interessant, want wij hebben maar één TV (en dus één decoder)
Ja als je tevreden bent met met alleen nPVR opnames (30 dagen op BGC Server bewaard) (niet alle zenders) dan kan je zelf al heb je maar één decoder 4€/mnd uitsparen , wie weet gaan we dit allemaal nog moeten doen nu de regering het geld uit onze zakken komt halen ;-)
Badge
He, dit is interessant! Ik wist niet dat dat bestond zo'n klein decodertje. Dat ga ik eens bekijken! Ik heb een gekochte en een gehuurde V3. Dan kan ik al op z'n minst 1 van beide vervangen.


smiley

Belgacom V5-Mini compacte decoder.

Het bevat geen harde schijf, maar kan toch opnemen in nPVR,

maar wel naar de Belgacom cloud, 44 zenders zijn reeds mogelijk

om in nPVR op te nemen, maar later volgen er meer volgens belgacom.

Je kan die opnames tot 30 dagen later bekijken via de V5-Mini decoder.

De V5-Mini is vooral bedoeld als tweede of derde decoder, bv voor in de slaapkamer.

Hij kan bediend worden via een RF-afstandsbediening,

geschikt dus om hem mooi onzichtbaar weg te werken.

De remote werkt immers zonder dat de decoder in zicht moet zijn.

Belgacom TV-klanten kunnen de decoder huren voor 4 euro per maand.

Hij is ook te koop voor 125 euro.

Is het mogelijk enkel een v5 mini te nemen en geen andere decoder? Ben laatst in Proximus shop geweest en daar werd ik afgescheept met het volgende dat de v5 enkel gaat als er een andere decoder met harde schijf in het netwerk zit.


Hetzelfde over de nieuwe bbox3 die ik wou kopen. Neen dat gaat niet als u die nodig heeft wordt u verwittigd om deze te komen omruilen???


Gewoon geen zin om iets te verkopen?
Je kan een V5-mini als enige decoder gebruiken, zonder enige andere decoder ik ken er al verschillende die dit hebben;


Dat je de bbox3 niet kunt kopen dat is ook al niet waar, ze kunnen soms wel moeilijk doen als je een bbox2 wilt omruilen voor een Bbox3 al zijn er al verschillende die gemeld hebben dat het wel gelukt is.


Als je een officieel antwoord wilt van iemand van Proximus zelf stel dan de vraag in een privé bericht


privé bericht aan 'Onze medewerkers' sturen ⚊▶ Onze medewerkers en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'
Reputatie 6
Badge +2
Anders naar een andere Proximus center gaan.
Misschien een tip op ebay staan regelmatig splinternieuwe V5 decoders met harde schijf te koop voor 89 euro (ophalen) + eventueel verzending, dan moet je ook geen huur betalen en het belangrijkste is dat deze persoon volkomen te vertrouwen is. (heb er zelf ook al van gekocht die worden opgekocht van falingen)
kan men met die V5 mini ook serie-opnamen programmeren ??


of moet je dan telkens opnieuw de opname ingeven ??


uiteraard in nPVR
In teleboetiek in Kortrijk (K) weigert men mijn V3 decoder in te ruilen voor een V5 mini zonder dat er een servicenummer (o.i.d) voor bestaat omdat er teveel ingeruild wordt zonder reden. Moet ik dan eerst de huur van mijn huidige V3 decoder gaan opzeggen en 1 uur later een nieuwe huur aangaan voor een V5 mini ? Wegens verandering van het meubilair in de slaapkamer, waar de V3 staat , zou een V5 mini zeer welkom zijn omdat V5 mini via rf bedienbaar is en kan weggestopt worden.


Welk argument kan ik gebruiken om de ruil toch nog te laten doorgaan met een minimum aan rompslomp of administratieve nonsens ?

kan men met die V5 mini ook serie-opnamen programmeren ??



Neen omdat serie opnames enkel en alleen als PVR kunnen opgenomen worden, dus op harde schijf.

Opname per opname kan natuurlijk wel want dit is het zelfde als één ieder welk programma opnemen .
Dag Andreas,
Het is inderdaad zo dat decoders enkel met een storingsnr. (dus bij een technisch mankement) kunnen omgeruild worden in een Proximus Center.
Met vriendelijke groeten,
Jos
heb je al via een privé bericht de uitleg gedaan waarom je een v5-mini wilt ipv de v3 die je nu hebt


Edit: 11:39 => dit zal dan geen zin meer hebben aangezien het antwoord van jos, nochtans heb ik wel al andere antwoorden gelezen op het sociaal media :

privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ⚊▶ Onze medewerkers en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'


Tip: als je het mij vraagt alle V3's zijn min of meer defect of het schilt niet veel !!




Ik zou toch eens naar een ander Proximus center gaan moest ik in uw geval zijn, want ik heb dit ook moeten doen, in het eerste center wou men ook niet.


Reageer