Beantwoord

Decoder V4 met SW-versie leon batch2_15.21.0.30 (01/07/16)

  • 21 August 2016
  • 17 reacties
  • 365 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1
Is er nog nieuws over de uitrol van de NTE-versie van de interface voor de V4? Het is opvallend stil hierrond, alhoewel die voor einde augustus aangekondigd was? De laatste leonbatch software was een verbetering, maar vertoont nog altijd bugs. Regelmatig zie ik bv. tijdens een opname de REC letters in de display branden (en ook in de opnamelijst staat nog geen 60d) alsof het een PVR-opname is, maar na het beëindigen van de opname komt dat in de opnamelijst te staan als nPVR-opname (60d). Nochtans is dan de restwaarde van de harde schijf dikwijls verminderd met 4%, en na het wissen ervan stijgt de restwaarde terug met 4%. Staat die 60d er dan omdat er ook een serverkopie werd gemaakt? Toch blijkt er dan ook een PVR-versie van gemaakt te zijn...allemaal erg verwarrend!
icon

Beste antwoord door Wilin 21 August 2016, 15:12

Bekijk origineel

17 reacties

was er niet onlangs sprake van september oktober !
Reputatie 6
Badge +3
1) Ik heb hier nog nooit een officiele release datum (press release) gezien, wel enkele gokken/planning van enkele medewerkers. Persoonlijk hoop ik dat mijn v4 pas NTE gaat krijgen als alles goed getest is en goed bevonden. Als dat volgend jaar is: OK, is dat morgen des te beter, maar liefst morgen geen NTE van het nieveau van NTE voor de v5 vorig jaar.

2) Het recording systeem is identiek tussen de oude charles software ( v4-leon) en de NTE software (v5), dus NTE zou niet helpen met de verwarring die er is tussen cPVR en nPVR. maar zoals eerder al een paar keer vermeld: het is de bedoeling dat iedere opname in nPVR gebeurd + cPVR indien mogelijk. Het is inderdaad wel verwarrend dat dan niet de langste tijdspanne word getoond.
Reputatie 7
Badge +1
Ik wil die bug nu ook weer niet opblazen, maar ik heb nu eenmaal graag controle over wat er wél of niet op mijn HDD wordt opgenomen. De enige manier die er nog rest, is programmeren via TV Overal (Android bij mij, maar is niet meer downloadbaar), of met de webapplicatie (Silverlight). Dat gaat allemaal in nPVR. Met de W 10 app. (PC) heb ik nog niet geprobeerd.
Reputatie 6
Badge +2
1) Ik heb hier nog nooit een officiele release datum (press release) gezien, wel enkele gokken/planning van enkele medewerkers. Persoonlijk hoop ik dat mijn v4 pas NTE gaat krijgen als alles goed getest is en goed bevonden. Als dat volgend jaar is: OK, is dat morgen des te beter, maar liefst morgen geen NTE van het nieveau van NTE voor de v5 vorig jaar.

2) Het recording systeem is identiek tussen de oude charles software ( v4-leon) en de NTE software (v5), dus NTE zou niet helpen met de verwarring die er is tussen cPVR en nPVR. maar zoals eerder al een paar keer vermeld: het is de bedoeling dat iedere opname in nPVR gebeurd + cPVR indien mogelijk. Het is inderdaad wel verwarrend dat dan niet de langste tijdspanne word getoond.


Aan de ene kant ben ik benieuwd naar die nieuwe software maar aan de andere kant mogen ze dat zolang mogelijk uitstellen zodat men zeker is dat er absoluut geen fouten meer inzitten, ik heb ook een V4 decoder en die werkt nog feilloos en ik zou dat graag zo houden want problemen met opnames zoals in de afgelopen maanden gemeld geweest zijn kan ik missen als kiespijn.
ik den k als je nu met de v4 geen problemen ondervindt dat je met die NTE ook geen gaat ondervinden net zoals ik eigenlijk ook nooit echt problemen ondervonden heb voor en na NTE, wel raar maar waar ;-)
De vraag is ook bv bij de v4 waarom er bij de enen verwarring is tussen C-en P-VR of weten ze of stellen die anderen dat dan niet vast dat er verwarring en zo kunnen we weer fantaseren zonder einde maar het zijn vaststellingen die in de realiteit ook gebeuren en deze zijn niet gefantaseerd 😉
Reputatie 7
Badge +6
Helemaal mee eens: ik heb ook weinig/geen problemen met die nieuwe interface en de laatste NTE versie. Of ik het 'mooi' of gebruiksvriendelijk vind, dat is wat anders, maar dat is een persoonlijke kwestie.
De kans is ook groot dat er met de v4 minder problemen zullen optreden bij de overgang naar NTE want ondertussen mag je toch veronderstellen dat Px ondertussen ook wat geleerd heeft over de reeds lange periode lopende NTE (verschillende versies al) op de v5 en v5c.
Reputatie 5
Badge +3
Persoonlijk vind ik de huidige SW op mijn V4 in vergelijk met mijn V5 nog niet zo verouderd, interface gids en menu's duidelijker, moet nog niet direct worden vervangen.
Of misschien de V4's definitief vervangen door de V5 decoders met de recente SW.
Reputatie 6
Badge +2
Persoonlijk vind ik de huidige SW op mijn V4 in vergelijk met mijn V5 nog niet zo verouderd, interface gids en menu's duidelijker, moet nog niet direct worden vervangen.
Of misschien de V4's definitief vervangen door de V5 decoders met de recente SW.


Liever niet want anders ben ik mijn opnames kwijt.
Als NTE er op komt ook :-))))))))))))))))))
Reputatie 2
Badge
Het moet nu toch al een dik jaar zijn dat ze dat aan het testen zijn. Ik denk nog steeds dat NTE op v4 er nooit gaat komen. Maar ik hoop dat ik ongelijk krijg.
Je bent nogal pessimistisch vandaag :-))))
eerst denk je dat de Px cloud aan het uitsterven is en nu dat NTE er voor de V4 er niet komt!
En uit het beste antwoord kunnen we ook al niet afleiden dat het er ooit komt :lol:
FYI: Volgens ⌘ engineering is die V4-NTE-softw. voorzien in de loop van Q4/2016.
En nu maar afwachten wat het in realiteit wordt!
Reputatie 5
Badge +3
Mij maakt het persoonlijk niet zoveel uit welke SW is geïnstalleerd, als het boelke maar perfect en bugloos draait...
mvg
Reputatie 7
Badge +1
Q4/2016, dat loopt van september tot december...
Het kan zijn, dat er massa's mensen niet vaststellen of zich niet storen aan de "anomalieën" die ik opmerk, maar voor mij is cPVR cPVR en nPVR nPVR. Als de decoder aangeeft dat het cPVR is (REC licht rood op in de display) zal het wel zijn omdat de HDD geactiveerd is. Dat de opnamelijst dan aangeeft dat het maar 60 dagen beschikbaar is, duidt dan allicht op het feit dat er ook een serverkopie (nPVR) van gemaakt is, die je met de Px TV app. (ook met de W10 app. op PC) kunt bekijken,en dan is dat zeker een verbetering. De enige fout die er dan inzit is, dat in opnamelijst van de decoder enkel de serverkopie aangeeft, die 60 dagen kan bekeken worden, terwijl er ook nog een versie op de HDD staat. Wat ik echter nog niet heb uitgeprobeerd is, of die opname na 60dagen écht onafspeelbaar wordt en uit de opnamelijst verdwijnt, terwijl ze nog wel ruimte op de HDD inneemt en daar niet meer kan gewist worden? Nu is het zo, dat bij het wissen van die opname (60d) uit de opnamelijst van de decoder, ze ook op de HDD wordt gewist, want het de restwaarde van de HDD stijgt met enkele percenten. Enfin, 't zijn allemaal maar vaststellingen, die het bekijken van die opnames niet belet. Maar het gebeurt ook dat er niks in de opnamelijst komt, terwijl de decoder een cPVR-opname aangeeft (display). Dan blijft enkel de serverkopie afspeelbaar, maar niet met de decoder, terwijl er toch een niet meer wisbare kopie op de HDD staat?
Ja "volledig bugvrij" dat hebben nog niet veel ⌘-klanten kunnen uitspreken !
Bij ⌘-engineering spreekt men voor de V4+V5+V5c over CloudPVR software, wat inhoudt:
Simultaan opnemen npvr en cpvr,
Serieopnames mogelijk in npvr,
Conflictvrij als er gekozen wordt voor automatische conflict resolving.

Maar tussen theorie wat het zou moeten zijn (of wat ⌘ zouden willen wat het wordt) en wat het eindelijk wordt, kan er wel wat verschil zitten !!!!
In ieder geval Sinjoor met die bugs die je opnoemt, die kan ik al niet meer hebben met mijn V5c 😉
Reputatie 7
Badge +1
Ja "volledig bugvrij" dat hebben nog niet veel ⌘-klanten kunnen uitspreken !
Bij ⌘-engineering spreekt men voor de V4+V5+V5c over CloudPVR software, wat inhoudt:
Simultaan opnemen npvr en cpvr,
Serieopnames mogelijk in npvr,
Conflictvrij als er gekozen wordt voor automatische conflict resolving.

Maar tussen theorie wat het zou moeten zijn (of wat ⌘ zouden willen wat het wordt) en wat het eindelijk wordt, kan er wel wat verschil zitten !!!!
In ieder geval Sinjoor met die bugs die je opnoemt, die kan ik al niet meer hebben met mijn V5c ;-)

Klopt Elsa, en mijn HDD staat al maanden tussen 55 en 60% omdat ik het heb opgegeven opnames gepusht naar de HDD (cPVR) proberen te sturen. want wat ik wil gaat in nPVR en vice versa. Opnames écht bewaren op een decoder, ook op een gekochte, is sowieso een illusie. En ik vind het "cloudPVR"-systeem een geweldige vooruitgang wegens de afspeelmogelijk op al je apparaten, wat in principe ook mogelijk is bij TN met Yelo TV, maar met de nodige beperkingen omdat het dan toch van de HDD van je digicorder moet gehaald worden, dan wel onbeperkt in de tijd, of tot de HDD van je digicorder crasht...en met een beperking van 500GB als je maar één digicorder hebt en die is is in mijn ervaring sneller vol dan je denkt....En het kan ook alleen maar als je ook internet van TN hebt natuurlijk, wat ik niet heb, zodat ik met Yelo TV noch kan programmeren noch kan live of opnames bekijken. Maar dat is ook wel zo bij Px.

Reageer