Decoder V4: firmware update Charles1_2.7.2.240

  • 24 August 2012
  • 62 reacties
  • 1290 Bekeken

Hi,

Telkens zal ik proberen een nieuw onderwerp te starten wanneer er een nieuwe update uitkomt.

Hierin kan men (als men dat wenst natuurlijk) de fouten die men ondervindt en de suggesties die men verder wenst te krijgen neertypen.

Zo blijft alles netjes onder 1 enkel onderwerp

Deze update is trouwens gebeurd toen ik TV aan het kijken was (Discovery Science)

Bedankt!

62 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Gisteren iet raars meegemaakt. Ik had de Canvascrack zowel online vanop PC + nog eens online vanop tablet + op de decoder geprogrammeerd, allemaal in nPVR. Het werd ook 3 keer opgenomen (30d ter beschikking gesteld). Na het kijken kon ik geen vande 3 wissen, het bleef allemaal staan. Nà een FacR stond er nog een van de drie, en die kon ik dan weer wel wissen. Het is dus nog steeds een fout van het systeem dat zoiets onmogelijk zou moeten maken ( of toch minstens een verwittigingsscherm zou moeten geven dat het al geprogrammeerd is).
Ik heb ook weer een nPVR opname verder kunnen bekijken na een FacR te doe (gewone reboot hielp niet!) en 't strafste van al is met Charles234 had ik minder problemen dan met de 240 !!! wel bizar !
Reputatie 7
Badge +1
Ben benieuwd wat we hier nog allemaal gaan meemaken ! Ondertussen staat mijn decoderlijst met geprogrammeerde opnames steeds voller (kan voller dan vol?) met rommel : nu al 81 programma's i.p.v. 10 of zo. Allemaal overblijfselen van alle series die ik de laatste 6 maanden geprogrammeerd heb en na uitzending en bekijken had gewist (de hele serie), en die nà een FacR steeds hardnekkig blijven terugkomen.
Heb nu ook 240, weet niet hoe lang al, maar blijkbaar is het probleem van stoppen van opnamen op afstand opgelost. Durf het eigenlijk nog niet luid zeggen, maar ik heb twee opnames volledig kunnen uitzien zonder onderbreking, en dat kon voorheen niet meer... Hout vasthouden...

Wel is er nog een probleem met doorspoelen. Soms gebeurt het dat de opname wel doorspoelt maar dat je de 2X of 16x of 64x niet op het scherm ziet. In zo'n geval kan het spoelen alleen maar gestopt worden door op de "stop"-toets van de afstandsbediening te drukken. Je kan de opname dan wel opnieuw starten van waar je gebleven was (gelukkig maar).

Nog niet 100%, maar er komt schot in de zaak...

Spijtig dat er door Belgacom niet rond gecomminuceerd wordt.
Reputatie 7
Badge +1
Volledig mee akkoord! Open kaart zou handig zijn. Welke problemen er kunnen zijn. Welke er al opgelost zijn. Aan welke nog gewerkt wordt. Met hoeveel "upgrades" ze dat gaan fixen, met welke upgrade ze wat gaan fixen en of ze het eventueel met één grote upgrade gaan doen...dan zitten we ons niet zot te zoeken en te ergeren!
Reputatie 7
Badge +1
Overigens heb ik jouw probleem met doorspoelen ook al eens voorgehad.
niet te luid roepen inderdaad want ik heb nu meer last als vroeger dat een NPVR opname ineens stopt en naar het programma kanaal springt !!

Nu was er reeds gesugereerd dat de versie 240 HDMI problemen ging oplossen maar dit schijnt spijtig genoeg nog niet voor alle HDMI problemen het geval te zijn !!!!

Dus geduld en nog eens geduld.

Met het feit dat de externe firma er vollop mee bezig is om bugs eruit te halen daar gaan we het voorlopig moeten mee doen.

groetjes, Elsa
Nog vergeten te zeggen dat probleem met doorspoelen dat heb ik dan weer nog niet gehad,

probeer daar maar eens logische conclusies uit te trekken !!
Nog een suggestie:

- Mogelijkheid om te kiezen hoeveel minuten van voordien je de herinnering wilt voor het programma dat je wilt bekijken, als ik hier een herinnering zet om een programma te bekijken, dan zie ik soms zelfs nog een deel van vorig programma + reclame, mijn schoonvader kan kiezen hoeveel van voordien hij kan kiezen wanneer de herinnering programma meldt (Telenet)
Hoeveel tuners heeft de V4, want als ik twee programma's wil opnemen, die elkaar iets overlappen (dus twee verrschillende zenders) dan moet ik kiezen welkene ik wil opnemen, want heeft conflict...

Wou How it's made opnemen, samen met Kings of Construction en gaf conflict en moest dan kiezen welkene ik wou opnenem

Denk dat dit een fout is in Charles, want voordien kon ik twee zaken tegelijkertijd opnemen van twee verschillende zenders....

BIZAR!
Normaal moet dit wel lukken hoor, je kan een programma programmeren (wordt opgenomen in nPVR op harde schijf van de decoder) en het tweede programma dat in tijd overlapt op een ander kanaal zal dan in nPVR opgenomen worden (30 dagen) op de server van BGC.

programma's die elkaar overlappen op één en het zelfde kanaal worden wel in PVR opgenomen zelf al overlappen ze door de marges -5 en +20 minuten.

het probleem met nieuwe software "charles" is dat je het niet direct kunt zien in de "geprogrammeerd" en in "opgenomen" lijst en pas als de opname gebeurd is dan staan ze er in.

groetjes, Elsa
Ik moest effectief kiezen welkene ik wou behouden om op te nemen :-(

Maar nu terug naar je topic met de allernieuwste software...

Reageer