Decoder V4: firmware update Charles1_2.7.2.240

  • 24 August 2012
  • 62 reacties
  • 1290 Bekeken

Hi,

Telkens zal ik proberen een nieuw onderwerp te starten wanneer er een nieuwe update uitkomt.

Hierin kan men (als men dat wenst natuurlijk) de fouten die men ondervindt en de suggesties die men verder wenst te krijgen neertypen.

Zo blijft alles netjes onder 1 enkel onderwerp

Deze update is trouwens gebeurd toen ik TV aan het kijken was (Discovery Science)

Bedankt!

62 reacties

Nu ga ik een FacR om te zien of ik een een soft update kan binnen trekken

Dit is dus niet gelukt blijft Charles 234 , dus BGC heeft de update nog niet op actief gezet voor mijn decoder!

Dus nog effen afwachten !

groetjes, Elsa

PS: een overzicht van de decoder softwareversies vind je ook op ricy's blog:

http://bgctv.skynetblogs.be/#decodersoftwareversies

Reputatie 1
Badge
Hier zit ik ook op die 240 : deze is mooi binnengekomen toen ik niet aan het kijken was...

Wat er zou veranderd zijn : zoals gewoonlijk geen gedacht van. 't zou toch gemakkelijk zijn mocht Belgacom die info ook eens meegegeven, dan moeten we er niet meer naar raden...
ja dit is al een oud zeer!

ze zijn wel vlugger om de prijsaanpassingen mee te delen !!

Reputatie 5
Badge +3
Zonet mijn decorder en TV ingeschakeld, zit ook sinds vandaag met de 240 versie, merk niet onmiddellijk een verschil of verandering.

Ik had wel geen omvangrijke problemen met de charles update, zodus is het ergens normaal dat ik geen verschil zie...hopelijk veranderd er iets bij diegenen

met serieuze conflicten! (hdmi/opnames, enz...)

mvg
Allereerst zullen ze waarschijnlijk de fouten oplossen en nadien terug zaken toevoegen...

Maar in de vroegere Reno versie zaten er zaken die in Charles niet meer voorkomen en zelfs nu niet terug zijn toegevoegd
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb nog vandaag een FacR van de decoder gedaan (omdat ze mijn lijn gisteren zijn komen herstellen, want ze kregen het repairprofiel niet weg vanop afstand), en sta nog steeds op versie 234. Ik kan er dus weinig over zeggen. In mijn lijst van geprogrammeerde opnames staat zoveel rommel dat het geen naam heeft...allemaal series die er soms 3 keer in staan en ook series die al lang voorbij zijn en die ik gewist had. 43 items staan er in ! max. 6 staan er écht geprogrammeerd...want ik doe geen lange termijn programmering meer (behalve series) sedert Charles.

Het op afstand programmeren is immers ook nog niet in orde. Je kan die enkel online checken in de lijst van op afstand geplande opnames (op op je smartphone of tablet in de TV-Overal app.), maar ze komen (nog) niet in de lijst van geprogrammeerde opnames van de decoder.
Enkele suggesties terug:

- Om nu door of terug te spoelen heb je slechts de mogelijkheid tot 2x, 16x en 64x.

Graag had ik gezien dat er ook 4x, 8x en 32x erbijkomt, 2x is te traag en 16x is goed voor effen binnen je opnames, maar je zit dan ook rap over je doel heen.

- In vorige software versie kon je algemeen instellen hoeveel tijd voor en na een opname je wou (het aantal minuten dus), nu zie ik dat die optie verdwenen is en dat je enkel in tv gids voor het programma zelf kan instellen hoeveel tijd je voor en na programma extra wilt. Graag had ik dus de optie graag terug gezien waar je zelf dit kan regelen voor ALLE programma's, zoals vroeger en niet enkel via tv gids voor 1 programma

- Graag de mogelijkheid om ZELF naar software updates te zoeken (zoals bij Telenet).

Als je bijvoorbeeld met zo'n problemen zit en Belgacom rolt het automatisch uit per regio, dan kan een mens toch wel eens ongeduldig worden. Maar door zelf die update te kunnen binnentrekken, hoef je niet weken te wachten op die update, en om telkens een factory reset te doen om toch die update te krijgen vind ik beetje overkill (zoals bij Telenet).

- Mogelijkheid om via de BACK toets op afstandsbediening te switchen tussen twee laatst gekozen zenders (ik switch soms gewoon tussen twee zenders en met BACK toets zou dit gemakkelijker verlopen, dan telkens nummers moeten te typen) (zoals bij Telenet).

FOUTEN:

- Via menu - tv gids kan je ook dagen zien dat je kan zien welke programma's er zijn, maar als de laatste neemt (nu 1 september), gaat ie naar 26 augustus en moet je manueel naar 1 september gaan met de pijltjes, wat heeft het dan voor zin als je 1 september kan kiezen, als het toch nie gebeurt als je het selecteert

- Als je doorspoelt met je afstandsbediening, reageert de play knop soms niet direct, zodat je mag terugspoelen naar het stuk da je wilt zien (andere knopen reageren wel redelijk adequaat)

Goed initiatief Davy!

Alleen zou ik net zoals Patrick V willen dat Belgacom zelf een dergelijk forum zou opzetten. 't Zou een blijk zijn van respect voor de klant en een mogelijkheid om alle grieven te kanaliseren.

't Ja uit reacties van sommige ervaren posters ziet het er niet direct naar uit dat dit snel zal veranderen. Helaas...

Btw ik zit met dezelfde afspeel problemen met op afstand genomen opnamen zoals vele anderen. Helaas weet niemand of Belgacom weet heeft van dit probleem :-(
Bedankt!

Zelf moderator bij Fordclub, dus wil het iedereen gemakkelijk maken hier zodat men vlug kan zien wat anderen hebben op een gecentraliseerde plaats :)

Zou handig zijn als er mensen van Belgacom dan ook zouden reageren, zou veel minder commotie zijn.
Hallo Davy,

Het is inderdaad een zeer mooi initiatief.

ik wil je niet direct teleur stellen maar je zal zien dat de werkelijkheid er zal anders uitzien!

Ik weet niet of je dit forum al een lange tijd volgt, er is hier ook iemand ( ricy genaamd ) met een dergelijk zeer mooi initiatief begonnen

en heeft ook een blog gemaakt ten behoeve van mensen met allerlei problemen met BGC TV en daar put ik nog dagelijks uit en vermeld ik ook dat het uit zijn blog komt, een vorm van dank eigenlijk voor al zijn moeite die hij erin gestoken heeft en nog blijft in zijn blog steken, alleen post hij zelf niks meer op dit forum tenzij heel sporadisch eens.

Als dit forum vroeger meegevolgd hebt zal je ook kunnen vast stellen aan zijn uitleg in sommige posts dat hij, 'k zal maar zeggen wat teleur gesteld was omdat hij meer en meer kon vast stellen dat zijn mooi plan eigenlijk niet uitviel zoals iedereen zou verwachten.

Je zal dit trouwens ook vast stellen op dit forum en andere fora dat er voor gelijkaardige problemen toch opnieuw en opnieuw nieuwe posts gestart worden die over het zelfde eigenlijk handelen.

Daarom ben ik ook begonnen of toch geprobeerd met alle links te verzamelen die min of meer over hetzelfde onderwerp handelt,

bvb hier staat zo een samenvatting: http://community.belgacom.be/posts/0ab064200b" rel="nofollow" target="_blank .

Maar vooraleer je toch denkt dat ik je initiatief in de grond in het boren ben

dan kan ik je ten stelligste verzekeren dat dit niet mijn bedoeling is en ik het zoals reeds aangehaald een zeer mooi initiatief vindt,

hopelijk hou je het vol en wens ik je veel moed want dat heb je af en toe van doen hoor ;-)


vriendelijke groeten,

Elsa
Hi,

Ook bedankt voor uw appreciatie, ik zal het blijven doen hoor, als je me effen niet zou horen dan is het omdat onze baby geboren is ...
Proficiat Davy en ook aan je vrouw natuurlijk,

maar dan zal je zeker heel veel tijd hebben om op het forum te komen met je vaderschapsverlof en je kan ook je Ipad meenemen naar het moederhuis ;-)) (grapje)

groetjes, Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Het instellen van de tijd voor en na bij een opname is niet verdwenen, het staat standaard wél op 5 voor en 20 na, en je kunt de tijd enkel verkorten. Voor PVR zouden ze dat wel mogen verruimen. Voor nPVR allicht niet omdat dan velen het mogelijk 2 uur voor en na zouden instellen.
Het door en terugspoelen met 2x 16x 64x is een keuze die men allicht naar rijp beraad heeft genomen. 16x is goed voor reclame-blokken, 64x om snel door te spoelen naar het punt waar je gebleven was als dat markeringspunt weer eens verdwenen is (vooral bij nPVR), 2x is vooral interessant om een stukje terug te spoelen als je iets te ver doorgespoeld hebt (fijnregeling). Maar ieder heeft daar zo zijn mening over zonder twijfel. De middenweg zal nooit voor iedereen goed zijn. Het bij de instellingen onderbrengen om je eigen standaardinstellingen te kiezen zal de software misschien te ingewikkeld maken. hetzelfde doet zich voor bij de herinneringen, die je vroeger ook kon instellen.
Van mij ook een dikke proficiat voor de geboorte van jullie zoontje ! geniet ervan maar besef dat niks alleen voordelen heeft....Knipogen
@Elsa en sinjoor72: bedankt! Heb wel geen ipad ;)

Ja, weten we, maar onze baby is wel een heel belangrijk wezentje voor ons, zeker nadat die baby ontstaan is twee maanden na de miskraam bij me vrouw :)

Die verschillende snelheden, ja, iedereen zijn idee hierover, maar als het er allemaal inzit (wat zeker mogelijk is), dan heeft niemand nog te klagen hierover. Ik vind gewoon dat tussen de verschillende snelheden er wel een groot verschil zit :)
Ik heb daarjuist ook nog een Factory reset gedaan om Charles...240 binnen te trekken maar 't is Charles ..234 die nog altijd binnenkomt.

'k zal morgen nog eens proberen om te zien of charles...240 op een zondag wel werkt ;-)

Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Computers werken 24/24 en 7/7 hé Elsa....Tong uitsteken
Ik zit trouwens ook nog op versie 234. (Voorkempen)
Ja maar met die computers van BGC weet je nooit hé mss zitten er virussen in ;-)

Reputatie 5
Badge +3
Zit terug op de versie 234 na een facReset??? Stond daarvoor nog op 240...mijn dochter zei dat er een opname verdwenen was uit de lijst "mijn opnames", vandaar die facReset met als gevolg terug op 234...begrijp er niets meer van? Staat ook nog altijd in het Frans na die reset.
Ik was in de veronderstelling dat er bij een FacReset altijd de nieuwste update versie binnengetrokken werdt...dus zou ik normaal terug de versie 240 moeten hebben.
Heb een paar opname tests uitgevoerd, alles werkt terug normaal.
mvg

Reputatie 7
Badge +1
Ik vrees dat we voorlopig met een deels onbetrouwbaar systeem moeten leven. Als je veel met series werkt, zie je de meest absurde dingen staan in de lijst van geprogrammeerde opnames. De series staan er meerdere keren in, een paar met een deel van de afleveringen (bv. een met die van 27 tot 30.8 en een met die van 2 tot 3.9, alsof ze gegroepeerd worden per maand, maar dat gebeurt niet consequent, want maar bij 1 of 2 van de 6 series: na een FacR staan die dan trouwens terug mooi in één lijst voor die serie) en dan nog een paar die leeg zijn (alleen optie "alles wissen"). Ook al die series van maanden geleden blijven maar terugkomen, wissen helpt niet. In mijn lijst geprogr. opnames staan 39 items waar er maar max. 5 of 6 zouden mogen staan...Ik ben wel gestopt met die altijd maar terug te wissen, want ik denk dat ik op die manier een groot deel PVR-opnames ben kwijtgespeeld. Sedert ik er afblijf is er niks meer verloren gegaan. Het is alleen storend dat al die "rommel" blijft terugkomen. Bovendien blijf ik het "systeem" daarom toch wantrouwen al heb ik hierdoor nog niet écht iets verloren.
Reputatie 5
Badge +3
Maar sinjoor, is dat normaal die teruzetting naar een eerdere charles versie na een FacReset? Ik heb vorige week de 240 zonder iets te doen bij een nomale nachtupdate binnen gekregen!
mvg
Ik denk dat dit eventueel twee reden zou kunnen hebben

1) ofwel hebben ze iets serieus verkeerd vastgesteld en keren ze terug op hun stappen

2) Ofel puschen ze de nieuwe software zoals bij 's nachts erop en hebben ze vergeten van de laatste 240 vergeten actief te zetten

en daarom val je terug op de 240 correctie:234 na FacR

Dit is maar een mogelijk die ik zie mss heeft het een totaal andere reden wie weet ?

Ik heb daarstraks nog een FacR uitgevoerd en blijf op 234 staan

Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Een domme vraag misschien: wat met de versies 235 tot 239 ? waren die alleen voor een testgroep voorzien ?
En ja, hebben ze koudwatervrees gekregen bij het pushen van versie 240 ? Heeft er eigenlijk al eens iemand met versie 240 enig verschil of enige verbetering vastgesteld tegenover versie 234 ? Een gedetailleerd lijstje met "voorziene" en "gerealizeerde" verbeteringen zou mij wel interesseren; een soort "checklist" als het ware.
Reputatie 5
Badge +3
De decorder op de slaapkamer van mijn dochter staat nog op de 240 versie...laat het systeem zijn gang gaan...de systeemanalisten van BGC mogen eens wakker schieten!
Trouwens zie toch geen verschil tussen de 234 en 240, dus zo wat?
mvg
Reputatie 5
Badge +3
Elsa: ik val niet terug op de 240 maar wel op de vorige versie 234

mvg
JDM als ze 240 gepushd hebben moest je dan nog de taal in het NL zetten of was die bug er al uit ?

groetjes

Reageer