Decoder V4: firmware update Charles 2_2.14.0.100 (04/03/15)

  • 5 December 2012
  • 32 reacties
  • 3604 Bekeken

# Surf naar ▬►decoder software versies

Decoder V4: firmware update Charles 2_2.14.0.100 (04/03/15)_

19/03/2015: (cfr. Sinjoor) De online-programmatie stroomt nu correct door naar de decoder lijst 'geprogrammeerd'.

maar nu is er weer iets mis met de serieopnames, die soms niet kunt ingeven,

en als het lukt verdwijnen ze na een tijdje toch weer uit de lijst van geprogrammeerde opnames.

Voorlopig programmeer ik weer alles online.

Doorspoelen van nPVR-opnames verloopt springerig tot ineens een half uur of zo....dan maar weer trerugspoelen !


20/03/2015: Ik kan nu correct online programmeren met onmiddellijke doorstroming naar de decoder. het serioepnamesysteem zal ik nog verder uittesten. Vermits er slecht één gewiste nPVR-opname terug opduikt in de lijst van opgenomen programma's na een herstart, ga ik me daar niet verder aan storen en niks meer doen om dan weer andere dingen uit evenwicht te brengen.. Wat wél steeds terugkomt na een FacR is dat alle nPVR-planning dubbel vermeld staat in de lijst van geprogrammeerde opnames, wat enkel te verhelpen is door alles te wissen (decoder) en na een tijdje.(niet direct, want de server moet dit eerst verwerken; ze blijven nl. nog even in de online lijst staan als geprogrammeerd, zodat ze niet direct terug kunnen ingepland worden) alles terug opbouwen vanuit de online TV-gids.Maar ik heb geen zin om nu direct nog een FacR te doen....


Decoder V4: firmware update Charles 2_2.7.5.62 (04 dec 2012)

zie ook ten gevolge van de nieuwe Charles software de bijgekomen Apps

•Klik Hier op onderstaand link; ☞ http://community.belgacom.be/comment/92565" target="_blank



http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ytBT9SRxAr0" target="_blank




vorige versie : • Decoder V4: firmware update Charles1_2.7.2.248 (25/09/12)


latere versie : • http://community.belgacom.be/posts/89dd17246b?page=1" target="_blank





Gemelde Bugs:[/u]


Bug met Credits die verdwijnen (na reset van decoder zijn ze terug)




32 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Gisteren zelfs 2 keer FacR gedaan (2e keer nà een weigering om een nPVR-opname te starten, maar dat hielp ook niet, het ging wél nadat ze helemaal opgenomen was). Maar nog steeds de oude Charles met franstalige start. Laat ons hopen dat er hier na de upgrade niet veel meer te melden blijft...allicht 'wishful thinking' indecision

Reputatie 7
Badge +1


Ik heb het bij een van de eerste versies v. Charles ook voorgehad (alle PVR- opnames kwijt) maasr sedertdien nooit meer.



Als het dus over een aantal proefpersonen gaat, waarom worden dan onze bevindingen niet gevraagd?



Dan is de goeie manier om dit naar de technische helpdesk door te spelen 0800 22 800


of door een privé bersicht naar Eva te sturen http://community.belgacom.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blank


of klacht indienen via volgende andere methoden:


Verschillende manieren om Belgacom te contacteren: http://community.belgacom.be/posts/727af2fb8d" target="_blank


Hoe meer mensen reageren hoe beter volgens mij



De apps vind ik dus echt flauwekul, sorry.



ik vind dat je al vroeg concludeert dat die apps flauwe kul zijn want het is allemaal een begin en er kunnen nog andere apps komen die mensen wel interessant vinden zo is er al voorgesteld een app voor youtube , ik wil hier maar mee duidelijk maken er mss wel interessante apps mogelijk kunnen komen voor de een dan weer meer dan voor de andere


maar dat zal altijd zo zijn je gaat nooit voor iedereen kunnen goed doen, dit is ook zo met je zenderaanbod het geval,


zelf al sympatiseren ze op faceboek dan nog mag je er gerust van overtuigt zijn dat er veel tussen zitten die echt niet op al die bijkomende programma's uit zijn.


Maar het gaat hem daar totaal niet over en is naast de kwestie in deze post,


gaat het hem over de nieuwe Charles2 en dat deze zou moeten bugvrij kunnen werken met of zonder apps met of zonder bijkomend zenderaanbod .


De bedoeling is van deze post net als het bij facebook jou bedoeling is dat Belgacom dit opmerkt en leest en er conclusies kan uit trekken en in dit geval dat ze zeker moeten zorgen dat dit spelletje met Charles dringent zou mogen bugvrij beginnen te werken

en ik hoop dat ze er niet meer bugs ingestoken hebben dan dat ze er uitgehaald hebben.


Daarom aan iedereen die het leest reageer en maak je problemen die je ondervindt met Charles2 bekend.


groetjes, Elsa



Reputatie 7
Badge +1


Als die nieuwe upgrade ook al niet bugfree is, hoef ik die ook niet zo dringend te hebben; ik doe er alleszins geen FacR meer voor, en wacht het wel af.

Reputatie 7
Badge +1


Ik kijk nog zelden naar teletekst, en dan nog op mijn tablet. Toch zou het correct moeten werken. 't is niet omdat je iets nooit gebruikt, dat het niet in orde zou moeten zijn. Voor mij is dan weer belangrijk dat hetgeen je 'online' programmeert automatisch in de lijst van de decoder komt zoals voorheen. En daarmee samenhangend dat er cirkeltjes in de TV-gids komen, zowel voor PVR, PVR series en nPVR opnames die gepland zijn. Nu is dat soms wel en soms niet, wat mij persoonlijk erg stoort, want als je op OK duwt krijg je daar wél de optie 'opnemen' waar je dan bij klikken een foutmelding krijgt, en waar er eigenlijk de optje 'opname wissen' zou moeten staan. Want waar cirkeltjes staan is dat wél zo. Ik ben misschien een controlefreak, maar juist is juist hé? Benieuwd of dat bij de nieuwe versie correct werkt.

Reputatie 7
Badge +1


Heb daar de laatste tijd ook een paar keer last van gehad Computerken. nPVR-opnames die nog lopen die niet gestart kunnen worden. Als het rode cirkeltje weg is, gaat het wél. 't is wél uitzonderlijk. Ook blijven die nPVR-opnames soms doorlopen tot méér dan een uur na de eindtijd + 20min. (ook uitzonderlijk), en die zijn dan sowieso niet te bekijken...Het gebeurt gelukkig uiterst zelden.



Ook nu en dan eens last tijdens afspelen van PVR-opnames; dat je pauzeert en wat terugspoelt om iets te herhalen, en dat hij dan niet meer wilt starten. Enige oplossing is dan de stopknop en terug vanuit de lijst afspelen 'laatst afgespeeld' of zoiets.Dan start hij wél op de juiste plaats.

Reputatie 7
Badge +1


Vandaag vanzelf upgrade binnengekregen, maar voorlopig als enige verbetering dat alles wat sneller gaat (TV-gids, PVR menus). Wat meer instellingen, apps, sluimerstand (wat is het nut?). Na een FacR weer op Charles248, na een gewone herstart terug Charles 2/62...Ik zoek het nog wel even uit, en laat nog iets weten.

Reputatie 7
Badge +1


Heel de namiddag weggeweest. Computerproblemen bij mijn kozijn moeten oplossen. Teletekst zoeven getest op Canvas. Alle kleurenknoppen werken correct. Vlgs. mij werkt de onlineprogrammatie nog steeds niet (komen niet automatisch in de decoderlijst). Zal het morgen nog eens verder uitzoeken.

Reputatie 7
Badge +1


Ik zie helaas geen verbetering van het online programmeren, noch van de betrouwbare aanduiding van geprogrammeerde opnames met cirkeltjes in de TV-gids. Voor vandaag staan er geen, voor morgen dan weer wél. Bijkomende hinder: ik kon voorheen door in de lijst van geprogrammeerde opnames op de opties van de programma's te klikken bij 'verwijderen' te zien of het PVR of nPVR was (bij PVR 2 opties: indien schijf vol en nooit, bij nPVR alleen indien schijf vol). Nu kan ik bij sommige programma's de opties niet meer openen, maar ik ga ervan uit dat het enkel bij nPVR-opnames is, zodat het niet écht een onoverkomelijk probleem is. Van de apps; enkel Google maps uitgeprobeerd, maar het is zooo traag dat het niet écht bruikbaar is. Waar zijn die gasten in Frankrijk mee bezig geweest? met gadgets toe te voegen, maar niet met probleemoplossingen? spelletjes spelen zeker (allemaal venten allicht)? Bovendien start de decoder nu héél traag op (oplichten scherm), voorheen flitsend snel. Is dat omdat ze voor energiebesparing de waakstand dieper hebben gemaakt m.a.w. minder energie laten verbruiken ? Ik zal nog eens een FacR doen om te zien wat er gebeurt. Allicht weer op Charles 1/248 in het Frans, en na een herstart terug op Charles 2/62?? Ik pruts nog maar wat verder hé.indecision

Reputatie 7
Badge +1


Klopt, ik heb het ook voor met de Pappenheimers, ingepland in serie (die van donderdag 21,15u). Maar volgende week geven ze die van donderdag 20/12/12 - 21.15u terug op vrijdag 21/12/12 - 23.00uur, maar die kan ik met geen mogelijkheid geprogrammeerd krijgen om daarna die van 20/12 te wissen. Het is ook inderdaad zo, dat je nà een FacR de oude versie Charles 248 terugkrijgt, en eerst na een extra gewone herstart (misschien ook later spontaan, weet ik niet) de nieuwe versie 2/62. En het blijft inderdaad zo, dat de decoder nu trager opstart vanuit standby. Maar dat kan zijn omdat hij in een diepere slaapstand gaat nu met een lager verbruik.



@Elsa: misschien kan je ook eens proberen eerst een FacR te doen en onmiddellijk daarna een gewone herstart. Mogelijk krijg je dan wél Charles 2/62...







Reputatie 7
Badge +1


Toch een verbetering die ik tijdens het gebruik vaststelde: je kunt nu in de lijsten van de opnames en geprogrammeerde opnames continu doorscrollen d.w.z. dat je bovenaan en onderaan niet vastzit en hele bladzijden omhoog of omlaag moet scrollen.



Ze blijven in de geprogrammeerde opnames wél hardnekkig oude series vermelden die je 'ooit' geprogrammeerd hebt, ook als je die met 'alles wissen' gewist had. Je komt eo al dnel aan meer dan 300 items (ik heb her nu 330 staan) in die lijst. Doen ze dat voor hun statistieken of voor de dienst 'voor mij aanbevolen'?

Reputatie 7
Badge +1


Lijkt me een goede definitie Elsa. Een upgrade is inderdaad een grotere aanpassing dan een update. Alleen mogen ze dan wel eens wat meer kleine sprongetjes maken om de vervelende bugs er uit te halen..deze upgrade heeft op dat gebied een 'muis gebaard'...

Reputatie 7
Badge +1


Wat mij ook stoort is dat met het serieopnamesysteem nog steeds wat mis is. Als je bv. een serie inplant die bijna dageljks gegeven wordt bv. Café Corsari, en op bepaalde dagen geeft die een conflict met een opname van VierHD, dan kan je dat conflict oplossen door de opname van VierHD te bijhouden en de aflevering van Café Corsari op EénHD opnieuw in nPVR te programmeren. Maar na een herstart of na de dagelijkse updates van het systeem (TV-gids en opnamesysteen, dus 's nachts en 's namiddags) gaat het systeem die serie soms (niet altijd) opnieuw juist zetten (alle afleveringen, ook de gewiste en nPVR ingeplande) met als gevolg dat die conflicten steeds opnieuw opduiken en terug opgelost moeten worden. Erg vervelend zolang Vier en Vijf HD niet voor nPVR mogelijk blijven (of ook buitenlandse zenders natuurlijk). Men zou het onmogelijk moeten maken een aflevering dubbel in te plannen. Online (nPVR) kon je altijd al dubbel plannen met PVR-opnames.



Serieopnames zijn toch bedoeld om één keer in te plannen, zodat je er verder geen omkijken meer naar hebt. Vergeet het maar. Toch best dagelijks je conflicten checken...

Reputatie 7
Badge +1


Wat ik nu weer vaststel sedert een paar dagen is, dat ergens tijdens de namiddagupdate v/d TV-gids seriegeplande opnames gewoon 'verdwijnen'. Gisteren met 'Wolven', vandaag met 'Cafe Corsari'. Met Charles 1 nooit gehad, maar het kan ook toeval zijn natuurlijk. Je moet nu dus niet alleen op conflicten letten, ook op 'verdwijnende' serieopnames...



En dan heb ik het NIET over na een herstart of Factory Reset, maar gewoon na de systeemupdate v/d TV-gids...en vermits die 's namiddags en 's nachts gebeurt, hebben allicht veel mensen niet de kans of tijd om dat allemaal nog eens te checken...







Reputatie 7
Badge +1


Een verdere bemerking in verband met nPVR geplande opnames. Voorheen kon je in de lijst v. geprogr.opnames v/d decoder op een programma enteren en daar de opties openen. Nu kan dat niet meer. Ik deed dat toen om te checken of het nPVR was, omdat er dan bij 'verwijderen' enkel de optie 'indien schijf vol' stond en niet 'nooit'. Nu kan je bij nPVR geplande opnames gewoon de opties niet openen om dat te checken. Is dus eigenlijk simpeler, maar een aanduiding in de lijst zou nog simpeler zijn vlgs. mij.

Reputatie 7
Badge +1


@Elsa: het ziet er zo naar uit; laat ons hopen dat ze onze commentaren lezen en ter harte nemen! Tenslotte zijn wij niet alleen 'gratis' personeel, we zijn tegelijk ook nog betalende klanten! Hoe zot kan je zijn!sad



Ook was me training margin naar beneden omdat ze vergeten hadden om de andere Decoder te wissen uit systeem....



deze uitleg kreeg je van de klantendienst? slaagt natuurlijk nergens op....


mvg
Reputatie 7
Badge +1


Dat zijn wel héél ernstige problemen, maar die hebben volgens mij toch niet direct iets te maken met de Charles 2 versie van de interface. De Charles-problemen zijn niet direct gelinkt aan je downstream linerate. Ik heb 50/6 en heb ook problemen, Maar dan héél beperkte met soms slechte streaming van nPVR, en dat is m.i. ook niet te wijten aan Charles2 , maar aan de servercapaciteit.






















Reputatie 7
Badge +1


Bedankt voor de uitleg Elsa, en prettige oudejaarsavond !:)

Reputatie 7
Badge +1


Weer een eigenaardig probleem ontdekt, maar weet niet of het typisch is voor Charles 2 (aan V4 gekoppeld) en of het niet ook bij de oude interface (voor V3) voorkomt.



Het systeem herkent nl. geen oude packs en eraan gekoppelde boeketten meer. Als ik op mijn account/mijn abonnement/ onder abonnement ga kijken, staat er 'U hebt momenteel geen enkel basisabonnement, maak uw keuze uit onderstaande formules, maar er staat een leeg veld met 13,50€ per maand achter....Bij boeketten staat er 'U kan geen themaboeketten bestellen met uw abonnement; gelieve eerst uw abonnement te wijzigen.' Onder 'Film op aanvraag' kan ik een Mubipas bestellen, onder '' TV op aanvraag kan ik bv; Net gemist bestellen.



Ik leid hieruit af, dat men in een oud pack vastzit met wat men heeft bv. geen boeketten kan bijbestellen, naar een hoger abonnement gaan al zeker niet.



Ik heb het al met Eva opgenomen wat het inhoudt als ik van pack verander. Misschien ook interessant voor andere gebruikers met een oud pack.



1) bij migratie naar een nieuw pack blijven opgebouwde 'credits' (uit TV Favorite en Maxi) behouden en beschikbaar (nieuwe komen er niet meer bij want het systeem werd afgevoerd in de nieuwe packs)



2) Je kan wél de nieuwe voordelen van Mobile Smart 20 krijgen (120 belminuten i.p.v. 100; gratis SMS'en i.p.v. 500 stuks; 1GB datavoluime i.p.v. 500MB) voor 15€ i.p.v. 20€. KInmijn oud pack had ik Mobile Comfort15 voor 5,40€ plus een Mobile Internet Comfort met 250MB volume voor 9,99€, dus dat is dan ca. hetzelfde)



3) Mijn Happy Time International International Duitsland kan ik niet behouden (in piekuren was dat maazr 1€ per gesprek) maar dat wordt omgezet in een HTI nieuwe formule met betalen per minuut in de piekuren. In de nieuwe formule is dat € 0,25/minuut + € 0,1143/oproep verbindingskosten.



Zijn er ook mensen met een oude pack en nog een V3 (oude interface) die dit ook vastgesteld hebben ? in dat geval livt het niet aan Chqrles 2 maar aan een duidelijk verkoopsstrategie...










Reputatie 7
Badge +1


Charles 2 is wél enkel voor V4 decoders hoor, maar dat weet je allicht wel. Maar in hoeverre die over alle regios uitgerold is weet ik ook niet. Je kunt altijd eens proberen met een Factory Reset van de decoder. je moet dan meestal wel de systeeminstellingen terug instellen te beginnen met de taal, de infobalk enz.



waren er trouwens geen problemen met HDMI in te software?



inderdaad reeds al met Charles1


grtjs, Elsa
Reputatie 7
Badge +1


Ik heb na een herstart soms ook een bericht 'geen signaal' alhoewel de zender in de display van de decoder staat en ik zowel in het menu als in de PVR kan. Vermits mijn TV zowel met HDMI (rechtstreeks) als met scart (via DVD-recorder) aan de decoder hangt, start alles altijd eerst prioritair via de scart op. Dus daar kan het niet aan liggen. Heb ondertussen ontdekt dat gewoon even zappen met de channel up/down dat probleem oplost.










Reputatie 7
Badge +1


met mijn 5 jaar oude LCD Samsung 37' HD ready (werkt nog prima) ook nog nooit enig HDMI-probleem gehad Elsa. Het is duidelijk dat het dus een aparte bug is; bedankt voor de opklaring.enlightened

Reputatie 7
Badge +1


Ik ben er niet echt van overtuigd dat zoiets aan de Charles software ligt. Om dat zeker te weten, zou iemand met een V3 dat eens moeten uittesten; of nog beter iemand met een V4 en een V3 als 2e decoder.




Reageer