Decoder (v3) stopt meerdere malen per dag met werken


Hoi,


Onze v3 decoder stopt meerdere malen per dag met correct te werken (op de één of andere manier, soms wordt het scherm zwart, soms reageert hij nergens meer op, soms valt het geluid weg,...).


De enige oplossing hiervoor is dan van de stekker uit te trekken en terug in te steken. Ik heb ook al meerdere keren een factory reset geprobeerd om deze problemen permanent op te lossen maar zonder resultaat.


Deze problemen hadden we vroeger ook maar dit gebeurde maar één keer om de paar dagen, nu is het meerdere keren per dag, soms stopt hij zelf een minuut nadat hij is gereset alweer met werken.




Wat kan ik doen? Toen ik hiervoor naar de klantendienst belde zeiden ze telkens van de stekker uit te trekken en terug in te steken en ja, erna werkt de decoder dan wel weer maar maar voor even. Ik zou hier graag een permanente oplossing voor hebben.

23 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Een permanente oplossing zeg je, wel die is er en dat is dat onding van een V3 gewoon buitengooien en laten omruilen voor een V5 want die decoder heeft duidelijk zijn beste tijd gehad.
Reputatie 7
Badge +6
Ik geloof toch ook dat je V3 decoder zijn beste (?) tijd gehad heeft. Toen je de klantendienst belde, heb je toen de technische dienst aan de lijn gehad? Die zullen je eventueel een ruilnummer geven. Neem anders ook contact op met de medewerkers hier op het forum.


Laat je niet afschepen. Het is al ergerlijk genoeg dat je bijna alle decoders regelmatig moet herstarten, maar verschillende keren per dag ????


Succes!
als je de helpdesk belt 080022800 zal je zonder problemen voor een v3 decoder een ruilnummer krijgen voor een V5 maar als je 100% wilt zeker zijn is het beter van bie via een Proximus center om te ruilen maar via kiala punt van uw keuze dan ben 100% zeker dat het een V5 is


NB: wat vroeger al door de medewerkers gepost werd:



Indien het dus hier om een V3 decoder gaat in HUUR zou ik te zeerste aanraden deze decoder om te ruilen voor een recenter model om dit probleem te voorkomen in toekomst.

Omruilen kan door ons het kailapunt van uw keuze door te sturen ( http://www.kiala.be/" rel="nofollow" target="_blank) en gsm nr. waarop de bevestiging komt wanneer u nieuwe decoder kan gaan halen.

Dit kan ook via koerierdienst , in dat geval data doorsturen waarop u thuis bent, in dit geval wordt de decoder aan huis geleverd en geplaatst.

Hou er rekening mee dat alle opnames op de harde schijf verloren gaan, worden niet overgezet naar de nieuwe decoder.

Opnames op de server ( 30dagen) worden wel opnieuw ingeladen .

Dit enkel indien decoder in huur is.

Op aangekochte decoders 2 jaar garantie, valt het probleem daarbuiten kan geen gratis omruiling hiervoor aangeboden worden, dit valt buiten de garantie.

Hallo


Het beste is om even te bellen naar de technische dienst 0800 22 800


Meld zeer duidelijk wat u al gedaan heeft om hem terug te resetten en dat het maar voor een bepaalde tijd is, maar dat het probleem zich blijft voort doen en steeds meer op regelmatige basis


Ze kunnen dan kijken of er inderdaad wat scheelt en zullen dan een ticketcode maken die u moet noteren om uw decoder te gaan omruilen in een proximus center / winkel. Als u de code die u krijgt meeneemt naar de winkel kunt u gratis de decoder omruilen.




ja


Het probleem is dan of was (kan mss nu veranderd zijn) dat je niet noodzakelijk een v5 meekrijgt in een Prox center en daarom dat je dan beter via Kiala werkt. Dit werd mij een tijd geleden door verschillende mensen meegedeeld.
Reputatie 4
Klopt inderdaad elsa,


Toen ik naar de helpdesk gebeld had om mijn gehuurde v3 te laten omruilen en de vraag stelde of ik dan zeker een v5 zou krijgen, dan werd mij ook voorgesteld om de v5 decoder via een, door mij te kiezen, kiala punt op te sturen.

Je wordt zelf verwittigd wanneer deze in het kiala punt toegekoemen is.


Goede service ja
Reputatie 7
Badge +1
Kiala werkt inderdaad prima. Ik heb mijn V4 destijds ook via Kiala laten leveren.
Reputatie 2
Badge
En is volledig gratis ja
Dat zou er nog moeten aan mankeren, eerst de mensen jaren lang laten sukkelen met hun oude brol als de V3 waar ze zelf van weten dat de software de hardware al heeft voorbij gestoken bij manier van spreken, ze mogen van geluk spreken dat de doorsnee Belgkes zo braaf zijn en niet vlug overstappen naar de concurrentie als TN waar de apparatuur toch stuken stabieler is en veel minder problemen geeft, het is vroeger wel anders geweest maar is toch verleden tijd ondertussen, hopelijk wordt het ook zo voor de Proximus klanten, al moet ik direct voor mijn eigen erbij vertellen dat ik persoonlijk wel deze problemen niet ondervindt en ik eigenlijk in de naam spreek van vele ander klanten die wel al die problemen meemaken en geregeld de apparatuur moeten resetten, (zie maar op sociale media en nog andere forums), en er zelf zijn die een timer tussenplaatsen om dit automatisch te doen op geregelde tijdstippen zoals velen dit al gemeld hebben.


Maar einde goed alles goed en als Roland maar content is dat is ook al veel knipoog
Reputatie 7
Badge +3
Let op, je kan alleen een gehuurde decoder omruilen, niet een gekochte.
Reputatie 4
ddat wist ik echt nog niet Elma ;-)
Reputatie 3
je kan trouwens geen enkele aangekochte decoder van welk type dan ook orruilen tenzij tijdens zijn garantie periode van 2 jaar.


Dat wist je waarschijnlijk ook nog niet Vincent verrassingknipoog
Hallo.
Ik heb ook netwerk problemen, factuur altijd betaald maar elke dag moet ik wachten totdat ik stabiele verbinding heb en als ik verbinding heb duurt het niet lang en zit ik dan weer ik ben echt niet blij hoor met proximus altijd maar betalen maar nooit kwaliteit pff ik maak videos online maar bedankt proximus om uw klanten zo te laten stikken of is dit express gedaan?
Best eens klacht en probleem beschrijven via ➽ mail ons


NB:

het enigste wat je zelf kunt ondernemen is beschreven in deze ➽ procedure

wat er op neer komt dat je apparatuur, (zoals Bbox modem, Decoder en als die aanwezig zijn ook, Devolo's, Ruckus en Wifi-bridge), gereset wordt.

en als dit niet helpt of maar tijdelijk oplossing biedt

zal je Technische dienst 0800 22 800 (7/7 tot 22u) moeten raadplegen

en zal de oplossing ook van Proximus moeten komen,




Als dit, op de lange duur, allemaal tot niets leidt en geen je oplossing krijgt,

dan ➽ ombudsman telecom overwegen.
Reputatie 7
Badge +1
Dat die V3's nog altijd niet allemaal omgeruild zijn, is een smet op hun blazoen vind ik. Dit zou automatisch op hun intiatief moeten gebeuren met een brief (zodat ze ook oudere mensen nog zonder internet bereiken). Dit geldt trouwens ook voor de V3b's, die er (ten onrechte) wat moderner uitzien (zoals een V4 als je niet goed kijkt of weet waar je moet op letten).
Reputatie 6
Badge +2
Inderdaad Sinjoor, die ondingen moesten allang uit de omloop gehaald worden, dat het nog niet gebeurd is dat versta ik niet zo goed.


Bij Telenet hebben ze die oude SD digiboxen/digicorders uit omloop omdat ze onbruikbaar gemaakt werden wegens overschakeling naar MPEG4 systeem en die toestellen werden vervangen door HD digiboxen/digicorders.


Dus als Telenet dat kan, dan kan het voor Proximus niet moeilijk zijn om die ondingen van V3 en V3b decoders te vervangen door V5 decoders of degenen die dat wensen door een V5 mini.
Wel rare filosofie bij Prox eigenlijk! voor de vervanging van je bbox2 naar bbox3 eens vectoring actief staat , dan verwittigen ze wel.

Ook voor de aankoop van de mini dec 5 verwittigen ze ook (ivm de prijsstijging van 4 > 8 €/m)


Proximus haar filosofie voor decoder om te ruilen is dan weer een ander verhaal, daar is dit gesteund op een ander principe dat als je naar de helpdesk belt en meldt dat je problemen zijn met je v3, dat ze dan pas een ruilnummer geven om die te vervangen voor een recenter model, maar nu kan je zelf naar de Prox shop gaan zonder ruilnummer en ze vervangen hem ook door een recenter model.
Reputatie 2
Badge
Omruilen van de v3 decoder is een extra kost voor Proximus die ze gewoon willen vermijden.
Maar als je vraagt om te ruilen doen ze toch totaal niet moeilijk, natuurlijk moet je regelmatig de sociale media wat volgen want anders kom je het niet zo direct te weten, dus daar zijn oudere mensen dan weer meer de dupe van omdat ze niet allemaal de sociale media volgen.


Dus zou er maar inderdaad één goede weg zijn net als ze gedaan hebben met de v5-m decoder, de mensen via hun factuur inlichten , want vroeg of laat komen de mensen dat toch te weten en gaat het hun evenveel geld kosten op de lange duur met nog meer misnoegde mensen.
Reputatie 2
Badge
Natuurlijk doen ze niet moeilijk omdat ze ook weten wat voor een onding die V3 decoder is. Ze zullen wel berekent hebben wat het goedkoopste is of iedereen een nieuwe decoder geven of de impact van een paar ontevreden klanten. Ik vermoed dat heel veel mensen niet beter weten en gewoon hebben leren leven met de problemen.
Dat zegt mijn dokter ook lach
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb een gekochte V3 in de slaapkamer staan. Neem er dus niet mee op. Eigenlijk geen probleem mee, ondanks dat ik elke nacht de stekker uittrek omdat hij nogal hard zoemt en ik daar niet van kan slapen.
Bedankt voor de snelle antwoorden.


Ik heb mijn decoder uiteindelijk niet omgeruild omdat er nog veel opnames waren die ik nog niet had bekeken, en na een week of 2 - 3 is hij terug correct gaan werken.

Reageer