Decoder stuk met veel materiaal op de HD

  • 27 September 2014
  • 7 reacties
  • 267 Bekeken

Ik heb nog een oude decoder die stuk is. Hij heeft soms rare fouten die wel even weg gaan na een herstart, maar steeds terug komen. Na een hard reset vanuit belgacom het zelfde. Men stelde dan voor om een nieuw model te installeren. Het probleem echter is dat ik door mijn werk veel moet opnemen en al deze opnames nog op het oude toestel staan (vermoedelijk op de HD). Kan ik misschien het oude toestel bijhouden en deze opnames laten afspelen tot hij leeg is, en in tussen tijd met het nieuwe toestel terug beginnen op te nemen. Het afspelen zal wel enkele weken duren. Daarna breng ik hem binnen. Kan dit ??

7 reacties

Volgen mij zullen ze dit niet toelaten, anders eerst opnemen op DVD


Via scart kan je dit met je DVD/HDD recorder (eventueel branden op dvd schijf)

De uitgang van uw decoder met de ingang van uw DVD/HDD recorder verbinden door middel van een scart kabel.

Dan laat je gewoon de opname op uw decoder afspelen en tegelijkertijd neemt u op met uw DVD/HDD recorder.


Best eerst naar HDD, dan bewerken/bijknippen en vervolgens

eventueel snelkopiëren naar een DVD-schijfje (DVD-R/RW of DVD+R/RW).
Je kan natuurlijk altijd eens informeren of dit mogelijk is als je dit wenst door een

Privé bericht aan Eva door te sturen ⚊▶ Eva van Belgacom en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Eva van Belgacom'


Of eventueel vragen in het Belgacom Center waar je hem zult omruilen.
Reputatie 7
Badge +1
Je kunt altijd een 2e decoder huren en de 1e nog behouden tot je alles bekeken hebt en dan de oude binnenbrengen. Momenteel wordt op de ebsite wél de V5 mini voorzien voor een 2e decoder, d.w.z. geen harde schijf maar enkel nPVR-opnames ged. 30 dagen beschikbaar.


Hd-decoder huren voor een 2e of 3e tv (opname met 30 dagen bewaartijd)








Deze decoder:


  • is compatibel met de zenders of programma's die worden uitgezonden in digitale- en hd-kwaliteit*
  • heeft geen harde schijf. U kunt toch opnemen met een bewaartijd van 30 dagen
  • heeft een afstandsbediening die werkt op radiogolven (RF). U kunt de decoder dus perfect in een kast plaatsen
  • Is uitgerust met een HDMI- en SCART-poort
  • €4 /maand (incl. btw)

Maar je kunt eventueel toch tijdelijk een V5 nemen (met HDD) aan de volle huurprijs van 8€, en de oude binnen brengen als je alles bekeken hebt, en die dan binnenbrengen , zodat de huur stopt.


Vermits je die oude decoder enkel opzet/connecteert met het TV-netwerk als je opgenomen programma's bekijkt kan dat enkel problemen met de lijncapaciteit geven als je tegelijk harde schijfopnames doet met de nieuwe ingeval je een lijn met lage capaciteit hebt. Dus best toch even checken wat je lijncapaciteit is op de configuratiesite van de b-box2 (of 3), of de de test doen op de website http://www.belgacom.be/nl/id_acb_webcheck_RES/particulieren/producten-en-diensten/televisie/beschikbaarheid-van-belgacom-tv.html" target="_blank


Nog ter info , surf naar ► Belgacom-V5-Mini-decoder
Ik heb die mini decoder ook in een andere kamer , maar is het technisch mogelijk die afstandsbediening te gebruiken met de decoder HDD ?
Ik begrijp je vraag niet goed , de afstandsbediening van de V5-mini werkt zowel op IR als op RF en je kan hem ook gebruiken om de V5 te bedienen natuurlijk.

Reageer