Decoder aan PC koppelen

  • 18 June 2012
  • 2 reacties
  • 11142 Bekeken

Hallo,

Ik vroeg me af of het mogelijk is om een Belgacom HD Decoder aan een computer(scherm) te koppelen. Dit omdat ik vroeger tv keek op mijn PC via een tunerkaart, maar sinds de opzegging van het kabelabonnement gaat dit dus niet meer. Het zou voor mij zeer handig zijn als ik bv via de hdmi kabel gewoon TV op mijn pc kon kijken.

Tevens: is het mogelijk de interne HDD van de decoder via een pc te benaderen? Het lijk me namelijk nogal vreemd dat de USB-poorten niet eens geactiveerd zijn?

2 reacties

Badge
Hallo


Volgens mij kan je de decoder verbinden met een pc scherm, maar dan moet je wel een adapter hebben van hdmi -> vga of van scart -> vga. Een andere oplossing heb je niet denk ik (zo kan je wss ook geen laptop aan de decoder hangen).

En de hdd is niet via de pc benaderbaar.

De usb-poort(en) zijn voorlopig nog maar enkel bedoeld om dingen te kunnen opladen. Blijkbaar willen ze overal wel een usb-poort opzetten, maar zij laten ons dan niet toeom die te gebruiken waarvoor hij eigenlijk dient (data verzenden). Dan vindt ik het eigenlijk nogal nutteloos om dat erop te plaatsen.
Mijn PC heeft een hdmi ingang, dus een adapter is niet nodig.

Bedankt voor de uitleg.

Reageer