Beantwoord

Dataphone

  • 20 April 2017
  • 9 reacties
  • 37487 Bekeken

Wat betekent "Dataphone optie" bij mobiele abonnementen?
icon

Beste antwoord door LorentzV 2 June 2017, 15:49

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +3
DataPhone optie is een optie die je voor 24 maanden neemt. Dit berekent de korting die je krijgt op je gsm toestel en geeft je een extra volume voor een meerprijs van €5, €10 of €20/maand.

Groetjes,

Lorentz.
Ikzelf heb zo een abonnement met Dataphone-pakket.
Alleen vind ik dit nergens terug in de Myproximus-app. Bij het verbruik van mijn mobiel internet staat enkel de 1024mb van mijn mobilus S. De datavolume van mijn dataphone (ook 1 Gig) vind ik niet terug.
wat als de data van mijn mobilus S op is?
Enkel al bijkomende info:
https://nl.forum.proximus.be/aanbiedingen-promoties-4/dataphone-38508
Enkel al bijkomende info:
https://nl.forum.proximus.be/aanbiedingen-promoties-4/dataphone-38508


Ja, dit had ik ook gevonden. Maar helaas nog geen antwoord op mijn vraag.
Waar vind ik het verbruik terug van dat gekoppeld datavolume?
In myproximus staat er enkel het datavolume van mij mobilus abonnement
Toevallig al antwoord gekregen op je vraag ? Ik ben ook wel benieuwd of je daar een overzicht op hebt.
Ik overweeg nl. om me ook een smartphone met gsm aan te schaffen via de actie (momenteel ben ik nog geen klant voor m'n mobiele gesprekken) maar dan wel op voorwaarde dat er transparantie is m.b.t. verbruik & tarieven.
Ik vind nog steeds nergens die extra giga (dataphone) nergens terug. Via mijn verbruik zie ik enkel het mobilus datavolume.
In myproximus vind ik zelfs het woord dataphone nergens terug. Toch heel bizar.
Ik zit nu aan ongeveer 77 procent.
Moest ik de 100% verbruiken, dan ben ik benieuwd of het verdere verbruik gewoon aangerekend wordt. Al denk ik het antwoord te weten...
Reputatie 6
Badge +3
Hey Forum leden,

De indicatie van de optie DataPhone wordt apart weergegeven. Dit zou je dan ook apart moeten kunnen terugvinden op je MyProximus bij 'MyProducts' 'Other Products'. Je ontvangt echter ook sms'jes voor je DataPhone wanneer je dat bijna opgebruikt hebt en wanneer het op is. Deze sms'jes hebben nu ook minder vertraging. In vrijwel elk toestel (buiten iPhones' kan je ook je uitgaande data controleren en waar dat ook gelinkt wodt aan applicaties. Ik snap dat dat niet echt de gewenste oplossing is , maar momenteel kan ik dat aanraden als vervanging indien jullie problemen ondervinden met MyProximus.

Groetjes en geniet zeker van jullie weekend!
Lorentz.
Hallo , ik heb sinds vorig week een nieuw gsm abonnement met toestel gekocht.

Samsung s8+ met een Mobilus S ( gb )
Maar ik had ook een dataphone optie van 1 gb dus hadde zij mij gezegt dat ik samen 2gb zou hebben.
Maar dat blijkt waarschijnlijk nu niet het geval te zijn?
Via de proximus app staat alleen dat ik 1gb heb ?
Klantendienst gebeld zij zeggen ook dat ik maar 1 gb heb ?
Kan dit en waarvoor staat dataphone 1gb dan ?

Alvast bedankt
Reputatie 6
Badge +3
Hey Faruk16,

Kan zijn dat ze niet goed hebben gekeken, DataPhone staat apart in ons programma, dus ze moeten wel het nodige bekijken. Als je me je GSM nummer stuurt via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 onderzoek ik het even voor jou. 😉 Met Mobilus S en Dataphone €20 heb je inderdaad een totaal van 2GB!
Indien je maar 1GB zou hebben zou dat eerder betekenen dat je het toestel hebt gekregen aan verminderde prijs, zonder dat ze een contract eraan hebben gekoppeld..


Geniet alvast van je weekend!
Lorentz.

Reageer