daalt snelheid internet bij kijken digitale TV

  • 9 November 2010
  • 7 reacties
  • 2556 Bekeken

ik heb een belgacom-pack besteld met comfort internet. dus snelheid is beperkt tot 12 mbps.
via de tool bij edpnet kan ik zien dat ik eigenlijk zelfs op 30mbps kan aangesloten worden. Nu is mijn vraag of mijn internetsnelheid zal omlaag gaan indien ik naar digitale tv zit te kijken... Of wordt hiervoor eerst de andere bandbreedte gebruikt.
dus ik ben bv aangesloten op 30mbps, waarvan 12 mbps voor internet is toegestaan. Wordt dan eerst de 18mbps (30-12) gebruikt voor digitale tv, of wordt de sd/hd-stream reeds in mindering gebracht van de 12 mbps?

7 reacties

Voor zover ik het verstaan heb, is het Internet en TV totaal gescheiden, en dus daalt de snelheid niet (of zo zeiden ze het toch in mijn bgc store). Natuurlijk ben ik zo iemand als diene kleine van TV, mijn ouders hebben gene digitale TV (nochtans heb ik hun al honderd keer verteld dat ze het gratis kunnen krijgen) en dus kan ik het zelf niet testen.
ik heb toch al andere berichten gehoord/gelezen, dat internet wel beinvloed wordt indien je ook digiatel tv kijkt. Maar meestal is dat bij mensen die ook op 30mbps surfen. Dus dient de bandbreedte wel gedeeld te worden door internet + tv.
Reputatie 2
Badge +1
Je synct op de hoogst mogelijke snelheid voor je lijn, maar je surfsnelheid wordt beperkt door je abonnement.

In geval van een 20 - 25 - 30 Mbit sync op een 12Mbit abonnement zal je surfsnelheid dus zeker niet merkbaar omlaag gaan!

Alles boven de 12Mbit en beneden je syncsnelheid kan dan gebruikt worden voor TV only.
ok, bedankt voor de antwoorden.
Wij krijgen max. 7.5Mbps. (9Mbps profiel terwijl we Internet Favorite hebben en betalen voor 25Mbps)

Met tv aan hebben we nog iets van een 4.5-5Mbps, opnemen en TV kijken = 2.5Mbps.

Leve de vooruitgang...
Dit antwoord heb ik gevonden onder "Help" op de BGC site :

Wordt mijn surfsnelheid beïnvloed als ik gelijktijdig surf en naar Belgacom TV[/i] kijk?
Belgacom TV[/i] kijken zal in normale omstandigheden geen invloed hebben op uw surfsnelheid.
Bij sommige klanten kan de surfsnelheid wel dalen maar niet in die mate dat dit hinderlijk is voor klant. Enkel bij het downloaden van zware bestanden kan er een vertraging optreden.

Opgelet: Indien uw surfsnelheid plots drastisch daalt zonder aanwijsbare reden kan het zijn dat uw lijn een storing vertoont. Contacteer in dat geval de klantendienst.
Reputatie 2
Badge +1
@blabla

We weten nu ondertussen maar al te goed dat je (nog) niet kan genieten van de hogere snelheden. Moet dit nu in elk mogelijk topic opnieuw gepost worden? Het zal je - spijtig genoeg - geen stap verder helpen. Er is je ondertussen ook al talloze keren uitgelegd dat je NIET betaald voor 25Mbps...

Afwachten is en blijft voor jou de boodschap... Indien niet tevreden en je verder niet kan wachten, ga gerust naar de concurrentie maar loop aub dit niet in elk topic te posten. Met dank

Reageer