Beantwoord

CSV file upload

• 21 maart 2016
  • 3 reacties
  • 223 Bekeken

Ik kan de contacts en agenda niet importeren vanuit een csv file: krijg steeds error.
Wellicht fout in de kolom volgorde of benamingen van de CSV getrokken vanuit Outlook om op te laden in Proximus mailbox ? Conflict met talen of veldnamen tussen Outlook Nederlandstalig en interface programma ?

Heeft iemand de standaard kolom namen en volgorde voor de CSV file te gebruiken bij een upload ? Dan kan ik de CSV Export uit outlook met excel omzetten naar iets wat de interface kent.
icon

Beste antwoord door Bram 24 maart 2016, 13:31

Hallo,

Je kan eens proberen om 1 contact manueel aan te maken en vervolgens een CSV-export te doen.
Op die manier zie je het formaat waarmee er gewerkt wordt en kan je je Outlook-CSV aanpassen aan dit formaat (met Excel bv).

Let er ook op dat speciale tekens en karakters soms problemen kunnen opleveren met CSVs.

Mvg,
Bram
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Beste

Kun je wat meer info geven over welke programma's / websites je het jusit hebt?

Je wilt welke data juist uit welk programma / website naar welk programma/website brengen?

Het is me niet helemaal duidelijk uit jouw post.
Bv: Outlook kan wijzen op outlook.com, outlook 2007, 2013, 2016
in proximus mailbox kan wijzen op de website van proximus of de mailbox binnen een mailprogramma, ...
Wilin,
Bedankt voor je reactie.
Data met agenda items en contacts staat nu in Outlook 2010 Nederlandstalig. Exporteren naar CSV daar is geen probleem.

Ik probeer dan de csv files op te laden op de webapplicatie van Proximus (MyProximus --> mijn berichten --> mijn emails lezen en schrijven --> agenda en contacten --> import/export --> import --> bestandstype csv).

Beste

Kun je wat meer info geven over welke programma's / websites je het jusit hebt?

Je wilt welke data juist uit welk programma / website naar welk programma/website brengen?

Het is me niet helemaal duidelijk uit jouw post.
Bv: Outlook kan wijzen op outlook.com, outlook 2007, 2013, 2016
in proximus mailbox kan wijzen op de website van proximus of de mailbox binnen een mailprogramma, ...
Reputatie 6
Badge +4
Hallo,

Je kan eens proberen om 1 contact manueel aan te maken en vervolgens een CSV-export te doen.
Op die manier zie je het formaat waarmee er gewerkt wordt en kan je je Outlook-CSV aanpassen aan dit formaat (met Excel bv).

Let er ook op dat speciale tekens en karakters soms problemen kunnen opleveren met CSVs.

Mvg,
Bram

Reageer