Beantwoord

Credits voor films bestaan niet meer?

  • 12 March 2017
  • 17 reacties
  • 1119 Bekeken

  • Apprentice
  • 3 reacties
Gisteren bestond er nog een optie om punten in te ruilen voor 1 gratis film of Proximus TV, maar dit lijkt sinds vandaag niet meer te bestaan.

De "gratis blockbuster" op Tuttimus trekt al op niks (maar 10-12 oude films die af en toe vernieuwd worden), maar nu lijkt dat het zelfs niet meer mogelijk is om punten in te ruilen voor films.

Vraag dus: waarom hebben wij de mogelijkheid niet meer om naar films van de catalogus te kijken zonder extra te betalen?
icon

Beste antwoord door Marleen 12 March 2017, 15:49

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Dag Raf,

Via de 'on demand’-knop op je afstandsbediening krijg je toegang tot een uitgebreid aanbod aan films.

Met Proximus TV heb je dus alles in huis om er een leuke filmavond van te maken! De credits worden automatisch geactiveerd in de op-aanvraag cataloog van Proximus TV .

Deze zijn beschikbaar binnen de 15 minuten via de ‘on demand’-knop van je afstandsbediening en blijven onbeperkt geldig. Hoe gebruik je de credits :

- Ga via de ‘on demand –knop’ van je afstandsbediening naar de op -aanvraag cataloog.

- Kies een film. Onderaan je scherm vind je het aantal beschikbare credits.

- Kies vervolgens ”huren” en geef je aankooppincode in. Indien je over geen aankooppincode beschikt geef dan 1234 in.

- Deze film blijft gedurende 48u beschikbaar op je TV toestel

Bij verdere vragen hoor ik het graag!

Mvg, Nicky
Reputatie 7
Badge +6
1) Bij mij stond er bij het omruilen van de punten voor 5 VOD, dat die onbeperkt geldig bleven. Dat was vroeger anders.
Een credit voor een blockbuster zou wel maar beperkt geldig zijn. (1 maand) en is alleen daarvoor te gebruiken.
De film blijft 48 u voor je beschikbaar, eens je die hebt gehuurd.
2) 1 credit (1 kadofilm) = 1 VOD = 1 film naar keuze of ik gebruik die soms ook om een aflevering van een serie, die nog niet op de zender te zien is vooraf te bekijken, maar weinig Nederlandstalige zenders bieden die mogelijkheid aan.
Reputatie 5
Badge +3
Dag Marleen,

De maandelijkse blockbuster bij het abonnement is inderdaad maar één maand geldig. De aangekochte via onze Premium Club blijven geldig tot ze op zijn.

Mvg, Nicky
Reputatie 7
Badge +6
Dag Nicky,
Dat wist ik hoor en dat zeg ik ook in mijn commentaar. Ik gaf alleen antwoord op de vraag van Raf.
Ik heb 5 VOD via Premium Club aangekocht = onbeperkt geldig.
Ik heb nog 1 credit voor mijn blockbuster = 1 maand geldig (zal dus dringend moeten gaan kijken, maar de keuze daar is toch wat magertjes, vind ik). Sorry. :8
In elk geval bedankt voor de snelle reactie om dat te bevestigen.
Prettige avond verder!
Reputatie 5
Badge +3
Dag Wim, lossen het graag met je op, graag de betrokken gegevens per privébericht, kan je starten via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679. Groetjes, Nicky
Reputatie 7
Badge +6
De optie om punten in te ruilen voor 1 gratis film stond er dan gisteren en misschien nog vandaag niet bij, de optie om punten in te ruilen voor 5 credits voor 5 gratis films is er wel.
Je kan dus eventueel verder sparen voor 5 credits voor 5 gratis films op Proximus TV en ik denk dat de andere optie voor 1 film er binnenkort ook terug zal staan. Dat is meestal het geval.
Ok, is inderdaad terug. Ik krijg wel als foutmelding dat ik dat niet kan bestellen - heb ik dan inderdaad 20 credits al?
(zie onderste deel)



Ik kan nergens zien hoeveel credits ik heb - zelfs niet onderaan links in de "on demand" deel van Proximus TV.
Reputatie 7
Badge +6
Er waren/zijn soms problemen met het inruilen van de punten, misschien is dit hier ook het geval. Probeer het eens met een andere browser, als je kan. 20 credits lijkt me nogal veel, maar het is mogelijk, hé.:S

Om te zien hoeveel credits je hebt op je decoder: heb je al eens je decoder herstart? Soms kan dat helpen.

Ook in MyProximus: Mijn Verbruik: TV zie je staan hoeveel films op aanvraag je nog beschikbaar hebt.
Hartelijk dank voor uw hulp!
- Beschikbare credits: na de decoder te herstarten zie ik "u beschikt over 1 kadofilm(s)" - eindelijk wat informatie, dus dat heeft wel geholpen
- Bijkomende credits: wel blijft het voor mij onmogelijk om punten in te ruilen voor bijkomende credits. Ik heb op Safari, Chrome en Firefox geprobeerd, maar zie telkens de optie in het grijs, met de foutmelding dat "Je kan dit geschenk niet bestellen omdat je het maximum aantal credits (20) overschrijdt of zal overschrijden".
[En in MyProximus => Mijn Verbruik zie ik zelfs niet een TV optie, dus kan ik dat niet controleren daar. Ik zie alle andere opties, maar niet TV.]
Reputatie 7
Badge +6
Je zou op je decoder alle credits moeten zien staan. Bij mij is dat toch zo.
Er zijn dit weekend onderhoudswerken aan MyProximus geweest, dus misschien morgen nog eens proberen en anders eens een privé bericht sturen naar het Proximus Team:
nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
om het probleem uit te leggen. Vanaf morgen zijn de Proximus medewerkers hier ook en die zullen u dan zeker helpen.
MVG
Bedankt. Een bijkomende iets: ik besef dat wij vroeger "u hebt X films tegoed" zagen. Is de "kadofilm" terminologie gewoon de nieuwe terminologie voor hetzelfde? Of is het nog iets anders?
Reputatie 7
Badge +6
Nieuwe terminologie: ik heb bv. 6 kadofilms, één daarvan mijn blockbuster voor deze maand, de rest gratis VOD films via omruilen van premiumpunten.
1) Eens je je punten hebt omgeruild voor film credits, hoelang zijn deze credits dan nog geldig?
2) Wordt er een onderscheid gemaakt tussen de films voor het bepalen van het aantal credits dat je nodig hebt voor een film? Of is de regel steeds: 1 credit/film?
◙ Elke film uit de op aanvraag catalogus, en ook de blockbuster, is 48 uur beschikbaar.
* Op je decoder kan je alle credits zien staan en
ook via MyProximus > Mijn Verbruik > TV
kan je zien hoeveel films op aanvraag je nog beschikbaar hebt.
* Een voorbeeld:3 kadofilms, waaronder 1 blockbuster voor deze maand,
en 2 gratis VOD films via omruilen van premium club punten.

◙ je kan per credit 1 VOD/film naar keuze bekijken
Heb ik gekopieerd van wat hier onlangs in ander post werd gemeld!?
Hey Nicky,
Bedankt voor de bevestiging en uitleg.

Mvg, Martin.
ik heb het zelfde probleem, vod staat niet meer in mijn lijst . ik heb voldoende punten om in te ruilen voor credits maar kan het niet terug vinden

Reageer