Beantwoord

Creatie gratis webruimte

  • 29 September 2016
  • 28 reacties
  • 1679 Bekeken

Reputatie 1
Ik tracht toegang te krijgen tot de gratis webruimte (Internet Overal Start) via Webruimte raadplegen met gebruikersnaam (fb+6cijfers) en paswoord van de internetverbinding zoals vermeld op de brief (niet de login voor de e-services). Ik krijg telkens een blanco pagina. Ik zou graag deze webruimte willen creëren met naam en aliassen en opladen. Zou het paswoord nog correct zijn ?
icon

Beste antwoord door ThomasP 5 October 2016, 09:18

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Veerle,

kan ik via privé al je gegevens (login, paswoord en klantnr) krijgen? Dan controleer ik of deze correct zijn.

MVG,

Wim
Reputatie 1
Ok, prima, is gebeurd !
Reputatie 7
Badge +4
Dag Eekhoorn,

de gegevens kloppen in elk geval. Kan je eens precies uitleggen wat je juist probeert te doen en hoe je te werk gaat?

MVG,

Wim
Reputatie 1
Ok, daar gaan we.
Ik ga naar de volgende pagina: http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_web_create/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-website-instellen/webruimte-raadplegen.html
Ik tik de gebruikersnaam in: fb + 6 cijfers (zie privé-bericht)
Ik tik het wachtwoord in: 8 karakters (zie in privé-bericht)
Ik klik nog domein "skynet.be" aan
Vervolgens klik op 'status raadplegen'
Ik kom op een blanco pagina: http://usersecare.skynet.be/cgi-bin/usersecare.cgi?
Als ik dezelfde inlogggevens intik op de pagina (Kenmerken en details van uw website): http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_web_details/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-website-instellen/kenmerken-en-details-van-uw-website.html
...dan krijg ik bij wachtwoord: "ongeldige invoer"
Graag uw bericht.
Reputatie 7
Badge +4
kijk eens of je rechtstreeks naar de ftp kan gaan.

ftp:/fbxxx:wachtwoord@users.skynet.be Vervang de xxx door de cijfers van je gebruikersnaam en wachtwoord door je wachtwoord.

Mvg,

Kim,

Het Proximus team
Reputatie 1
Dat heb ik geprobeerd, met ftp:/fbxxxxxx:wachtwoord@users.skynet.be
en
met ftp://fbxxxxxx:wachtwoord@users.skynet.be
Ik krijg volgende melding:
FTP-hoofdmap op users.skynet.be
Druk op Alt, klik op Beeld en klik vervolgens op FTP-site in Verkenner openen als u deze FTP-site in Verkenner wilt weergeven -> als ik dit uitvoer krijg ik als melding: kan geen toegang tot de map krijgen.
Mvg
Veerle
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb het van hieruit eens getest en als ik nadien de logingegevens opnieuw ingeef had ik er geen problemen mee. Maar als je via firefox of chrome gaat, moet je dit niet doen, dan kom je rechtstreeks op je ftp pagina uit.
Reputatie 4
Even tussen beiden komen.
Die linken hierboven werken bij mij ook al een tijd niet meer maar de ftp://fbxxxxxx:wachtwoord@users.skynet.be daar heb ik echter geen problemen mee.
Reputatie 1
Ik gebruik internet explorer, maar het is me nog even onduidelijk wat ik nu exact moet doen...
Reputatie 6
Badge +3
Dat je dit best eens doet via een andere browser.
Reputatie 1
OK, ik krijg via Mozilla Firefox een pagina met:
Index van ftp://fbxxxxxx@users.skynet.be/
Naar bovenliggende map
Naam Grootte Laatst gewijzigd
-> Nu de rest nog uitvissen...
kijk eens of je rechtstreeks naar de ftp kan gaan.

ftp:/fbxxx:wachtwoord@users.skynet.be Vervang de xxx door de cijfers van je gebruikersnaam en wachtwoord door je wachtwoord.



Mvg,

Kim,

Het Proximus team


Het bekijken van de ftp-files in een browser met het fpt-protocol is NIET hetzelfde als de info op de status-page van de website.
Het probleem van Eekhoorn heb ik ook sinds februari 2016, nochans is de info op de website van Proximus niet veranderd en is er geen duidelijke informatie vanwege Proximus. Niet tevreden.
Ik heb het van hieruit eens getest en als ik nadien de logingegevens opnieuw ingeef had ik er geen problemen mee. Maar als je via firefox of chrome gaat, moet je dit niet doen, dan kom je rechtstreeks op je ftp pagina uit.

Heeft u exact dezelfde procedure gevolgd als beschreven op de website van Proximus? Met welke browser?
Even tussen beiden komen.
Die linken hierboven werken bij mij ook al een tijd niet meer maar de ftp://fbxxxxxx:wachtwoord@users.skynet.be daar heb ik echter geen problemen mee.


Zeer juiste opmerking. Ik heb hetzelfde probleem sinds 02/2016.
Reputatie 1
Bon, ik ben dus blijkbaar niet alleen met dit fenomeen...
Ik hoop binnenkort mijn website te kunnen opladen...
Hallo, ik ondervind hetzelfde probleem van activatie gratis webruimte, bij een abo internet maxi, en zoek nog steeds een oplossing. Reeds een aantal screenshots doorgestuurd van foutmeldingen (ongeldig psw (zelfs na reset), geen bevoegdheden, ...) maar voorlopig zonder antwoord. Nochtans zou dergelijke webruimte handig zijn bij de oefeningen van de cursus Webdesign/html5 die ik momenteel volg. Alvast bedankt voor de gouden tip.
Reputatie 7
Badge +6
De gratis webruimte wordt commercieel niet meer aangeboden. Dit is eigenlijk al een tijdje zo (sinds 2014) maar recent is er besloten de creatie ervan nu ook stop te zetten. Zoals je misschien ook gemerkt had, is de FAQ voor het creëren van de gratis webruimte ook verwijderd. Let op! Het gaat hier enkel om de gratis webruimte! (webspace – users.skynet.be)
De gratis webruimte wordt commercieel niet meer aangeboden. Dit is eigenlijk al een tijdje zo (sinds 2014) maar recent is er besloten de creatie ervan nu ook stop te zetten. Zoals je misschien ook gemerkt had, is de FAQ voor het creëren van de gratis webruimte ook verwijderd. Let op! Het gaat hier enkel om de gratis webruimte! (webspace – users.skynet.be)
Dat is nu eens duidelijk. Goed om weten om de vergelijking te maken met de verschillende providers.
Reputatie 6
Badge +3
Wat gebeurt er met de al bestaande webruimte?
Reputatie 3
Tot nader orde niks blijven gewoon bestaan.
Als ik eea goed begrijp kan men nog steeds een web domein vastleggen bij PX maar men krijgt geen gratis web hosting meer ... ?
Reputatie 2
Gratis webhosting is bij mij gestopt op het moment dat ik overgestapt ben van pack 'maxi' naar 'comfort'.
ah .. ik alzeleven "comfort" gehad maar ik had destijds wel "web ruimte".. Nu heb ik nog een domeinnaam waar ik dus ergens ander mee naartoe moet voor gratis hosting of anders moet een betalende hosting nemen bij PX ? ja ?
Reputatie 7
Badge +4
Dat hangt er van af , waar wordt de domeinnaam momenteel gehost ?

Voor het moment wordt een domein naam enkel gratis aangeboden bij de office&go abonnementen (zakelijk)

zie;

http://www.proximus.be/nl/id_cb_officego/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/producten/internet/internet-office-go.html

Als je dus hosting of webruimte wil is dit betalend , zie :

http://www.proximus.be/nl/id_catb_website/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/producten/cloud-website/creeer-en-beheer-uw-website.html

Met vriendelijke groeten,

Samuel
Ik heb, lang geleden, een domeinnaam bij "Belgacom" laten vastleggen als privé persoon en die was destijds samen met gratis beb space, ook bij "Belgacom" gehost ... Ieder jaar krijg ik nu nog een "automatische" verleng email om de vastlegging van de domeinnaam te bevestigen, ik hoef dan niets te doen, het whois record daaromtrent schijnt nog steeds juist te zijn ... maar web access bij "Belgacom" werkte nooit goed dus is dat blijven slabakken en plots was er geen hosting meer maar nog wel een domeinnaam ?
Lijkt mij dus eenvoudiger om de ganse boel bij PX op te doekken en naar een ander hosting uit te kijken ? Ik heb helemaal geen handelsambities 😉

Reageer