CPU 100% na installering van PC Security van Norton

  • 10 November 2010
  • 10 reacties
  • 1723 Bekeken

/files/e367529952/Belgacom_PC_Security.jpg 399x398

10 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Windows 2000... hmmm dat is dat besturingssysteem waar Microsoft dit jaar de hele support voor stopte...

Waarom zou Belgacom daar dan nog verder moeten ondersteunen??
Reputatie 6
Badge +3
Heb jij eerst de vorige beveiligingssoftware van je computer verwijderd? Bekijk deze link om een speciaal programma te downloaden om je vorige beveiligingssoftware volledig te verwijderen.Meestal zijn die problemen toe te schrijven aan achterblijfsels van vorige beveiligingssoftware. Verwijder ook norton internet security = Belgacom Internet Security met behulp van dit programma, herstart nadien je computer. Voldoet je pc voor de rest aan volgende systeemeisen:

Minimale hardwarevereisten

  • Processor van 300 MHz of snellere processor
  • 256 MB RAM (512 MB RAM vereist voor de herstelfunctie)
  • 300 MB beschikbare ruimte op de harde schijf
Ik zou zeggen nooit Norton installeren.. vertraagd enkel je PC.
Ech, gesteund op ervaring van vroeger of op testresultaten van 2010???

Groetjes Egel
Badge
Beste Ech,

De laatste versies van Norton vertragen je PC helemaal niet !! Je moet er maar eens verschillende (internationale) vergelijkingstests op na lezen. Voor oude versies was dit inderdaad het geval, maar nu al lang niet meer, meer zelfs, norton is tegenwoordig één van de beveiligingssuites die het systeem het minste belast ! Ik werk momenteel met de versie 2010 en de de avg systeembelasting van Norton is amper 1% !

Groetjes;

Paul
Reputatie 6
Badge +3
Ik heb symantec altijd al draaiende op Vista, Xp en geen problemen. Ook niet bij familie met weinig kennis van computers.

Met de huidige computers is een vertraging ook niet meer van toepassing - het werkt uitstekend dat is het belangrijkste.

Andere anti-virus programma's heb ik al meer problemen zien geven. Bijv. McAfee;

Sommige programma's zijn ook alleen in het engels wat ook vervelend is voor mensen met weinig of geen kennis van engels.

Best het advies van familievandesype volgen en een ander antivirus programma installeren dan nog geschikt is voor windows 2000.
Ik persoonlijk heb het nooit gehad voor Norton, enkel slechte ervaringen mee gehad 🙂. Ik gebruik geen Anti-Virus omdat ik weet welke sites ik bezoek en wat ik download. Moest er nu enig probleem zijn met een gekende website heb ik nog altijd noscript die alles naar behoren doet lopen 🙂.
Dank aan allen voor de reactie !

t.a.v. Mansho: Het feit dat Windows voor 2000 alle support stopte wil niet zeggen dat het niet meer goed zou functioneren en zeker niet dat Belgacom ou moeten veronderstellen dat niemand nog deze versie gebruikt, laat staan het niet nodig acht bij het adviseren van hun PC security te vermelden dat het niet bedoeld is voor deze versie van Windows.

t.a.v. familievandesype: ik had inderdaad ook een andere -betaalde - virusscanner (AVG) op de computer staan. Ik heb het opgelost door NIS te verwijderen en daarmee is het probleem ook opgelost.... Ik zal het nogeens proberen op mijn andere computers, waar Vista op staat en geen ander virusprogramma.

In het algemeen is het wel opvallend (en voor mij niet goed verklaarbaar) waarom er op dit soort moeilijkheden zulke totaal tegenstrijdige ervaringen worden gemeld. Het blijft moeilijk!

In ieder geval... nogmaas allemaal bedankt en hopend dat Belgacom zijn website wat gebruiksvriendelijker zal maken en communicatie via dat medium zal vergemakkelijken.
<quote="choco">
en zeker niet dat Belgacom ou moeten veronderstellen dat niemand nog deze versie gebruikt, laat staan het niet nodig acht bij het adviseren van hun PC security te vermelden dat het niet bedoeld is voor deze versie van Windows.
</quote>

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/product.jsp?dcrName=hbs_security_pack&detailPage=hbs_security_pack_specs


En Ech, De "Norton"-familie (=consumer) vertraagt inderdaad uw systeem, heb ik zelf ook al meermaals ondervonden. Probeer echter eens de "Symantec" producten (=business), een wereld van verschil (Symantec Antivirus voor Windows XP, Symantec Endpoint Protection voor Vista/7).
Reputatie 2
Badge +1
@choco:

Het feit dat Windows voor 2000 alle support stopte wil niet zeggen dat het niet meer goed zou functioneren en zeker niet dat Belgacom ou moeten veronderstellen dat niemand nog deze versie gebruikt, laat staan het niet nodig acht bij het adviseren van hun PC security te vermelden dat het niet bedoeld is voor deze versie van Windows.

Helaas is het toch zo en mogen zij er zo ongeveer wel vanuit gaan... er zijn zelfs nog systemen die draaien onder DOS, windows 95/98... maar als MS de support stopt is het ook logisch dat BGC daarin volgt.

Reageer