contractbreuk???

  • 24 April 2011
  • 11 reacties
  • 1892 Bekeken

Daar ik ga verhuizen en alles al opgezocht hebt, heb ik niet echt mijn antwoord gevonden, ( of niet goed gezocht),

ik verhuis dus naar een appartement, maar ik kan daar alleen maar internet krijgen en geen kabel omdat er daar geen "lijn" doorloopt, iets wat ik beetje raar vind maarja, wat moet ik dan doen? Internet nemen by belgacom, kabel by andere provider? dan zit ik met verschillende facturen, daar ik wel een decoder heb moeten aankopen etc.

alvast bedankt

11 reacties

Badge
Dag rottie,

indien ge internet kunt krijgen kunt ge normaal gezien ook BGC TV binnen halen,alles loopt langs de Telefoonlijn via de modem,dus denk ik (en hoop ik voor u) dat er geen problemen zullen zijn.
nogal een verwarrende uiteenzetting?

als ik het goed begrijp kan belgacom u enkel internet leveren op uw nieuw adres?

mvg
computerken, het kan zijn dat hij daar een zwak adsl signaal zal krijgen en dan is belgacom tv onmogelijk.

in dat geval zal er weinig anders opzitten dan met alles naar telenet te gaan, met pijn in het hart want belgacom is beter/goedkoper. die decoder kan je nog wel tweedehands verkopen.

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Ik begrijp het ook niet zo goed. Heeft hij nu wél een telefoonaansluiting van Belgacom en geen kabelaansluiting van Telenet ? dan kan hij toch niet met 2 providers werken (tenzij met satelliet van TV Vlaanderen of Mobistar)?
bedankt voor de reacties,

voor alle duidelijkheid dus, ja er loopt een telefoonlijn, en daar kan ik alleen internet via krijgen, ik heb naar de klantendienst gebeld, en ben langs geweest in de BG shop.


dit is wat ik dan niet goed begrijp, (nog altijd niet), op het vorige adres liep alles via de telefoonlijn, en ik heb een B-Box 2 (dus internet + tv via 1 lijn), en op het nieuwe adres zou ik dan alleen internet kunnen krijgen via de foonlijn. Ik dacht dat alles samen ging.


Telenetlijn loopt daar al goed door, maar ik zou het liefst by 1 provider willen blijven, maar als ik BG opzeg, dan is er dus kans op contractbreuk, weliswaar door hun schuld.
Je kan het beste naar Telenet gaan. Als je geen BTV kan ontvangen wil dit zeggen dat je internet tragen dan 4Mbps gaat zijn (= prehistorische snelheden) maar je betaalt wel voor 12 of 30Mbps (afhankelijk van je abo)
Badge
Rottie,best contact opnemen met de technische dienst van BGC 0800/22 700.Maar misschien kan ons Eva u daar een beter en duidelijker antwoord op geven.Nietwaar Eva ?
ik denk dat je in dit geval weg kan bij Belgacom zonder een opzegvergoeding, ze kunnen immers één van je produkten niet meer leveren. ik zou daarover eens bellen met de klantendienst, hopelijk komen jullie eruit, en die reden dan ook wel vermelden in jou aangetekende opzeg. bij problemen de Ombudsdienst voor Telecommunicatie erbij halen.

en laat je me weten hoe dit afloopt? is wel een interessant 'probleem'

mvg
Badge
beste

wanneer u bij verhuis om technische redenen de huidige situatie niet kan behouden is dit geen contractbreuk , in uw eval dus enkel voor de TV. muisje
Beste rottie,

Hetgeen muisje gepost heeft is correct. Indien Belgacom tv op het nieuwe adres niet mogelijk is wordt er voor tv geen verbrekingsvergoeding aangerekend.

Vermits u onze klantendienst reeds gecontacteerd heeft veronderstel ik dat op uw nieuw adres Belgacom tv niet mogelijk is omdat de nieuwe technologie er nog niet is.

Via onderstaande link kunt u dit zelf controleren en opvolgen.

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv

Met vriendelijke groeten,

Eva
maar hij blijft gebonden aan z'n traag internet? jammer voor hem.

als je een duur abo hebt kan je het eventueel wel omzetten naar een comfort, 't zal even traag zijn, maar voor een lagere prijs. je gaat dan wel een nieuw contract aan van 12 maanden en er zijn ook €6,20 swapkosten aan verbonden.

dit vind ik het jammere aan belgacom internet, welke formule je ook neemt, de snelheden zijn nooit gegarandeerd, hangt puur af van de beschikbare technologie. ik vermoed dat er nog veel gebruikers zijn met dure abo's die nog op adsl surfen en dus eigenlijk veel te veel betalen. vooraf goed informeren is de boodschap

mvg,

Reageer