Connectie problemen B-box 2

  • 23 March 2011
  • 47 reacties
  • 12305 Bekeken

Beste,

Een week geleden zijn we overgestapt naar een pack met digitale TV. We hebben hiervoor de B-Box 2 modem moeten aanschaffen. Ik heb alles geïnstalleerd zoals het hoort. Toch ondervind ik problemen i.v.m. het draadloos internet:

1) Mijn laptop heeft problemen met het verbinden met de B-Box 2. Het lukt geregeld niet om connectie te maken met de B-Box. Ik moet ettelijke malen de verbindingen proberen, vooraleer ik geconecteerd ben. De troubleshoot van windows geeft aan dat het fout loopt bij de IP-configuratie. Ik moet de modem zogezegd herstarten. Dit heeft echter geen effect.

2) De internetconnectie valt geregeld weg. Als ik na veel vijven en zessen toch geconecteerd ben, valt de internetverbinding uit. Als ik dan op de B-Box 2 ga kijken, brandt nog altijd het lampje van het internet. Ik krijg het blijkbaar niet doorgestuurd naar de laptop. Om dit te verhelpen moet ik de connectie opnieuw maken met de B-Box 2, maar dat brengt me weer bij probleem 1 (opnieuw 10 minuten kwijt eer ik verbinding heb).

Als ik mijn laptop via ethernet kabel aansluit is er geen enkel probleem. De afstand tot de modem maakt niet uit: of het signaal nu matig of volledig sterk is, de problemen blijven. De verbinding met de oude modem (D-link) werkte steeds voltijds, dus een hardware probleem bij de laptop lijkt het me ook niet te zijn (laptop is bovendien nog geen maand oud, dus...).

Laptop werkt met windows 7, het is een Asus N53JQ.

47 reacties

Een gekend probleem. Probeer dit eens.
Heb het kanaal gewijzigd naar kanaal 6 (werkte niet) en later naar 11. In eerste instantie lijkt het te werken, maar enkel de tijd kan dit uitwijzen.

Alvast bedankt voor de feedback!
Het probleem blijft bestaan. Ik heb nu verschillende kanalen uitgetest. Als ik op deze laptop (de asus met windows 7) het kanaal wijzig, dan valt de verbinding na wijziging weg. Werk ik met de oude laptop (windows XP) dan zijn er geen problemen, ook niet na het wijzigen. Deze blijft heel de tijd verbonden.

Zoals eerder gezegd werkte de Asus wel continu met de oude modem.
Hey Sam,

Ik raad je aan om de software via deze link http://www.metageek.net/products/inssider/download/ te downloaden. Deze software laat alle uitgestuurde wifi signalen en hun sterkte in jouw buurt zien zodat je de juiste keuze kan maken op welk kanaal je jouw Wifi signaal wil laten uitsturen.
Beste Sam,

Het lijkt mij een storing op de modem te zijn. Als uw PC op andere locatie's ( of bij een andere modem ) perfect kan connecteren, is het aangeraden de modem om te ruilen. Aangezien u door mijn mede-posters de kanalen al enige malen heeft aangepast, mag u mij uw abonnementsnummer of login sturen in een privébericht. Aan de hand van deze gegevens kan ik u dan een omruilingsnummer geven waarmee u in de Belgacomboetiek een nieuwe modem kan gaan halen.

Mvg,

Eva van Belgacom
Hallo,

Ik vrees dat ik een gelijkaardig probleem heb.
Geregeld valt mijn verbinding weg, ook al staat de laptop naast de BBox.
Omdat mijn laptop intussen al 4 jaar oud was werd door technici gesuggereerd dat de netwerkkaart misschien defect zou zijn.

Ik heb me een nieuwe laptop aangeschaft, maar hoe blij ik ook was met deze aankoop, op internet gaan en erop blijven is een calvarietocht.
Steeds opnieuw wordt de verbinding verbroken en moet ik proberen opnieuw verbinding te maken.
Bij buren en familie heb ik dat probleem niet, daar ben en blijf ik online...

Vorige maandag heb ik nog een technieker over de vloer gehad omdat mijn Italk lijn opeens weg was.
Ik heb hem ook gesproken over het internet probleem, maar hij kon me geen passend antwoord geven (nuja, het was geen al te intelligente kerel, dus ik heb niet doorgevraagd). Volgens hem was alles in orde... Niet dus!

Ik ben het intussen zo zat: al sinds het begin ik mijn pack aanschafte, nu 4 jaar geleden, heb ik voortdurend problemen gehad met diverse zaken (tv met storingen, decoder die uitvalt, telefoon weg, internet uit,...)
Mocht ik kunnen, ik gooide de hele boel buiten, maar dat kan niet :-(

Wie kan me helpen, ik word hier gek van. Zeker nu blijkt dat ik waarschijnlijk voor niks een nieuwe laptop gekocht heb...

Bedankt

Marleen
Reputatie 2
Badge +1
Dit kan verschillende redenen hebben:

  1. het WiFi-kanaal is druk bezet : verander van WiFi kanaal in je BBOX-settings
  2. interferentie: verander van WiFi kanaal
  3. BBOX zelf die een probleem heeft met zijn wireless gedeelte: omwisselen
  4. je verbinding zelf die wegvalt: check eens in e-services je verbindingstijden, indien deze minder dan 36u bedragen ligt het probleem bij een slechte internetverbinding en niet aan je draadloos gedeelte : bel met belgacom voor een lijntest (0800 22 700)
Hoi,

Ik heb ook problemen tegenwoordig met de bbox2.

Soms valt mijn internet zomaar uit...

Ik werk met kabel, ik heb alles al toegepast dat is gezegd is geweest en zelfs meer...

Als ik naar mijn verbindindstijden zie, zie ik wel enkele sprongen. Sommige dagen meer als andere.

hier zie je screenshot

http://img706.imageshack.us/i/verbinding.jpg/

Ligt dit aan mijn binnenbekabeling of ligt dit aan de lijn zelf? En hoe kan ik zien of ik die VDSL2 heb ?

De onderbrekingen storen echt want ik werk namelijk van thuis uit.

fc627306

groeten !
Beste,


Ik ondervind ook hetzelfde probleem. VDSL2-intense met nieuwe BBOX2, maar het draadloze netwerk valt elke dag minstens twee keer uit terwijl dit via de ethernetkabel wel blijft werken.

Door het hoge aantal gebruikers die ditzelfde probleem ondervinden, vraag ik me af of er geen update beschikbaar ls voor de modem die dit probleem kan verhelpen?

De modem staat er nog geen 3 weken...

Van kanaal wisselen of een WAP ipv WAP2 wachtwoord instellen helpt niets. Het probleem is zowel bij een Mac als bij een pc.

Hopelijk wordt er snel een oplossing voorzien.


vriendelijke groeten
Bij mij is het probleem na vele telefoontjes naar de helpdesk verholpen. Het volstond om een volledige reset (met een pinnetje achteraan in je B-Box) van de modem door te voeren. Ik stel voor dat je dat ook eens probeert.
Mensen die nog problemen hebben... ik heb gelijkaardige problemen gehad. Heb deze opgelost door het wifi kanaal te wijzigen...

Gebruikte wifikanalen kun je opzoeken mbhv INSSIDER een gratis programmatje die de netwerken in de buurt weergeeft met daarbij enkele gegevens.

BG: "Van kanaal wisselen of een WAP ipv WAP2 wachtwoord instellen helpt niets."

Sam G.: "Het probleem blijft bestaan. Ik heb nu verschillende kanalen uitgetest."


Zoals je ziet is het kanaal wijzigen vaak niet voldoende. Ik heb zowat elk kanaal uitgeprobeerd zonder resultaat. Het resetten van de modem werkte van de eerste keer.

Natuurlijk kan men best beide opties uittesten. Voor het verzetten van de kanalen hoef je geen programma te downloaden. Een gedetailleerde uitleg over de werkwijze werd reeds door wouter1984 aangegeven:http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14609" target="_blank. Voor je modem te resetten kijk je op deze http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14594/kw/modem%20reset" target="_blankonder 'Mogelijkheid 1: hardware metode'. Indien deze twee methoden niet werken, kan men best een omruilingsnummer aanvragen.
het programma dat ik aangaf is enkel om de reeds gebruikte kanalen in de beurt weer te geven... ik weet ook wel dat je instellingen en dergelijke moet uitvoeren op 192.168.1.1
Het grootste probleem is dat er tegenwoordig zoveel wifi signalen in het gebuurte zijn dat je gewoon geen vrij kanaal meer vindt.
Met InSSIDer kan je dat vast stellen maar dat is ook alles, het oplossen is een paar andere mouwen en daar heb ik tegenwoordig ook mee af te rekenen en dit stel ik regelmatig vast doordat mijn IE soms lang bezeig is om een site te openen.


zelfde probleem hier gehad. maar het was niet zo'n grote klus dit op te lossen daar er maar een stuk of 3 wifi kanalen in de buurt zaten maar er was recent 1 nieuwe bbox bij gekomen waardoor er dus een conflict was (omdat ze altijd standaard op kanaal 1 staan en de onze dus ook)
ik moet hier regelmatig schipperen tussen kanaal 7 en 10 de enigste kanalen die wat lager in niveau binnen komen, maar naar gelang de voorplantings eigenschappen, varieren die in niveau en dan moet ik de kleinste van de twee zoeken om minimum problemen te hebben.
heb in mijn woonkamer een b-box 2 staan en maak verbinding met mijn pc boven met een linksys 2,4ghz 802.11b adapter de snelheid waarmee ik mails en dergelijke binnenhaal is 11 mbps ,nu is mijn vraag ;wat kan ik het best gebruiken om de snelheid te verhogen zonder al teveel problemen met installatie ,ben maar een leek in die dingen.Dank bij voorbaat.
Heeft iemand dit al gemerkt? Wij hebben sinds een paar maanden een B-Box2. In het begin hebben wij ook een nieuw kanaal moeten kiezen om de Wireless verbindingen ok te krijgen. Dat is nu opgelost.

Echter, we merken dat geregeld, toch een keer of twee, drie per week, de B-Box2 van zichzelf volledig reset. Alle LED-lichtjes gaan uit, TV valt weg, Internet valt weg, paar klikgeluidjes in de B-Box2, vervolgens komen 1 voor 1 de LED-lichtjes weer... enkele minuten later alles weer ok.

Een collega op het werk heeft net hetzelfde, dus ik vermoed dat dit gekend is? Wat is de oplossing?
het kan de bbox2 zijn die defect is maar het kan ook in de apparatuur van bgc zijn dat iets mank loopt.

Anders moet je eens naar het gratis nummer bellen van de technische helpdesk 0800 22 700 en dan wordt ook een lijntets uitgevoerd waaruit er kan afgeleid worden of er iets schilt met uw verbinding.

Ik heb het ook al 2 maal voor gehad vroeger en de eerste keer was het de bbox2 die defect was en tweede keer hebben ze mij op een andere poort moeten aansluiten in de ROP (bgc kast op straat)

PS: je kan altijd een factory reset proberen van de bbox2 zie HIER op mijn blog
Even melden: De laatste keer dat ik gebeld had, een maand geleden ongeveer had ik hen dit ook verteld. De persoon vertelde mij dat er een bug in de router zit, dus wanneer je veel internet (en dus ook tv) vraagt kan het zijn dat de router zich dus vanzelf reset. De persoon vertelde mij dat hieraan gewerkt wordt op de technische dienst en dat ze van zodra er een nieuwe firmware is deze zullen uitvoeren. dat is alles wat ik hierover kan zeggen.
Bedankt voor de tips, Ricy en Thomas, dus ik moet gewoon weer geduld hebben, net zoals voor het wachten op de snellere verbinding voor HD en 2de TV...
Vanaf vandaag uitrol nieuwe firmware voor bbox2: 60R10A-60A05S

Mvg Jerom
ThomasVDP "dus wanneer je veel internet (en dus ook tv) vraagt kan het zijn dat de router zich dus vanzelf reset"

Dit zullen vooral torrent downloaders zijn die te veel connecties maken en in de achtergrond draaien.

Dit staat trouwens ook op mijn blog Hier vermeld, daar zie je o.a staan :

............... kan je o.a. krijgen bij torrent downloads, want de BBOX2 ondersteunt maar 50 connecties !
Jerom bedankt...
Hallo iedereen


Ik heb al een maand of twee problemen met mijn draadloos internet. Mijn laptop is verbonden met een wifi-netwerk maar ik kan niet op het internet. Ik heb alle vorige oplossingen geprobeerd maar niets ervan werkt. Als ik een utp-kabel gebruik is er geen probleem maar draadloos werkt het echt niet. Kan er iemand een oplossing geven die wel werkt?

De eerste keer heb ik alles opnieuw geinstalleerd, dan werkte alles weer normaal voor een maand, maar ik ben niet van plan dat elke keer weer te doen.

Of kan ik beter een vervangtoestel vragen aan belgacom?

Met vriendeljike groeten

kevin

Reageer