Compensatie Belgacom.

  • 17 January 2012
  • 9 reacties
  • 409 Bekeken

Dag,

Vandaag kan ik gebruik maken van vdsl2. Het internet is nu sneller dan vroeger van 4Mbps naar 12Mbps. Maar die twaalf is nog altijd geen 25 zoals beloofd bij het favorite. Nu betaal ik wel elke maand 44 euro voor de helft van de capaciteit. Zou belgacom hierin kunnen compenseren dus dat ik maar 22 euro moet betalen in de maand. Ik vind mij hier gediscrimineerd tegen over andere belgacom klanten die wel de volle capaciteit kunnen gebruiken.

Van deze tabel weet ik ook af:

• 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel)

• 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)

• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)

• 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel)

Maar daar gaat het mij niet om het gaat er mij om dat ik hetzelfde moet betalen als iemand met een beter profiel.


Als ik 5 broden ga kopen bij de bakker moet ik er toch ook geen 10 betalen.

9 reacties

gewoon jou abo afstellen op de snelheid die je haalt

belgacom garandeert geen snelheiden dus van compensatie kan geen sprake zijn

mvg
Badge
Ja deze uitleg heb ik ook gekregen.

Nu gaat het hier beter met vds2 en internet comfort. 20/2 profiel

Met adsl hed ik internet favorite, maar snelheden zijn idd moeilijk te garanderen.

Mvg,
Je hebt enerzijds de lijnsnelheid modem sync snelheid
en anderzijds met de niet te verwarren maximum snelheden die bij een bepaald Internet abonnement hoort.
Deze 2 hebben met elkaar totaal niets te maken.

1) De lijnsnelheden die je modem krijgt, zijn enkel en alleen afhankelijk van
de gebruikte technologie ADSL of VDSL
en dus afhankelijk van de afstand tot de ROP en de verzwakking van de lijn.
Bij VDSL2 zal je dus, afhankelijk van deze lijnwaarden één van volgende profielen krijgen:

  • 30/6---(afstand <400m, verzwakking <0.4dB)
  • 20/2---(afstand 400-700m, verzwakking 0.4-0.7dB)
  • 16.5/2-(afstand 700-1000m, verzwakking 0.7-1.0dB)
  • 12/1---(afstand 1000-1400m, verzwakking 1-1.4dB)
Buiten deze profielen zijn er ook nog repair profielen (bij problemen op de lijn).
Dus deze snelheden zijn onafhankelijk van welk Internet abonnement je ook hebt
en enkel afhankelijk van de voorwaarden waaraan je lijn voldoet.

2) Dan heb je nog de Internet abonnementen, zoals:

  • start----15/1,5 Mbps
  • Comfort--15/2,5 Mbps
  • Favorite-25/3,5 Mbps
  • Intense--30/4,5 Mbps
Je werkelijke snelheid die je kan krijgen, zal dus altijd
bepaald worden door je lijnsnelheid (modem sync snelheid
maar gecapt door je abonnement.

Dus eender welk Inernet abonnement je ook neemt nooit kan de snelheid hoger zijn dan je lijnsnelheid (modem sync snelheid)
Je kan de sync snelheid niet beïnvloeden door een ander Internet abonnement te nemen !
Reputatie 7
Badge +1
Dus toch downgraden naar Comfort, dan heb je theoretisch 15/2,5Mbps en 100GB volume. Is 10,89€ goedkoper dan Favorite, en voor een supplement van 7,50€ heb je volume onbeperkt (theoretisch).

InternetComfortstar



Het comfort van ultrasnel internet.


Downloadsnelheid max:15 Mbps1


Uploadsnelheid max:2,5 Mbps1


Inbegrepen volume100 GB


Onbeperkt volume€ 7,5/maand (optie)


Bij 1 staat het volgende:
(1) Maximale snelheden: de aangekondigde snelheden hangen onder meer af van de afstand tussen het aansluitpunt en de centrale, de informatica-installatie en de binnenbekabeling.Om de maximale down- en uploadsnelheden te bereiken moet de klant beschikken over een VDSL-aansluiting (activeringskost: € 50 als deze technologie beschikbaar is).
Een, downgrade kost ca. 6,20€ administratiekosten eenmalig.

Bij favourite is dan de sync snelheid 25/3,5 Mbps. Dan zou ik het leuk vinden mocht ik deze snelheid bij benadering halen (20/2---(afstand 400-700m, verzwakking 0.4-0.7dB))

Dus is het aan belgacom om klantvriendelijk te zijn en een rop bij te plaatsen of mijn factuur te compenseren. Moeilijk kan dat toch niet zijn?
Reputatie 7
Badge +1
Kom nou zeg, ze zullen wel eerst investeren in regio's waar nog geen ROP's staan natuurlijk, vooraleer ze hun glasvezelnetwerk fijnmaziger maken zodat iedereen binnen de 400 m zit. Dat is helaas de realiteit. Glasvezelnetwerk uitbreiden is ook straten/voetpaden opbreken, en hiervoor zijn vergunningen nodig van de lokale overheden. Need I say more ?

Momenteel speelt geluk nog altijd een rol bij je snelheid. Ik vind wél, dat ze dan gratis een downgrade van je abonnement zouden moeten aanbieden. Jer kunt natuurlijk je Favorite abo behouden, want het verschil met Comfort + supplement onbeperkt is maar 3,39€ natuurlijk. Als je regelmatig van gratis foto's gebruik maakt, wordt het verschil zogoed als nihil, want bij Comfort krijg je 20 foto's per 2 maanden, bij Favorite 50.

Bovendien niet te verwaarlozen bij een gezin van 5: Favorite is voor 2 PC's en heeft ook 4 mailboxen van 1GB, Comfort is maar voor 1 PC en heeft maar 1 mailbox van 1 GB. Waar je draadloos wel meer laptops kunt verbinden met de b-box natuurlijk. Als je ook nog TV kijkt via Belgacom wordt dat allemaal wel krap natuurlijk.
je kan abo downgraden en de optie onbeperkt bijnemen... dan zal je maandelijks minder betalen dan favorite maar even traag surfen dan je nu doet en nog steeds zonder datalimiet

begrijp niet dat niet alle mensen hun abo afstemmen op de snelheid die ze effectief halen

mvg
Ja dan betaal je 3.39 minder. En dat is niet echt om te zeggen super veel.

En dat je niet begrijpt waarom mensen hun abo afstemmen op de snelheid dat vind ik maar raar.

Wij komen van Go en een paar jaar geleden werd dat opeens Favourite. Belgacom heeft ons nooit gezegd dat het beter is voor comfort te pakken in onze regio. Het gaat allemaal om communicatie.
't verschil is idd niet al te veel met die optie onbeperkt erbij... er is ook nog internet start....

mvg

Reageer