Beantwoord

CNBC Europe ipv Bloomberg?


Reputatie 5
Badge +2
  • Grand Master
  • 585 reacties
Midden juli zal de internationale financiële zender Bloomberg verdwijnen uit het basisaanbod, zo is bevestigd door Proximus. Als zogezegd alternatief wordt verwezen naar Kanaal Z, dat één keer per dag voornamelijk Belgisch economisch nieuws brengt. Kanaal Z is een goede Belgische zender, maar is niet hetzelfde als een volwaardige 24 uurs internationale financiële zender. Het is zoals BRF dat ook één keer per dag uitzendt een volwaardige Duitstalige zender te noemen.

Waarom CNBC Europe niet aanbieden in de plaats?

Belangrijke troeven van CNBC Europe:
- Focus op internationaal financiëel en beursnieuws de klok rond.
- Tijdens weekends ook sport zoals golf (dat ontbreekt bij Proximus TV)
- 's Nachts ook Amerikaans nieuws van NBC en The Tonight Show.
- Bovendien is het de best bekeken zender in zijn genre (meer dan Bloomberg).

Het kan toch niet dat Proximus als nationale operator het internationaal economisch en financiëel nieuws definitief wilt ontnemen? Daarom de vraag voor Proximus om CNBC Europe, de concurrent van Bloomberg, aan te bieden. Of zijn er al toekomstige plannen hiervoor?

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Mvg
icon

Beste antwoord door KoenN 7 October 2016, 10:59

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Hoeveel zenders gaan er nog verdwijnen?
Reputatie 7
Badge +2
Inderdaad. Het is echt erg geworden de laatste tijd. Maar hieronder een paar oplossingen.

CNBC europe is wel te bekijken bij oklivetv.com/CNBC-europe-live
Bloomberg is met drie versies te bekijken op oklivetv.com/?s=bloomberg

Ik heb standaard een laptopje aangesloten op de TV om mijn PX aanbod aan te vullen met OTT content. In combinatie met een VPN kan je trouwens veel meer bekijken, gratis, zoals Britse HD zenders etc. Daarom dat ik ook niet begrijp waarom PX geen simulcast doorgeeft van meer zenders.
Reputatie 6
Badge +1
Ik kijk ook veel zenders online tegenwoordig via het TV scherm. Via youtube kun je op Smart, chromecast of Apple TV een heleboel nieuwszenders zien oa Sky News, Al Jazeera English en andere versies, France 24 English en andere versies, Deutsche Welle TV enz. Ook kijk ik veel Engelse zenders via Filmon.com. Ik denk dat op termijn alles via internet te zien zal zijn.
Reputatie 7
Badge +2
Nieuwszenders zijn inderdaad via sites gratis te bekijken. En dat stoort me ook niet omdat ik die zenders nooit opneem. Het zou goed zijn mocht PX op een of andere manier ons de mogelijkheid zou geven om bepaalde URLs van streams op te slaan in een app en via de decoder te bekijken. Een beetje zoals bij TV Vlaanderen: je betaalt voor een stuk en de rest zoek je maar uit bij de pak free to air zenders.
Reputatie 3
Badge
Dag Tien,

Ik heb uw verzoek doorgestuurd naar de bevoegde dienst. Zodra ik een antwoord ontvang laat ik iets weten.

Groetjes,

Jos
Reputatie 2
Badge
Nieuwszenders zijn inderdaad via sites gratis te bekijken. En dat stoort me ook niet omdat ik die zenders nooit opneem. Het zou goed zijn mocht PX op een of andere manier ons de mogelijkheid zou geven om bepaalde URLs van streams op te slaan in een app en via de decoder te bekijken. Een beetje zoals bij TV Vlaanderen: je betaalt voor een stuk en de rest zoek je maar uit bij de pak free to air zenders.
Vind dit persoonlijk een heel goede tip ! En volgens mij moet er ook niet gezeurd worden over auteursrechten enz...Het zou tevens een fantastische commerciële troef zijn !!!
Gewoon de software wat aanpassen, kost uiteindelijk niets !
Reputatie 6
Badge +3
En volgens mij moet er ook niet gezeurd worden over auteursrechten enz...
Sorry, maar voor een bedrijf waar de core business is om auteursrechterlijk materiaal aan te bieden is is dit onmogelijk en een doodsteek. Als de zenders geen vertrouwen meer hebben dat je hun belangen verdedigt vertrekken ze allemaal nog niet te spreken van de rechtzaken.

Als zoiets zou komen dan zal dat steeds in samenspraak zijn met de auteursrechthebbenden.
dit spreekt voor zich dat de providers zich aan de auteursrechten houden !!
Reputatie 7
Badge +2
Een app die toelaat een stream op te slaan is niet verboden. Via iOS of Android zijn er verschillende en ook op PC kan het met bvb Plex of Kodi. Gezien ze de zender zelf niet doorgeven is er geen sprake van rechten. Maar gezien niet iedereen handig is met bvb Kodi of Plex, zou dat fantastisch zijn. TuneIn voor TV streams op de decoder.

BFM Business geeft ook financieel nieuws in het Frans.

http://bfmbusiness.bfmtv.com/mediaplayer/live-video/
Reputatie 2
Badge
En volgens mij moet er ook niet gezeurd worden over auteursrechten enz...
Sorry, maar voor een bedrijf waar de core business is om auteursrechterlijk materiaal aan te bieden is is dit onmogelijk en een doodsteek. Als de zenders geen vertrouwen meer hebben dat je hun belangen verdedigt vertrekken ze allemaal nog niet te spreken van de rechtzaken.

Als zoiets zou komen dan zal dat steeds in samenspraak zijn met de auteursrechthebbenden.

Absoluut, ik heb me hier verkeerd uitgedrukt ! 😃 De essentie van mijn discussie ging hem om het maken van een geïntegreerde app met internetlinks. Auteursrechtelijke content wordt sowieso tegengehouden door deze zenders. Zo'n app kan toch niet verboden zijn ?
Reputatie 6
Badge +3
OK, dan begrijp ik je beter. In de swipebox is dit eigenlijk nu reeds het geval. Misschien dat hun volgende decoder ook zulke functionaliteiten krijgt?
Reputatie 7
Badge +2
OK, dan begrijp ik je beter. In de swipebox is dit eigenlijk nu reeds het geval. Misschien dat hun volgende decoder ook zulke functionaliteiten krijgt?

Ik dacht dat alleen was om eigen filmpjes op te slaan. Kan je daar ook streaming URLS opslaan? En welke formaten?
Reputatie 6
Badge +3
er is een youtube app op alleszins
In feite is het "niet veel meer dan" een grote googel HDMI dongle ;-)))
Reputatie 5
Badge +2
Het is gewoon jammer dat de enigste 24 uurs-financiële zender uit het zenderaanbod wordt geschrapt zonder vervanger. Kanaal Z zendt maar één keer per dag uit en is vooral gericht op België, dus dat is geen alternatief. Op het infokanaal wordt ook LCI, de Franse nieuwszender genoemd, als alternatief. Een kort rubriekje van 3 min om de 2 uur noem ik geen 24 uurs-berichtgeving. Ik wacht geduldig op een antwoord of CNBC Europe mss niet kan aangeboden worden.
Ik ben een computer dummy maar via de app van mijn tv (merkt maakt niet uit) sla ik de url op van CNBC Europe en Bloomberg en ik kan ook rechtstreekts kijken naar de uitzendingen die ze dan uitzenden.
Reputatie 2
Beste Tien ik ben klant bij Telenet, ikzelf heb nu nog nooit naar die zender gekeken. Maar heb voor de gelegenheid eens gekeken wat voor programma's dat daar zijn. Voor vandaag zij ik daar polspoel staan Transport tv dit is Bioscoop en Cinema, dan heb je nog een herhaal lus van het nieuws van enkele uren. en staan er nog verschillende zaken tussen. Als ik je bezig hoor doe je precies of die zender zend continu om de 2 uur 3minuten hetzelfde programma uit.
Reputatie 5
Badge +2
@Bart6: die zin sloeg op LCI, niet op Kanaal Z. LCI zendt om de twee uur een korte update van de beurs uit en is vooral een Franse nieuwszender. Kanaal Z zendt haar programma's in de week in een blok van 30 tot 45 min uit en in het weekend van zo'n uur. Een beetje vergelijkbaar zoals bij de regionale zenders. In elk geval zenden zowel LCI als Kanaal Z niet de hele dag door non-stop de (internationale) beurs uit.

Zenders online kunnen bekijken is zeker oké, maar dat is geen excuus om het basisaanbod te herleiden tot mss 15 zenders. Dat was bv het geval bij KTO ("bekijk het online op hun site") die uiteindelijk na protest is gebleven. Proximus wil het zenderaanbod snoeien om de winsten voor tv te verhogen, maar dat gaat ten koste van de inhoud en de concurrentiepositie. Als er met die filosofie zo verder wordt gegaan, gaan er nog bekendere zenders sneuvelen en stappen nog meer mensen over naar de concurrentie. Het is kwestie van tijd.
Het is gewoon jammer dat de enigste 24 uurs-financiële zender uit het zenderaanbod wordt geschrapt zonder vervanger. Kanaal Z zendt maar één keer per dag uit en is vooral gericht op België, dus dat is geen alternatief. Op het infokanaal wordt ook LCI, de Franse nieuwszender genoemd, als alternatief. Een kort rubriekje van 3 min om de 2 uur noem ik geen 24 uurs-berichtgeving. Ik wacht geduldig op een antwoord of CNBC Europe mss niet kan aangeboden worden.

Is hier al een antwoord op aub? Ik vind het gewoon schandalig dat de enige financiële nieuwszender geannuleerd wordt en dat men dan de melding geeft dat KanaalZ een alternatief is. Met alle respect voor KanaalZ maar met een herhalingslus tot de volgende dag, kunnen we toch moeilijk de actualiteit opvolgen...
Via online streaming kan je CNBC of Bloomberg wel opvolgen, maar heb je toch altijd een paar minuten delay... is zoals een voetbalmatch volgen, terwijl de buren al gejuicht hebben... Ik denk er serieus aan om naar de concurrentie te gaan...
Reputatie 5
Badge +2
Het blijft akelig stil op mijn vraag over CNBC Europe. Als nationale operator zou Proximus toch minstens één 24-uurs financiële zender moeten aanbieden zoals CNBC Europe of Bloomberg. CNBC Europe biedt dan nog meer aan dan enkel financieel nieuws (zie de troeven bovenaan), maar dat is bij Proximus precies niet opgevallen.
Reputatie 7
Badge +2
Het blijft akelig stil op mijn vraag over CNBC Europe. Als nationale operator zou Proximus toch minstens één 24-uurs financiële zender moeten aanbieden zoals CNBC Europe of Bloomberg. CNBC Europe biedt dan nog meer aan dan enkel financieel nieuws (zie de troeven bovenaan), maar dat is bij Proximus precies niet opgevallen.

Ik zou er niet op rekenen dat dit terugkomt. Deze zenders vragen volgens mij te veel geld voor de distributie tov het aantal kijkers dat ze maar hebben. Zeker als je weet dat ze online gratis beschikbaar zijn.
Reputatie 7
Badge +3
het spijt me, maar er is geen pasklaar antwoord op dit ogenblik.

Ik heb je vraag doorgestuurd naar de bevoegde dienst voor feedback.

mvg

tina
Reputatie 5
Badge +2
Dag Tina,

Heb je al intussen een antwoord op mijn bovenstaande topic?

Mvg
Reputatie 7
Badge +4
Dag Tien

De reden waarom Bloomberg uit het aanbod verdwenen is, valt te zoeken in het feit dat er weinig kijkers waren.

CNBC is zeker een aantrekkelijke piste die we willen bekijken. De redenen die u aanhaalt zijn zeker valabel.

Er zijn vandaag echter geen concrete plannen om ze op korte termijn toe te voegen.

Met vriendelijke groeten

Koen

Reageer