Cloudspace

  • 18 January 2017
  • 11 reacties
  • 176 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Sinds de installatie van de nieuwe cloud gaat mijn opslagruimte stelsematig omhoog tot aan de max capaciteit van 10Gb. hoewel ik amper 2Gb aan backups opsla. In het begin klopte dit maar nu zit ik reeds aan 9,6 Gb zonder ook maar iets bij te voegen... dit gaat dagelijks omhoog. Verleden week was de opslagruimte opeens terug 2Gb... daarna ging het opnieuw dagelijks omhoog om nu weeral op 9,6Gb te komen. Hoe kan dit !

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dit is mogelijk, maar ik heb hier zelf ook geen verklaring voor.
Reputatie 2
Badge
Bedankt Robrecht, ik zoek dit kortelings eens uit. in ieder geval bedankt voor de moeite... zou het dan kunnen dat mijn outlook zelf ieder maal backups wegschrijft, gezien dit dagelijks omhoog ging ?
Reputatie 7
Badge +4
Franki, het probleem is gevonden. Je hebt verschillende backups van outlook files er op staan.

Je zou de oudere versies moeten verwijderen daar deze al de plaats in nemen je kan ze terug vinden op de volgende manier.

How to remove previous versions:

Go to “all my files” and for this customer à proximus cloud à outlook-…

Check the file to show the “more” drop down menu, and click on “Versions”.

This will allow you to check on all previous version of the file and give you to possibility to delete them.





Mvg, Robrecht

Het Proximus Team
Reputatie 2
Badge
Heb mijn login doorgestuurd
Reputatie 7
Badge +6
Op eerste zicht zie ik inderdaad ook niet veel fout. Zoals ik zei, kunnen we je inhoud niet controleren omwille van privacy redenen. Ik wil dit wel eens even nakijken voor je maar dit houdt in dat ik, met jouw toestemming, inlog op je account om het volume op je Cloud te onderzoeken. Hiervoor heb ik uiteraard je login nodig. Als je hier akkoord mee bent, kan je je login doorsturen via een privébericht naar Het Proximus Team. Je kan dit ook doen via ons http://contactformulier als je dat liever hebt.
Reputatie 2
Badge
Zie niet inmiddellijk dubbele bestanden, enkele maar die zijn amper 100kb groot. in bijlage stuur ik eens twee printscreen's, de ene van de cloud inhoud, de andere van de backup mappen en ene van het dashboard waar je ziet dat ik al aan 9,9Gb kom !
Reputatie 7
Badge +6
Helaas kan ik je bestanden zelf niet controleren. Ik raad je aan in de webversie je bestanden te controleren. Kijk na of hier dubbele bestanden staan of bestanden die er niet op zouden moeten staan. Dit is helaas niet de meest praktische manier maar helaas de enige. In principe zou het niet mogen dat er bestanden opstaan welke je niet manueel hebt geüpload of via een automatische backup.
Reputatie 2
Badge
Daar zegt hij ook : 190,9Mb van 10Gb beschikbaar
Reputatie 7
Badge +6
Wat krijg je te zien als je op de webpagina gaat en daar je volume opvraagt via de menu rechtsboven?
Reputatie 2
Badge
Beste Thomas, het totaal van mijn 'automatische backups' is ongeveer 300Mb, niet bijster groot dus.
De totale inhoud van mijn 'proximus Cloud' map bedraagt 1,52Gb.
Ook zie ik op de cloud website onder 'al mijn bestanden' enkel 'proximus cloud' en mijn desktop PC, mijn smartphone zie ik niet.
Op de mobile app zie ik dan wel onder 'alle bestanden' de grote van de mappen en daar staat :
Proximus Cloud 1,52Gb
Salon (desktop PC) 274,94Mb
De smartphone zelf zie ik niet en op de app zegt hij dat ik reeds 9,9Gb bezet heb !
Reputatie 7
Badge +6
Franki, controleer je 'automatische backups' in de Proximus cloud app en kijk of deze correct zijn en dat deze niet bijvoorbeeld een folder teveel uploaden. Controleer ook even je bestanden via de webpagina van Proximus Cloud. Komen deze overeen? Heb je bestanden dubbel? Controleer dan ook de naam van de dubbele bestanden. Als je bijvoorbeeld bestanden gaat hernoemen op je computer, zal de backup app deze opnieuw uploaden en krijg je deze dubbel gezien dit als een 'nieuw' bestand wordt aanzien.

Reageer