Beantwoord

Cloud volledig leegmaken

  • 29 February 2016
  • 22 reacties
  • 1623 Bekeken

Graag had ik cloud volledig leeggemaakt maar ik weet niet hoe.
Reden: ik wil met een schone lei beginnen, en ook er staan zoveel dubbele en zelfs 4 dubbele foto's en dergelijke in.
Ik heb geprobeerd met een tiental, soms meer zaken aan te vinken en dan bovenaan , verplaatsen naar prullebak.
Dat lukt, maar is oneindig veel werk en zeer langdradig. Daarom zoek ik snellere methode hiervoor.
Sommige zaken kan ik niet verwijderen als er in een wit vierkantje precies een mannetje of kop met blauwe blokjes bij staat
Graag hulp a.u.b..
icon

Beste antwoord door Elsa 29 February 2016, 12:40

Bekijk origineel

22 reacties

Even op ontdekkingstocht gegaan:

"Home" aanklikken (menu in linkse kolom)
"Ctrl+A" op je toetsenbord indrukken
dan menu More/(Meer) openklikken en "Trash" (prullenbak) kiezen.
Elsa,

Dit systeem zal wel lukken om alles te selecteren en dan verwijderen, maar dat heb ik ondertussen al met veel geduld gedaan door telken een 10 tal items te selecteren en zo te verwijderen. Het enige probleem is nog die items met een speciaal teken zoals zwart sterretje en/ of eventueel een V in het blauw en daarboven twee vierkantjes.
Dit krijg ik met géén mogelijkheid verwijderd. Ik kan het wel selecteren met Ctrl + A maar de mogelijkheid om naar prullenbak te verwijderen is niet in vetjes gedrukt en kan ik dus niet gebruiken. Bestaat daar en middel tegen?
Bij mij is dit gewoon mogelijk door op de prollenbak te gaan staan en op leegmaken te klikken
Elsa,

ik heb de ganse namiddag geprobeerd en gefjoeterd en stelde me vraag : waarom lukt dit bij mij niet.
Ik heb alles kunnen verwijderen behalve die met dat teken ernaast Blauwe kleur onderzijde V en daarboven twee puntjes of blokjes.
Ik weet niet wat dit juist betekent, maar krijg ze niet weg en zolang ze niet weg zijn krijg ik die artikels niet verwijderd.
Met proberen heb ik wel die zwarte vijfpuntige sterretjes kunne verwijderen, dus nu alleen nog dat teken.
Het blauwe teken wat je bedoeld is volgens mij uw Dropbox 😉
Klopt inderdaad wat je zegt dit teken staat trouwens bij map"dropbox" aangegeven

Reputatie 7
Badge +6
Misschien zeg ik nu iets heel stoms, dus sorry if that is the case,: maar worden sommige bestanden niet in de Dropbox geplaatst voor 30 dagen of zo als extra back-up, voor het geval je bestanden nog zou willen bewaren?
Mij niet killen, hé, cereal killer, als ik er volledig naast zit. ;-)))
Neen maar je kan dat zelf als back-up gebruiken als je dat wilt, je moet zelf ook eerst je Dropbox koppelen aan de PX cloud
Reputatie 7
Badge +6
Hoe komt het dan dat die dropbox symbooltjes in die Cloud van rogerXX8 staan? Heeft hij dan zijn Cloud gekoppeld aan Dropbox? Sorry, ik probeer bij te leren.
Inderdaad en je zal dan je dropbox login en paswoord moeten invoeren als je de dropbox toevoegt aan de p cloud
ik denk dat er hier ook over gesproken wordt
-> https://nl.forum.proximus.be/internet-tips-tricks-11/cloud-33658
Marleen, Elsa, en alle anderen die reeds reageerden.
Ik denk, als ik de reactie lees van Marleen, dat er koppeling tussen Dropbox en Cloud moet zijn.
Ik dacht nochtans dat dit 2 verschillende zaken waren?
Hoe kan ik eventueel die koppeling uitschakelen, dan hoop ik dat ik de Cloud kan ledigen en
terug met een schone lei beginnen.
Sorry dat ik alles lees en nochtans niet kon reageren. Ik heb verschillende malen een reactie gemaakt,
maar zag nergens het vakje PLAATS staan, hetgeen ik nu wel zie.
Groeten
Roger
Reputatie 7
Badge +6
Zou je hier eventueel hulp kunnen vinden? je zou , volgens wat ik lees idd. Dropbox moeten 'unlinken'/ontkoppelen van je Cloud .
Kijk eens bij het helpcentrum van Dropbox:

www.dropbox.com/help
@Roger,
In PX cloud
Links op bronnen klikken, dan dropbox aanvinken en dan boven in menubalk "bron verwijderen"
dus eigenlijk bijna het omgekeerde van als je dropbox toegevoegd hebt
Reputatie 7
Badge +6
Hoera voor Elsa (en voor Cereal Killer en een beetje voor mij?)🆒

En nu maar duimen dat het lukt.
Ik heb het geprobeerd en lukt in ieder geval en terug koppelen ook alles via Px cloud , toch nog iets dat goed werkt bij Px :-))))))))))))))))
Reputatie 7
Badge +6
Dubbel hoera!
Ja hip hip hoera is al voorbij voor mij :-))
Marleen, Elsa, CerealKiller,

Bedankt voor jullie hulp.

Ik volgde de tip van Elsa :
In PX cloud
Links op bronnen klikken, dan dropbox aanvinken en dan boven in menubalk "bron verwijderen"
dus eigenlijk bijna het omgekeerde van als je dropbox toegevoegd hebt
En..............kon alles in Cloud gewoon verwijderen.
Dank aan allen

alleen nog een vraag : als ik nu het tegenovergestelde doe en aanvink "Dropbox terug toevoegen",
komt dan alles van Dropbox terug in Proximus Cloud te staan?
Mag ik besluiten dat Dropbox en Proximus Cloud ook volledig apart kunnen gebruikt worden?
Reputatie 7
Badge +6
Ik denk wel dat als je Dropbox opnieuw koppelt aan je Cloud, dat die bestanden zullen terugkeren, maar je kan het eens proberen, nu je weet hoe je ze weer moet wegkrijgen. ;-)
Je kan Dropbox en Proximus Cloud apart gebruiken, maar zolang je ze niet koppelt kan je je Cloud bestanden natuurlijk niet meer zien in Dropbox.
Voor meer informatie over Dropbox: www.dropbox.com
Roger
je zegt : alleen nog een vraag : als ik nu het tegenovergestelde doe en aanvink "Dropbox terug toevoegen",
komt dan alles van Dropbox terug in Proximus Cloud te staan? Inderdaad heb ik daarjuist getest.
Mag ik besluiten dat Dropbox en Proximus Cloud ook volledig apart kunnen gebruikt worden? Inderdaad je kan volledig apart foto's op je cloud plaatsen en en ook volledig apart foto's in je dropbox plaatsen.
Als je ze via dropbox plaatst en je dropbox is gekoppeld in de Px cloud zal je ze ook in de cloud zien staan natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +6
Wat jij al niet doet voor de goede zaak, hé! 🆒
Hallo,

Sinds 7 december 2016 is de nieuwe Cloud versie actief. Met de jaarwisseling wil ik mijn Cloud leeg maken, maar dat lukt me niet via het menu van de nieuwe Cloud. Je kan uiteraard wel bestand na bestand aanvinken en naar de prullenmand verzetten en die dan ledigen. Maar voor bijna 10GB aan bestanden is dat niet te doen.
Weet er iemand hoe het kan met de nieuwe Cloud versie, iets zoals de CTRL-A functie van de oude Cloud versie. Of hoe een "select all" te doen met de nieuwe Cloud.

Graag wat hulp. Bedankt al!

Groeten,
Paul

Reageer