cloud opname 60 dagen zo instellen om langer te bewaren (36 maanden)

• 7 januari 2016
  • 13 reacties
  • 1174 Bekeken

Op afstandsbediening:
- PVR knop drukken
- Opnames => OK drukken
- pijtje links drukken
pijltje naar beneden drukken en
OK drukken, om korte termijn optie te kiezen
- pijltje naar rechts drukken
- scroll met pijltjes op/neer naar de korte termijn opname die je wilt op lange termijn bewaren.
- druk OK om deze te selecteren
- scroll naar beneden om "opname langer bewaren" te kiezen
- druk OK en je opname wordt nu 36 maanden (3 jaar) bewaard in de cloud.

This topic has been closed for comments

13 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Toch maar enkel op de V5 compact tot zover?
Reputatie 7
Badge +6
Op V5 met HD lukt het mij in elk geval niet: de 60 dagen vallen niet aan te passen. Het heeft allicht iets te maken met de nieuwe V5 compact software die je op de V5 HD niet kan binnenhalen?
Inderdaad werkt met NTE....10.82 en die staat nog niet op de V5 decoder
En ook nog niet met de V4
Ik heb nog eens op mijn v5-mini wat uitgepluisd:
Opname gestart met de rec knop op remote en dan direct gekozen voor lange termijn bewaren (dus je moet niet wachten tot de opname beëindigd is)
Dan zie ik dat er aangeduid staat 50uur opname
en voor een opname van 180 min= 3uur staat 3% of wat wil zeggen 1uur 1% of 100% = 100 uur
dus ik veronderstel dat de juist gestarte opname (lange termijn bewaren gekozen) nog niet in rekening gehouden werd
aangezien al een eerste opname van 90 min in de cloud stond en dan zou dit wel overeen komen met 50uur aangezien dit de helft is van 100uur.
Reputatie 7
Badge +6
Tjonge, tjonge: zou er op de afstandsbediening van de V5 compact niet ook beter een rekenmachine geïnstalleerd worden dan? :P

Eenvoudiger wordt het er in elk geval allemaal niet op.
Nog maar wat verder getest op de NTE_v5-mini.....10.82
  1. Eerst alleen lange Termijn opnames (36maand) gedaan (L.Termijn: totaal voor 406min) daarvoor wordt 8% aangegeven Even omrekenen naar 100% zou neerkomen op een max opslag van 85 uur
  2. Dan pas achteraf bijkomende korte termijn opnames (60dagen) gedaan wat opvalt is dat voor deze opnames K.Termijn 0% aangegeven wordt en dat voor L.Termijn het op 8% blijft. Wat zou kunnen betekenen:    ■ [a] dat de duur (tijd) van korte termijn opslag niet in rekening gebracht wordt bij de lange termijn opnames en deze vooropgestelde max duur van 50uur alleen voor de Lange termijn opnames bestemd is.    ■ [b] dat die aanduiding K.Termijn 0% een bug is en deze vooropgestelde max duur van 50uur voor de "Lange termijn" en "korte termijn" opnames tesamen bestemd is.
Maar ik ga ervan uit dat het optie ■ [a] zal zijn 🙂
Vraag aan Proximus: worden de cloud opnames 60dagen ook in rekening gebracht voor de maximale duur van 50uur opnames
of zijn het alleen de lange termijn opnames (36 maanden) die in rekening komen voor de maximale opslag duur van 50 uur?
PX klopt wat er hier staat vroeger zag je klaar en duidelijk wat er op de schijft stond en wat op het net en hoeveel dagen dat het beschikbaar was. Nu niet meer je heb er te raden naar. Dus graag even hier ook duidelijke uitleg

THX en vriendelijke groet
Reputatie 6
Badge +4
Ok,

Rustig allemaal...
Het lijkt er op dat jullie het soms zelf wel moeilijker maken dan het is :D

• deze functie is enkel beschikbaar de V5compact decoder, aangezien die geen harde schijf heeft (uitrol is momenteel bezig)
  • de 50u timer heeft enkel betrekking op de opnames die gedurende 3 jaar worden bewaard
  • via de filter (zie foto) kan je perfect het onderscheid maken tussen de verschillende soorten opnames. Deze filter kan er anders uitzien, afhankelijk van de opnames die je hebt staan. Er kan bv ook een item "laatste kans" staan, als een opname binnenkort verloopt. En mensen die de nieuwe langetermijnfunctie gebruiken, zullen een optie "lange termijn" hebben.

Bedankt bram,
komt volledig overeen met mijn gedane testen hierboven, eigenlijk heeft Prox wel een logische beslissing genomen aangezien de 60 dagen opnames de cloud servers niet zoveel (zolang) kunnen belasten als de 36 maanden opnames.
Alleen vraag ik mij af wat het aantal opnames is dat je per dag kunt opnemen in de cloud voor 60 dagen, is daar een beperking op ?
Ik heb er al eens 7 geprogrammeerd in een dag en gaf toch geen probleem, maar wat is de limiet?
Reputatie 7
Badge +1
Bedankt bram,
komt volledig overeen met mijn gedane testen hierboven, eigenlijk heeft Prox wel een logische beslissing genomen aangezien de 60 dagen opnames de cloud servers niet zoveel (zolang) kunnen belasten als de 36 maanden opnames.
Alleen vraag ik mij af wat het aantal opnames is dat je per dag kunt opnemen in de cloud voor 60 dagen, is daar een beperking op ?
Ik heb er al eens 7 geprogrammeerd in een dag en gaf toch geen probleem, maar wat is de limiet?

Ik heb er regelmatig meer dan 7, en heb nog nooit problemen gekregen. Maar die zijn inderdaad toch maar 60 dagen op de server beschikbaar. Toch zullen ze daar rekening moeten mee houden in het uitbreiden en beheren van hun serverpark, want met de evolutie naar "alles in de cloud" zal mettertijd niemand nog een harde schijf hebben en zijn ook PVR-opnames niet meer mogelijk. Al heb ik na bijna 2 jaar nog altijd 57% schijfruimte vrij, omdat ik het meeste toch online programmeerde en maar een paar series in PVR (niet anders mogelijk toen). Sedert de nieuwe interface heb ik nu, na wat experimenteren met de opties, toch bijna alles op de decoder seriegeprogrammeerd. Slechts als er voor en na het programma minstens een uur vrij is (zonder iets geprogrammeerd met nu default 5 minuten voor en 30 na) ben je bijna zeker dat het PVR wordt. Maar in realiteit is dat bijna nooit, tenzij in de voor-of namiddag.
Maar met een V5 compact speelt dat allemaal geen rol meer natuurlijk. Voor de vele mensen met nog een V4 en ook V5 blijft het complexer omdat ze dan 3 mogelijkheden moeten laten nl. PVR, nPVR 60 dagen en nPVR 36 maanden. Maar daar zijn ze duidelijk toch al mee bezig. En ik heb ook niet de indruk dat ze zich gaan wagen aan het afschaffen van PVR-opnames voor mensen met een V4 en V5 (dat zijn er nog veel teveel), maar dat ze het eerder gaan laten uitdoven (stukgaan is overstap naar V5c).
De digicorder van Telenet (die ik ook heb) met 500GB HDD kan ik na bijna 2 jaar amper boven de kritische 20% houden. Het Px TV-systeem is hier duidelijk superieur van opnamemogelijkheden. De beide gecombineerd is voor mij ideaal nu. In deze bange tijden van falende interfaces doe ik dan voorlopig ook regelmatig nog aan dubbelprogrammeren. 🆒
Dat is inderdaad de bedoeling van PX, zoals je zegt door defecte V4's en v5's zal automatisch ooit eens een einde komen aan PVR, maar dat is toch nog niet voor direct 😉