charles2_2.7.6.82 nieuw

  • 3 September 2013
  • 9 reacties
  • 811 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3

Ter info: Vandaag nieuwe versie op decoder charles2_7.6.82. Zone 050.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +1


ik blijf voorlopig nog op de 2.58 versie staan, ik wacht het nog wel af. Een FacR doe ik er niet meer voor.

Reputatie 7
Badge +1


klopt, alleen indien gepusht door het systeem komen de menu's in het Nederlands.

Reputatie 7
Badge +1


Als de storingen met nPVR-opnames aan de servers liggen en niet aan de Charles-software, zullen ze ook bij de V5 voorkomen volgens mij..Ik heb er gelukkig maar beperkt last van.

Reputatie 7
Badge +1


zoals reeds in de nPVR topic gezegd, heb ik nu ook de nieuwste Charles2_2.7.6.82 versie binnengehaald. Ik deed een FacR om synchronisatieproblemen met nPVR geprogrammeerde opnames tussen decoderlijst en onlinelijst op te lossen. Het kwam wel weer met franstalige menu's. Ook had ik ook de laatste tijd last met het uit standby halen van de decoder na een nacht standby (ging eerst na een herstart). De problemen met nPVR programmeren zijn vlgs mij ook niet Charles gerelateerd, maar hangen aan de TV Overal software. Ik geef een klein voorbeeld: sommige programma's kan ik niet op mijn smartphone/tablet/PC online programmeren (foutmelding: momenteel niet mogelijk, probeer later opnieuw), maar wel op de decoder. Die op de decoder geprogrammeerde nPVR-opnames komen dan wel niet in de onlinelijst terecht. Ik zoek nu verder uit of die laatste opnames opgenomen worden (vanavond).

Reputatie 7
Badge +1


Ja Elsa, daar heb je deels gelijk in. Ondertussen weet ik, dat de nPVR-opnames van vandaag, die op de decoder geprogrammeerd waren en niet in de online lijst stonden, toch 30 dagen beschikbaar zijn op de decoder. Op de nPVR-opname van gisteren of eerder zijn nog steeds lichte storingen. Op de van vandaag weet ik nog niet. Ik denk nog steeds dat het een serverprobleem is en blijft. Maar 100% zeker ben ik niet.Ik heb ook nog geen idee wat ze precies met die 82-versie van Charles gefixed hebben...Het wordt duidelijk weer zo'n onontwarbaar kluwen...

Reputatie 7
Badge +1


Nog even een korte update: al een nPVR opname van gisteravond (na binnenhalen Charles2...82) bekeken, en blijkbaar zonder enige hapering! Die van maandag en dinsdag vertoonden nog wel lichte haperingen, zij het heel sporadisch en kort. Ik volg het verder op.

Reputatie 7
Badge +1


Ja, Apotheothus, het klopt dat sommige 'belachelijke' bugs, zoals die franse menu's na een FacR, er al lang hadden moeten uit zijn. Maar hun logica is blijkbaar: factory reset is letterlijk 'fabrieksinstellingen', en de ontwikkelaars van de software zijn Fransen, dus fabrieksinstellingen = franse menu's....Nu zullen maar heel weinig mensen een FacR doen of zelfs maar weten of ze dat met een vork of een lepel moeten eten...Dus die beperkte groep 'freaks' zijn wel heel nuttig hier op het forum, maar stellen maar een heel klein percentage van hun klantenbestand voor. Dat oplossen is dus geen prioriteit. Ik heb trouwens geen 'overgevoelige tenen' tegenover Frans als taal, zoals veel Vlaams nationalisten.
En Elsa, mijn vader zaliger had vroeger altijd een citaat "doe wel en zie niet om". En "waar gehakt wordt vallen spaanders." Ook toepasselijk op wegenwerken...

Reputatie 7
Badge +1


Met de laatste Charles2_2.7.6.82 op een V4 en met een b-box2 heb ik de laatste week geen problemen meer. Ook de serverproblemen lijken opgelost te zijn, want ik heb geen onderbrekingen meer bij het afspelen van netwerkopnames (nPVR). Voorlopig dus de ideale formule? (b-box2 met V4 en Charles2_2.7.6.82).

Reputatie 7
Badge +1


Na het binnenhalen van Charles2_2.7.6.82 via een FacR een paar weken geleden had ik eerst nog wat problemen met het synchroniseren tussen de op de decoder geplande nPVR-opnames (lijst) en de lijst van de op afstand geplande opnames van de online TV-gids. Toen heb ik voor alle zekerheid beide lijsten eens leeggemaakt (gewist) en alles van voorafaan terug ingepland vanop de decoder. Sedertdien loopt alles terug op wieltjes.



De storingen (korte onderbrekingen met blokjesvorming) bij het afspelen van nPVR-opnames zijn sedert deze week opgelost, toch in mijn regio (Voorkempen) vermoed ik. Ik heb dus momenteel geen klagen meer en aan een upgrade naar een b-box3 met een V5 heb ik zeker nog geen behoefte. Daar zijn blijkbaar weer 'kinderziekten' aan, wat te verwachten was, want weer andere/nieuwe of onaangepaste software die haar waarde nog moet bewijzen in de praktijk...

Reageer