Charles2_2.7.6.58


Reputatie 1
Badge +1
  • Practitioner
  • 74 reacties

Ik zie dat deze versie op mijn V4 decoder staat. De teletekst kleur-knoppen werken terug op de afstandsbediening. Iemand die weet wat er nog veranderd is?


Mvg,


arseen

121 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Dat valt best mee hoor Elsa en graag gedaan hoor. Ik weet het allemaal ook wel graag, en het houdt je alert...Na die FacR moet ik dus die 10 oude (lege, want zonder specifiek geplande afleveringen want van 2012) wissen met de optie 'alles wissen', daarna in de online TV-gids de geplande opnames eerst 'verwijderen van de planning' en onmiddellijk terug de optie 'opnemen of opnemen in hd' terug aantikken; daarna staat alles terug juist, tot en met de beruchte cirkeltjes in de TV-gids..Dat laatste doe ik met mijn Medion smartphone, want dat werkt het vlotst, omdat je de cirkeltjes dan bijna onmiddellijk ziet verschijnen op het TV-scherm in de TV-gids van de decoder.










Reputatie 7
Badge +1


Ik weet het ook niet Elsa. Dat er aan geprutst wordt is wel duidelijk. Ik sta trouwens ook nog op diezelfde versie Charles2_2.7.6.58. Benieuwd wat het wordt met de volgende versie....indecision

Reputatie 7
Badge +1


En weer dezelfde zever. 10 series van 2012 zonder inhoud moeten wissen. Weer geen cirkeltjes in de TV-gids...lijst nPVR dus weer wissen en terug ingeven...

Reputatie 7
Badge +1


Ik heb om jou een plezier te doen nog eens een FacR gedaan, en ik stel nu juist hetzelfde vast als jij: eerst FacR en eerst dan Start Dra...bizar! benieuwd trouwens hoe het deze keer afloopt. Die runtime version heb ik nog niet gecheckt: PC staat af, ik zit nu op tablet. ik meld direct het resultaat.

Reputatie 7
Badge +1


ik durf je geen FacR aanraden...het heeft dus al niks met online programmeren te maken. En oude serieopnames kan je ook al niet hebben. En alle geprogrammeerde PVR-opnames eens wissen en terug ingeven? Ook gecheckt of je ze niet online al dubbel had geprogrammeerd?

Reputatie 7
Badge +1


Alles werkt terug prima nu. Ik heb zelfs de indruk dat nu ook de blokjesvorming bij het afspelen van nPVR-opnames verdwenen is. Zit ik nu op een andere server? Wie zal het zeggen? dan heeft die FacR toch nog een positief effect gehad ! Nu nog wachten op de volgende update van october? Voor mij werkt die V4 nu best wel goed.Waarom die zo kort in het aanbod heeft gezeten (een goed jaar?) begrijp ik nog altijd niet. Nu doen ze uitschijnen alsof die problemen met Charles aan de decoder liggen....maar voor de V5 ontwikkelden ze toch nieuwe software? Hallo? was die Charles2 dan toch niet goed genoeg?

Reputatie 7
Badge +1


Ik zou't nie beter kunnen zeggen Elsa. Daar waren bv. 'Villa Vanthilt' en 'Vive le Velo'bij, dit jaar vervangen door 'Vanthilt on tour' en 'vive le tour'...duidelijk meer dan een jaar verlopen..Waarom duiken die bij een FacR ineens weer op? Die moeten toch ergens ten onrechte bewaard geweest zijn? Gisteren dus, om alles teruv in orde te krijgen, al die (10) series gewist met'alles wissen', dan de 'online lijst van op afstand gepr. opnames leeggemaakt (gewist) en ook in de decoderlijst v. gepr. opnames alle nPVR geplande opnames gewist. Daarna alles terug opnieuw opgebouwd...Ik wacht nu even af of alles terugbcorrect verloopt.'Land in de kering' op CanvasHD was nl. NIET opgenomen gisteren, en kon ik ook niet 'online' geprogrammeerd worden met foutmelding 'dit programma kan tijdelijk niet geprogrammeerd worden'. ..alle fouten van 2 maanden geleden waren daar terug! ook die stomme fout dat er in de TV-gids geen 'cirkeltjes' stonden bij sommige gepr. opnames. Na al dat wissen leek alles terug in orde. Ik hou het nu verder in het oog.

Reputatie 7
Badge +1


Eigenaardig genoeg zijn er tijdens die FacR weer een 10-tal oude series in de lijst van geprogrammeerde opnames verschenen...Ik had het eerst niet gemerkt, eerst nadat er weer foutmeldingen kwamen bij het programmeren en op afstand geprogrammeerde opnames niet doorstroomden naar de decoder, rook ik onraad en inderdaad, het was weer prijs! Weer stonden er oude series in de lijst met enkel de optie 'alles wissen'. Ditmaal echter maar 10, dus wissen was nu snel gebeurd. Hopelijk loopt het nu terug op wieltjes..Voor mij dus voorlopig geen FacR meer.indecision

Reputatie 7
Badge +1


Inderdaad heel bizar. Heb zojuist nog eens een FacR gedaan, en dus niks veranderd. Eerst 'geen signaal' (opgelost met channeltoets) en dan franstalige menus. Dus standaardprocedure via systeeminstellingen. En ik sta nog steeds op Charles2...58.



Geen signaal heb ik als je een herstart doet



Dit heb ik nog noit voor gehad , raar hé dat jij dat dan wel hebt !
Reputatie 7
Badge +1


Geen signaal heb ik als je een herstart doet. Er staat dan op het scherm dat je op de helptoets moet duwen en als je dan op de backtoets duwt heb je beeld en klank. Maar gewoon op de channel + of - toets duwen help ook altijd. En zoals Elsa zegt, die blokjesvorming bij het bekijken van nPVR-opnames heeft vlgs. miji niks met Charles te maken, maar met serverproblemen; ondercapaciteit ofwel door het succes van het nPVR-systeem (een hoop mensen gebruiken nu altijd het op afstand programmeren, en laten dus alles op de server komen) ofwel wegens onderhoud van de servers tijdens de vakantie. Aan onze neus gaan ze dat niet hangen. Ik ben wél benieuwd wat er met die charles 2_27.6.82 nog veranderd/verbeterd is.



Ik ga nog eens een FacR doen, want het is al eent tijdje geleden om te zien wat er dan gebeurt.




Reputatie 7
Badge +1


ze zetten soms terug op Charles1.....248, maar daar zaten nog wel wat bugs in oa. het niet communiceren met de online lijst van geprogr. opnames. Met de Charles 2 ....58 werkt nu alles perfect bij mij. Toch is er voor october nog een update aangekondigd. Benieuwd wat die nog kan verbeteren. indecision

 Hello iedereen

Ondertussen ben ik enkele weken geleden mijn derde decoder gaan halen maar nog steeds heb ik dezelfde problemen met opnames via de online tv gids.
Opnames die geprogrammeerd staan verdwijnen plotseling.
Opnames die opgenomen zijn starten niet op(even geduld uw opname wordt zo gestart) enz...
Misschien moet ik nog eens langs de belgacom shop voor een vierde decoder.


Misschien terug tv kijken via de gewone analoge kabel nooit geen problemen mee gehad.

Rudy
Reputatie 7
Badge +1


Neen hoor Elsa, mijn V4 is nog maar 1 jaar oud en werkt nu tot mijn volle tevredenheid, maar ik ben wel benieuwd waar ze nu weer mee gaan uitpakken....surprise

Reputatie 7
Badge +1


Ik wil dus voor de goede orde nog maar eens bevestigen dat de nieuwe Charles update na mijn ingreep in de lijst van geprogr. opnames, perfect werkt met mijn V4. Alles werkt nu snel en efficient. Ik zie dus niet in, waarom de V4 compleet uit het aanbod is verdwenen en vervangen door de V5. Zoals te zien in de laatste promobrochure van juli, is de afstandsbediening van de V5 ook dezelfde als die van de V4. Ik heb nu dus zeker geen zin in een switch.

Reputatie 7
Badge +1


Ik denk niet dat ze ze happig zijn om over hun 'miskleunen' te communiceren...en wij kunnen ondertussen maar gissen en ''bonen fretten''...angry



Al vond ik de V4 van in het begin een tof toestel, anders had ik er geen gekocht, toch vraag ik mij nu ook af waarom dat dan uit het aanbod gehaald is (ook voor huren)....

Reputatie 7
Badge +1


Hij staat inderdaad NIET meer in hun aanbod....een héél raar verhaal !! Toch werkte hij tot de laatste Charlesversie correct. Dus zou ik denken dat het aan de software ligt, of is de nieuwste versie, die notabene te zwaar was voor de V3, nu ook te zwaar geworden zijn voor de V4? Toch zijn er een hoop mensen (denk ik toch) waar ze wel correct werkt op de V4. Of ligt het aan mijn gebruikersprofiel (veel en intensief gebruik van het opnamesysteem)...? De digicorder van Telenet heeft daar geen last van, enkel het scrollen door de TV-gids gaat bij Belgacom/V4 sneller en vlotter, en het nPVR-systeem is oustanding (al verdwijnen er regelmatig geplande opnames)..



De vraag is nu: leveren ze nu nog enkel V5 voor eerste TV en V3 voor 2e en 3e TV ?

Reputatie 7
Badge +1


Els, heb je alle processen al eens doorlopen ? Herstart decoder, Factory reset decoder,, herstart modem, uiteindelijk factory reset modem, waarna best nog eens een heerstart vande decoder. Als je niet weert hoe dat moet, kijk dan eens op deze pagina (blog)



http://bgctv.skynetblogs.be/" name="Technische blog
Reputatie 7
Badge +1


Ik denk dat ze dat niet écht weten. Trouwens, die serieopnames die je ooit gedaan hebt, worden blijkbaar allemaal op de server bijgehouden; gewist of niet. Bij mij staan er bv. al 516 programma's in de lijst. Als je die programma's opent, kan je alleen wissen. Maar dat doe ik dus niet meer. Ik heb ooit eens ijverig die programma's beginnen wissen met 'alles wissen', en toen was ik al mijn HDD-programma's kwijt, foetsie. Dus dat doe ik niet meer. Maar ik moet toegeven, je gedachtengang is écht wel goed overwogen. We zouden eigenlijk moeten kunnen uitzoeken of enkel de mensen die het seriesysteem gebruiken problemen hebben en de andere niet. het kan ook zijn dat er geen verband is natuurlijk, maar ik heb die opstapeling van programma's is die lijst van geprogr. opnames altijd raar gevonden. Er zijn bij mij al series terug opgedoken na meer dan een jaar waar ik zeker van wist dat ik ze met 'alles wissen' had verwijderd. Ik vraag me af of die 'franse' softwareontwikkelaars wel met onze opmerkingen rekening houden. En vermits mijn communicatie met de Evadienst gestopt is wegens geen reactie meer op mijn vragen en bemerkingen, doe ik daar ook geen moeite meer voor. Ze moeten onze topics hierover maar lezen en eventueel in het frans vertalen voor die franse knoeiers. Misschien zou dat helpen. Ze zouden het beter aan een duits bedrijf geven misschien, maar in die richting kijkt die franstalige top niet natuurlijk; zie maar wat ze met ARD en ZDF gedaan hebben...














Sinjoor ik heb de indruk dat het probleem met de nPVR opnames en Charles pas begint als je serieopnames doet.


Je weet dat ik hier in deze trhread al een vergelijking gemaakt heb met mijn Belgacom Installatie tegenover de uwe en dat het besluit eigenlijk was dat het allemaal het zelfde was uitgezonderd de Ruckussen die ik niet heb, maar aangezien je dezelfde problemen hebt met of zonder mogen we die vergeten.


Maar wat is nu nog een verschil ! ...... ik heb nog nooit serieopnames geprogrammeerd !


Zou dat dan niet de grote boosdoener kunnen zijn !!!







Groetjes, Elsa


















Inderdaad 'k denk dat het van kwaad naar erger gaat,

gisteren voor de eerste keer dat ik een coflict krijg bij het opnemen van een overlappend 2de programma en dan maar via online het 2de programma opgenomen, wat wel zonder probleem gaat.


Met openen van lijsten wel geen enkel probleem bij mij.



Groetjes, Elsa




Reputatie 7
Badge +1


Man man, die Charles...58 interface...vandaag blokkeerde de decoder compleet. Niet meer af te zetten zelfs, dus herstart, maar na 3 minuten enkel zwart scherm. 2e herstart: wél beeld, maar geen enkele knop is bedienbaar, ook de channel+ en - niet. Een herstart van de modem help ook niet. Dan maar een FacR. Dan ging het wél weer, met die beperking, dat de lijst van geprogr. opnames maar na nog eens 10 minuten opengaat. En na programmeren moet je weer altijd 10 minuten wachten eer die lijst opengaat. Daar verandert blijkbaar niks meer aan...indecision

Reputatie 7
Badge +1


Ja Elsa, voorlopig nog 4 maanden gratis decoderhuur, gratis preïnstallatie (versterker plaatsen, de rest is kinderspel, net als bij Belgacom), activering 50€ min promo 20€. Laatste nieuwe digicorder. 't werkt allemaal correct; is eens wat anders. ze staan nu netjes boven mekaar, decoder V4 bovenop de digicorder hd_dc_ad2100. De kabelhuur had ik in maart al een jaar vooruit betaald en wordt teruggestort (ca. 150€) dus die kan ik nog 10 maanden gebruiken voor de kabel. Het kost me dus 4 maanden niks, en nog eens 6 maanden enkel 8,20€ digicorderhuur. Daarna zie ik nog wel. Voorlopig ben ik zeker nog niet geneigd om alles bij Telenet te nemen.

Reputatie 7
Badge +1


Ik was behoorlijk tevreden over de Charles-software tot nu de laatste versie waar ik een punthoofd van krijg. Ik hoop dat ze dat nog kunnen oplossen, want het is écht geen doen.



Tot de Yelo-interface heb ik geen toegang en de Yelo-app. kan ik alleen gebruiken om programma's te raadplegen; dat werkt enkel interactief (om te programmeren) als je ook Infernet hebt van Telenet, en ik heb enkel dig. TV (voor ARD en ZDF). Belgacom blijft als voordeel hebben dat je met het nPVR-systeem zogoed als onbeperkt samenvallende/overlappende opnames kan doen; bij Telenet maar 2, maar dan weer van alle zenders. Toch zou dat voor mij niet voldoende zijn en zou ik verplicht zijn een deel programma's analoog (en dus niet in HD) via de kabel/antenne-ingang op DVD-recoders op te nemen. Dus Belgacom blijft mijn voorkeur hebben. De Telenet interface is goed, werkt correct, heeft duidelijker schermen, maar héél veel bevestigingstussenschermen (wat een woord...), waar je wat moet aan wennen, maar het is wél heel betrouwbaar, en de opnamelijsten geven heel veel informatie.Teen is teen en tander ist tander....

Reputatie 7
Badge +1


Wat me bij Telenet wél irriteert, is dat ze de eerste 14 dagen een reeks HD-zenders aanbieden, waaronder EurosportHD, BBCOneHD, SundanceHD, FOXLifeHD en andere. Die blijken achteraf enkel in het HD XL pack te zitten (heb ervoor gebeld), dat enkel in combinatie met een Shake met Internet te krijgen is, dus niet als je enkel dig.TV of een shake zonder internet hebt. Er staat trouwens niks meer van op hun website. Goeie communicatie ?indecision

Reageer