Charles2_2.7.6.58


Reputatie 1
Badge +1
  • Practitioner
  • 74 reacties

Ik zie dat deze versie op mijn V4 decoder staat. De teletekst kleur-knoppen werken terug op de afstandsbediening. Iemand die weet wat er nog veranderd is?


Mvg,


arseen

121 reacties













Bedoel je de glijkloop geluid-beeld tijdens het kijken dat het verschil groter geworden is

of bedoel je de tijd die nodig is om het geluid-beeld gelijk te laten lopen groter geworden is

nadat je overgeschakeld hebt naar een andere zender ?






Groetjes, Elsa



Reputatie 7
Badge +1


Elsa, het was de hele tijd dat het beeld iets telaat kwam, maar het was alleen op CanvasHD/Terzake. Op Eén HD 'Voor hetzelfde geld'', was het terug beter. Nog een vervelende zaak: 'Voor hetzelfde geld' (als serie ingesteld) viel stil toen Café Corsari moest beginnen opnemen (ook als serie ingesteld). Er kwam een banner op 'deze zender kan niet worden opgenomen'....dan snel vanop mijn tablet Café Corsari 'online' gestart, wat in nPVR lukte. Tijdens dat programmeren 'voor het zelfde geld'' even gestopt, en dat wou dus niet meer terug starten met afspelen. Dus een herstart van de decoder gedaan. Toen kon ik het weer afspelen, echter terug van in het begin, en het was gestopt toen die foutmelding erop kwam. gelukkig stond er nog een groot stuk mee op Café Corsari dat er onmiddellijk achter volgde...Wat een knoeiboel !! Serieopnames kan je blijkbaar niet meer vertrouwen? Ik blijf het opvolgen, en programmeer ze nu even dubbel on line in nPVR...je weet maar nooit. Programma's wissen uit de lijst van geprogrammeerde opnames (decoder) geeft nu altijd een foutmelding, waarna je die lijst een tijd niet meer kunt openen...Waar ik vroeger alles op de decoder programmeerde en niks online, doe ik nu net het omgekeerde !

















Sinjoor,


ter info: in een andere post heb je het mss ook gezien wat het antwoord van Eva was:




We hebben antwoord gekregen van onze Belgacom TV ingenieurs. Zij hebben ondervonden dat er een probleem is tussen de TV Overal database en de Belgacom TV database. Waardoor het onmogelijk wordt om een opname via TV Overal te plannen.

Dit wordt zo snel mogelijk opgelost.



Met vriendelijke groeten, Eva




Groetjes, Elsa


niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter






Reputatie 7
Badge +1


Bedankt voor de feedback Elsa. Maar zoals ik hiervoor al beschreef, kon ik nog wél online plannen vanop mijn tablet en smartphone (androidversie van TV Overal). Het probleem zit vlgs. mij eerder in het opnamesysteem in de decodersoftware (Charles weet je wel...). Als er ergens een foutmelding komt, kan je een hele tijd niet meer in de lijst van gepr. opnames stel ik vast? 3 nPVR-programma's voor vandaag gepland online (staan in de lijst van TV Overal op mijn tablet) staan niet in de lijst van de decoder. 2 van zaterdag en 2 van zondag trouwens ook niet...en lap: de lijst blokkeert als ik wil naar beneden scrollen....Doe dus vooral geen FacR !!



Vervolg: er staat voor zaterdag een programma op ARD gepland: dat staat NIET in de lijst van de gepr.opnames van de decoder, wél in de TV-gids met een 'driehoekje' en met de optie 'conflict oplossen'...als je daar op entert gebeurt er niks...blijft met een driehoekje staan! Er is trouwens geen conflict, want ik had alle ermee samenvallende PVR-opnames gewist en online nPVR ingegeven. Voor het systeem zijn die blijkbaar NIET gewist...Ik kan dat duits programma dus niet meer wissen en terug ingeven voor opname. Ook na de zoveelste FacR niet! 't is maar dat je het weet.indecision NIET leuk dus.crying



Correctie: na 10 minuten komt nu eindelijk toch de optie 'behouden' van de conflictoplossing....maar het driehoekje verdwijnt eerst als je eerst terug uit de TV-gids gaat en er terug ingaat...Dit is écht wel 'de trein der traagheid'....van een verbetering gesproken ! Het duits programma staat nu wél met een cirkeltje, we gaan er dus op vooruit (maar het is wél de processie van Echernach) maar de lijst van gepr.opnames kan ik voorlopig niet raadplegen, want die opent niet !



Na nog eens een gewone herstart is het cirkeltje bij het duits programma van zaterdag terug weg...Het opnamemenu opent na ca. 30 seconden, ik geef alles terug in en bevestig...er komt een foutmelding! 'systeemfout'', er komt geen cirkeltje en de opnameoptie is terug beschikbaar. Ik geef nog eens alles in en bevestig....weer banner met 'er heeft zich een systeemfout voorgedaan'...ik kan zo dus nog de hele dag doorgaan zeker ?angry Kan je dus niks meer plannen vanop de decoder ???


Het zwarte scherm met 'geen signaal' na een herstart of facR krijg je dus ook weg door op de 'help'toets te drukken en daarna op de backtoets...

















Ik zet mijn modem 's avonds af dus ik hoop dat ik hiermee de kans verminder dat BGC de softw kan pushen op de decoder,


alhoewel ze dit tijdens de dag ook kunnen doen natuurlijk !



Groetjes, Elsa


niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reputatie 7
Badge +1


Ik kan inderdaad niks meer plannen vanop de decoder...je krijgt nu altijd een banner met foutmelding: ofwel 'systeemfout' ofwel: 'deze opname zal voor u worden ingesteld', maar je kunt dat nergens checken...want de lijst van gepr. opnames kun je maar nu en dan eens openen, en dan trekt die toch op niks...Alleen het online programmeren werkt nog en blijkt voorlopig betrouwbaar. Elsa misschien een goed ideed vande modem af te zetten, maar zoals je zegt, je weet niet wanneer ze dat pushen...Alms ze dat aan het systeem overlaten, hebben ze zelf allicht niet in de hand waar en wanneer het zal gepusht worden....



Om kort te gaan: over die 'ontwikkelaars' van 'Charles' heb ik, op zijn zachtst uitgedrukt, geen hoge pet op....
















@JDM,


Heb je de nieuwe charles software 2_2.7.6. binnen ghaald via een geforceerde download of via een BGC gepushte download ?



Groetjes, Elsa


niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



















Dan vermoed ik dat daar ergens de problemen van komen bij Sinjoor ik heb dit namelijk voorgehad met de vorige Charles en het is maar enkel goed gekomen nadat BGC de software er uiteindelijk zelf op gepushd heeft nadat ik dit gevraagd heb aan de TD.


Dus Sinjoor ik zou eens aan de TD vragen dat zij de nieuwe erop pushen en wie weet komt het bij u ook in orde !


Ik denk zelf dat ze toen mijn volledig profiel gewist hebben en opnieuw aangemaakt hebben.


Het rare is dat dit niet bij iedereen en het probleem niet iedere keer voorvalt als je een FacR doet .

je merkt wel het verschil in de taal NL of FR tussen een gepushte en geforceerde maar daarom niet altijd met problemen



Groetjes, Elsa


niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



















Ja dat kan inderdaad, maar ik heb daar serieuze problemen mee gehad en enkel ene keer ook maar ( ik doe heel dikwijls een FacRdus)


het zou kunnen dat Sinjoor nu ook de lotto gewonnen heeft zoals ik toen en hij zal moeten via de technische dienst proberen zoala in mijn vorige post uitgelegd .


Enfin het is maar omdat ik het ook voorgehad heb dat ik dit hier vermeld en mss is het bij Sinjoor weer iets anders dit kan ook maar als hij in de problemen blijft zitten is het de moeite waard om te proberen.



Groetjes, Elsa


niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



















@ wwilliamm


dus in feite was het veranderen van je passwoord voldoende en mogen er wel degelijk cijfers gebruikt worden.



Groetjes, Elsa


niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



















@ JDM,


Als je het mij vraagt duurt het al veel te lang !!


Als ik op ricy's blog ga kijken

is dit al van midden juni 2012 dus weldra zal het verjaren



Groetjes, Elsa


niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



















@ wwilliamm,


Bij Belgacom is alles raar, maar moest je hen om uitleg vragen,

dan zouden ze nog durven zeggen dat het geen bug is maar speciaal ingeboud werd uit veiligheid

omdat u zo verplicht bent van je paswoord eens te veranderen wink



Groetjes, Elsa


niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



















Sinjoor ,


met Charles 2_2.7.6.58 al eens getest met opnames via Decoder TV gids zowel in PVR en nPVR en alles werkt naar behoren


lijst opgenomen en geprogrammeerd staat goed aangeduid alsook het scrollen door deze lijst geeft geen probleem


alleen bij kiezen van lijst opgenomen programma's komt er kort even geduld vooral de lijst tevoorschijn komt maar is niet echt hinderlijk.


Het is duidelijk dat er inderdaad iets serieus verkeerd loopt bij u !!



Groetjes, Elsa


niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



















Sinjoor het is mss ver gezocht maar je ruckussen spelen je toch geen parten zeker!


Al denk ik eerder dat er in je profiel iets verkeerd gelopen is zoals ik ooit een keer voor gehad heb bij het binnen halen van Charles met een FacR .

Ik had toen ook allerlei rare fenomenen zoals bv de opnames die altijd een half uur te laat starten enz...

Niks mocht baten alles een factory reset gegeven maar geen verbetering in te krijgen, een paar keer gebeld naar TD maar geen oplossing, tot ik uiteindelijk op een operator viel die blijkbaar wel van wanten wist en me zei ik zal je binnen een uur terug bellen en dit gebeurde ook effectief , toen zei hij je mag je decoder opstarten en als je terug problemen ondervind mag je me terug opbellen.

Toen ik de decoder opzette moest ik terug mijn TF nummer invoeren alsook het paswoord dus veronderstel ik hieruit dat hij gans mijn profiel gewist heeft en terug opgezet heeft. Maar in ieder geval het was in orde !!


Het is natuurlijk niet simpel om direct de vinger op de wonde te leggen maar in ieder geval is er een ding zeker dat je de miserie in huis hebt gehaald door het geforceerd binnen halen van onze beste vriend Charles58 !!!



Groetjes, Elsa


niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reputatie 7
Badge +1


Elsa, het doet me plezier dat bij jou alles behoorlijk werkt. Bij mij van geen meter ! Nu zijn ook nog de helft van mijn op afstand geplande opnames verdwenen in de lijst van op afstand geplande opnames...Op de decoder kan ik de lijst van gepr. opnames maar nu en dan eens openen, de helft van die keren kan ik niet scrollen of op een programma enteren (OK toets), en als ik wél kan scrollen, blokkeert hij na 4 lijnen toch. Op afstand geplande opnames staan soms tot 4 keeer vermeld in de lijst van gepr. opnames...Ik ga alles eens aan Eva doorgeven. Ik vind het ergste dat ik vanuit de TV-gids geen PVR-opnames meer kan plannen van bv. Duitsland. De rest doe ik nu vanop afstand, maar daar is nu dus ook iet mis mee (is dat die TV Overal-bug?).



Dat zwart scherm met 'geen signaal' krijg ik al lang na een gewone herstart. Dat gaat ook weg (zoals in het bericht vermeld staat), door op de helptoets te drukken en daarna op de backtoets.

















Ik wou eens naar de tvoveral pagina gaan maar nu krijg ik daar de volgende melding als ik inlog !:





Deze webpagina werd niet gevonden

Waarschijnlijk is het adres fout of de pagina bestaat niet meer.


Keer terug naar de start pagina.









Groetjes, Elsa


niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter






















Eigenlijk vind ik het opnemen via TVoveral site niet interessant want je kan in feite alleen maar programma's opnemen die al bezig zijn!









Groetjes, Elsa


niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reputatie 7
Badge +1


Zowel op de PC-versie als in de TV Overal app. was de helft van mijn op afstand geplande opnames verdwenen. Ik heb nu alles vanop PC terug ingegeven. Ze staan nu allemaal terug in de lijst, ook in de TV Overal app. van mijn tablet (is wél de smartphoneversie want de laatste tabletversie werkt niet goed bij mij)...Ik heb ondertussen alles eens opgegeven aan Eva in een privébericht met de vraag om de update eens te pushen vanuit het systeem..Benieuwd wat haar reactie zal zijn!




















Volgens mij zal ze dit zonder probleem laten uitvoeren en ik denk wel dat ze hier ook alles gevolgd heeft want ik had haar de link al doorgegeven zodat ze gemakkelijk kan volgen wat we met de nieuwe Charles58 allemaal meemaken .


Laat in ieder geval eens weten wat ze gemeld heeft.


'k vraag mij af of het pushen van de software alleen zzal voldoende zijn en dat je niet het zelfde zal voorhebben zoals ik voorgehad heb want het pushen van de software heeft bij mij niks uitgehaald maar enfin we zullen maar eerst het resultaat afwachten.









Groetjes, Elsa


niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reputatie 7
Badge +1


Elsa, bedankt voor je hulp. Ik heb, de wanhoop nabij, nog eens een laatste FacR gedaan nu, en wacht nu af of er iets verandert...Ik zal een voorbeeld geven: 'the Inspector Lynley Mysteries' stond eerst als serie ingepland, maar omdat dat morgen samenvalt met iets dat ik van Duitsland wou opnemen (moet in PVR), had ik een conflict opgelost met behouden van het duits programma. Dat ging erg moeilijk, want ik kreeg 2 keer een foutmelding. Na nog eens een FacR stond dat duits programma toch met een cirkeltje en ook in de lijst op de decoder (een zeldzame keer dat ik die kon openkrijgen..). 'the Inspector Lynley Mysteries' had ik online op afstand geprogrammeerd, stond niet meer in de lijst van op afstand geplande opnames, maar in de lijst van de decoder staat het nu al 5 keer! Ik kan daar echter maar 4 posities naar beneden scrollen voor alles blokkeert....Je wordt daar behoorlijk moedeloos van. Op mijn PC kan ik zogoed als alle softwareproblemen zelf oplossen, maar hier sta ik machteloos...

Reputatie 7
Badge +1


Resultaat van de FacR: zwart scherm eerst 'pas de signal' appuyez sur le bouton 'aide'...frans dus en weer menu/mon compte/paramètres/règlage du système enz.: maar ik kan weer niet in de lijst van geprogr. opnames, dat duurt meestal zo'n kwartier voor dat lukt. Ik zie nog wel...ik hou de lijst van geprogr. opnames op afstand op mijn tablet in het oog...




















Dat van die menu in het frans is bij een geforceerde start zeker niet abnormaal,

maar dat zwart schem met 'pas de signal', dat en de rest is al veel minder normaal. !


nog geen antwoord gekregen van ons Evakke ?


Nog ter info: Er zijn wel enkele problemen bij programeren op afstand en ze doen hun best om dit in orde te brengen









Groetjes, Elsa


niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reputatie 7
Badge +1


'De Zoo achter de schermen' van zondag staat nu al 6 keer in de lijst van de decoder....(online geprogrammeerd) da's pure chaos !

Reputatie 7
Badge +1


Ja hoor JDM, mijn lijn is in orde en ik zit op 50/6. Mijn V4 is nog maar 9 maanden oud, en werkt prima. Het is duidelijk een softwareprobleem. Van Eva nog niks gehoord, en dat zal dus zeker niet voor maandag zijn. Ondertussen kon ik toch een paar duitse programma's inplannen, en er is er al een correct opgenomen. De lijst van geprogr. opnames op de decoder blijft een onding. nu staan er weer online geprogrammeerde opnames van maandag 3-dubbel, terwijl alle programma's van morgen en zondag uit de lijst verdwenen zijn...terwijl ze in de onlinelijst van op afstand geplande nog wel staan...

Reputatie 7
Badge +1


Eva heeft deze morgen al gereageerd. De interface Charles ..6.58 werd op mijn lijn gepusht, en ik moest eerst nog een herstart van de decoder doen. daarna bleef de lijst van geprogrammeerde opnames eerst een paar keren niet opengaan met bericht 'u hebt momenteel geen geprogrammeerde opnames'. Dan ging de lijst wel open maar blokkeerde weer bij het scrollen. Even gecheckt ook in de TV-gids waar ook het menu 'opnemen' traag openging. Vanaf de 5e keer ging de lijst wel vlot open en daarmee duidelijk gepaard, ging toen ook het menu 'opnemen' in de TV-gids nu vlot open. Dat probleem schijnt dus met die door Belgacom gepushte interface opgelost te zijn. In de lijst van geprogr. opnames stonden er geen nPVR-opnames meer 6 keer vermeld, de series stonden correct vermeld. Van de 15 op afstand (online)geplande opnames stonden er echter maar 5 vermeld in de decoderlijst. Maar dat zou vlgs. Eva aan een nog op te lossen fout in TV Overal liggen, waar nog aan gewerkt wordt. We wachten het dus maar even af. indecision

Reageer