Charles2_2.7.6.58


Reputatie 1
Badge +1
  • Practitioner
  • 74 reacties

Ik zie dat deze versie op mijn V4 decoder staat. De teletekst kleur-knoppen werken terug op de afstandsbediening. Iemand die weet wat er nog veranderd is?


Mvg,


arseen

121 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Is er dan een latere versie ? Ik dacht dat 2.7.5.78 de laatste was...heb ik iets gemist? indecision

















dat is inderdaad de laatste http://bgctv.skynetblogs.be/#decodersoftwareversies" target="_blank maar blijkbaar zou volgens TS die bug met TT kleurknoppen nu in orde zijn







Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reputatie 7
Badge +1


Zoëven een FacR gedaan, en die duurde abnormaal lang, zo'n 12 minuten, en dus verwachtte ik een update van Charles. En inderdaad, nu heb ik Charles 2_2.7.6.58. Het zal me benieuwen! Begint nog steeds in het frans, en eerst krijg je een zwart scherm met bericht 'geen signaal', zoals voorheen. Even op de Channel+ drukken lost dat dan op. Dat konden ze dus blijkbaar nog niet meenemen in de update...'t zal me benieuwen wat er nu allemaal 'verbeterd' en 'opgelost' is! Wat JDM over nPVR van online geprogrammeerde opnames vermelde is veelbelovend. Synchronisatie tussen beeld en geluid bij zappen en pauzeren en terug afspelen is een oud zeer. Ik weet niet of ze dat zo snel kunnen oplossen. Waarom bij HDMI en niet of minder bij scart? We volgen het op en zullen het hier rapporteren.:)indecision



Ik stel al wel vast dat mijn lijst van geprogrammeerde opnames 'leeg' is. Na een paar minuten ''even geduld' komt er een bericht, U hebt momenteel geen geprogrammeerde opnames....dat begint al goed! Alles dus terug ingeven (ook series), maar ik kan nu die nPVR op afstand eens uittesten...
Reputatie 7
Badge +1


Probleem, mijn opnames staan in de TV-gids nog altijd met een cirkeltje, en ik kan van daaruit dus enkel wissen...even een herstart doen? Start niet op...blijft hangen op 'start software'...nu al 5 minuten...7 minuten eer het 'Welkom' scherm komt en dan 'geen signaal'. is dat nu altijd zo in het vervolg? Zelfde probleem: geen geprogrammeerde opnames in de lijst, maar ze staan wel allemaal nog met een cirkeltje in deTV--gids...en kunnen dus niet geprogrammeerd worden, enkel gewist. Ik doe nog eens een FacR...nu terug sneller...weer geen signaalscherm. En probleem NIET opgelost! alle geprogrammeerde opnames verdwenen, maar wél nog met een cirkeltje in de TV-gids. Pfff ik had al 9 dagen op voorhand geprogrammeerd! Ik zal al beginnen met de series, en dan de nPVR-opnames online proberen te wissen en herprogrammeren. Duurt wel even...

















In een andere post heeft ook al iemand gemeld dat de FacReset precies niet lukt op de V4,

wie weet zit er nu weer een serieuze bug in deze FacReset procedure.


Dat belooft als dit het geval is !!!!







Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reputatie 7
Badge +1


Lukt dus wél, maar lijst blijft leeg en in de TV-gids blijven ze staan met een cirkeltje...Gelukkig is de lijst van opgenomen programma's NIET leeg...! angry



Opnames wissen vanuit de TV-gids lukt dus NIET ! Je kunt die vanop de decoder dus niet herprogrammeren ! Het hele systeem is naar de kl....Nu even afkoelen....

Reputatie 7
Badge +1


Ik vraag me alleen af of die series nu wél opgenomen worden....Even nagedacht: ik had ook als bug opgegeven dat in de lijst van geprogrammeerde opnames een hoop rommel stond van vroeger ooit geprogrammeerde series. Misschien hebben ze die lijst willen wissen en is de rest allemaal meegewist. Alleen zjn de vergeten dat er een link is tussen die lijst en de TV-gids, want daar staan cirkeltjes bij die geprogrammeerde opnames...en die staan er dus nog, waardoor je ze enkel kunt wissen, maar dat lukt niet, want ze staan niet meer in de lijst....Ze hebben dus zichzelf vastgereden ! Ik ga nu even proberen de nPVR's al te wissen online, en online terug te programmeren. De geprogrammeerde series kan je dus niet meer wissen, en dus ook niet meer herprogrammeren. Dan maar dubbel online in nPVR proberen....



Deze namiddag ga ik toch mijn gras afdoen hoor. Even stoom afblazen!devil



GOED NIEUWS; nà het eten nog eens gecheckt, en de lijst is terug compleet, maar het duurt nu héél lang met 'even geduld' voor hij doorkomt, en die 'rommel ' staat er nog altijd ! much ado about nothing? toch even paniek geweest...bedankt Belgacom !



Juist het TV-magazine uit de bus gehaald...het heet nu 'ENJOY'. Van sarcasme gesproken !angrywink

Reputatie 7
Badge +1


Na een paar keren komt de lijst weer niet meer terug...duurt héél lang, en soms komt hij, soms niet. Ook in de lijst op een programma enteren duurt héél lang...nog werk aan de winkel !!

Reputatie 7
Badge +1


OK, bedankt; Het duurt wél heel lang voor hij herstart.

















Sinjoor,


Dit was het antwoord van Kurt die een factory reset gedaan heeft:



Zonet even opgezocht, Elsa, blijkt te gaan om: Charles2_2.7.6.58. Blijkt dus dezelfde versie als van -de mij onbekende- Sinjoor te zijn. Heb vandaag eigenlijk nog geen televisie gekeken en dus kan ik jou ook niet bevestigen dat ik problemen met deze versie ervaar. Misschien één dezer dagen?...











Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reputatie 7
Badge +1


Ik kan alleen vaststellen, dat de online geprogrammeerde opnames nu wél in de lijst van de decoder komen, maar daar kun je helaas niet altijd in. Soms krijg je het bericht dat je geen geprogrammeerde opnames hebt. Soms kan je er wel in. Opnemen vanuit de TV-gids/klikken op opnemen: het duurt héél lang vooraleer het menu zich opent met 'deze aflevering/alle afleveringen' enz. Als het zo blijft is het geen verbetering. Ook de PVR menu's gaan traag open met 'even wachten'.

Reputatie 7
Badge +1


De laatste FacR die ik deed (de 2e vandaag, omdat ik na een gewone herstart geen beeld meer kreeg alhoewel de zender op de display stond), had een iets langere tijdsduur (10,5 min.), en dat komt vlgs. mij omdat de herstartfase (booting nà de FacR) nu langer duurt, ca. 3,5 min. Of dat bij een gewone herstart ook zo is, heb ik niet meer uitgeprobeerd. het was even op bij mij...(ik had ondertussen ook de modem al eens een herstart gegeven, maar een FacR ging tever voor mij omdat alles werkte).



Ik stel nu ook vast, dat geplande opnames moeilijk te wissen zijn in de lijst van de decoder (je krijgt en foutmelding of je blijft eeuwig wachten en er gebeurt niks tot je je geduld verliest en op de backtoets of de dig.TV toets duwt...Online kan je geplande opnames wél wissen, en die verdwijnen dan wél uit de lijst op de decoder.



Het is wel duidelijk dat de wachttijden om in bepaalde menu's te geraken nu langer zijn geworden. Ook het opzetten uit standby duurt vlgs. mij langer nu (verwarrend is, dat het blauwe lichtje eerst na een tijdje aangaat, zodat je de neiging hebt nog eens te duwen, en dan gaat hij weer uit natuurlijk). Dat zijn mijn eerste bevindingen van de nieuwe update van Charles. Ik gebruik nu wél terug de online programmatie, om voor de hand liggende redenen. Ik hou het wel verder in het oog.

















misschien gewoon eens proberen van je decoder te resetten door hem 10 seconden zonderspanning te zetten en terug op.


Je kan het door de stekker uit het stopcontact te trekken of via schakelaar achteraan als je een V4 decoder hebt


Staat de laatste softwareversie van charles er al op bij u (Charles2_2.7.6.58)



Groetjes, Elsa


niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter















Je hebt dan ook al Charles2_2.7.6.58 veronderstel ik ?.

Heb je problemen ondervonden bij de factory reset ?

stond de taal ook in he frans ?



Groetjes, Elsa



















Ok bedankt voor de feedback


ik stelde u die vraag omdat bij forum lid Sinjoor, de taal in het frans stond na factory reset

en er blijkbaar de eerste keer dat hij een factoryreset deed het niet ging naar wens !


Enfin toch goed te horren dat het niet algemeen is, 'k zal mss dan toch ook maar eens een FacR riskeren ;-)



Groetjes, Elsa


niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reputatie 7
Badge +1


Een goed gedacht. maar ze hebben nu al hun bonussen afgewezen....Ik ga ervan uit, dat een FacR nog altijd eerst met franstalige menu's begint, en dat je dus altijd de taal eerst moet aanpassen, en eventueel ook de zapbalk, als je die niet wilt zien. Als de update van Charles gepusht wordt vanuit Belgacom is dat iets anders dan een geforceerde FacR vlgs. mij. Ik doe enkel een FacR als er écht iets serieus foutloopt, maar bij de meeste problemen volstaat een herstart. BTW, dat scherm met 'alle functies zijn nu terug voorhanden' maar ook met de melding 'geen signaal' blijft dus komen. Je krijgt het wél weg met de channel+ en - toets.

















Sinjoor,


Hoe kom je aan dit scherm 'alle functies'


En inderdaad er is zeker een verschil tussen geforceerde software update tov een gepushte,


Ik kan dit bv vast stellen als ik een geforceerde doe dan staat de taal in het frans en als ik er ene liet doen door bgc dan stond dit direct in het NL.



Groetjes, Elsa


niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reputatie 7
Badge +1


Normaal komt er bij een heropstart op het einde een banner met de mededeling dat Belgacom TV volledig is opgestart en dat alle functies terug toegankelijk zijn. Maar sedert een tijd staat dat nu in een zwart scherm met de waarschuwing 'geen signaal'. Dat krijg je weg met de channel up.down toets. maar dat was ook al zo in de vorige versie.



Wat me nu vooral ergert, is dat de lijst van geprogrammeerde opnames in de helft van de tijd niet opent en er dan en boodschap komt dat je geen geprogrammeerde opnames hebt, en als hij opengaat, kan je er soms niet in scrollen. Ook opnemen vanuit de TV-gids: dat opnamemenu opent heel traag.



Nu weer nieuw: niet alle op afstand geplande opnames komen in de lijst van geprogrammeerde opnames van de decoder (als die open gaat tenminste). Iets maken dat 'af' is en correct werkt moet héél moeilijk zijn...ik was met zo'n knoeiboel op mijn werk al lang buitengevlogen....



Dan nog liever de vorige versie! daar had je toch nog een zekere controle over! Dit is een 'unguided missile'...angry

Reputatie 7
Badge +1


De lijst van geprogrammeerde opnames is een ramp. Gaat dikwijls niet open, en als hij opengaat kan je er niet in scrollen of op een onderwerp enteren. Online gepgrogrammeerde opnames staan er soms 3 keer achter mekaar in...Opnemen vanuit de TV-gids is een beproeving, duurt een eeuwigheid ! Al zeker 8 x FacR en evenveel herstarts gedaan...NIKS HELPT !

Reputatie 7
Badge +1


Als laatste redmiddel nog eens een FacR van de modem gedaan. Hij staat nu in 'full routed' en ik geraak niet meer ingelogd als admin. Ik laat het nu zo maar even. Heb nog andere dingen te doen.

















Mss kan een gewone reboot dit verhelpen

of anders is het een bug die erbij gekomen is in de versie ..276.


'k zal het eens proberen met ...275..







Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter















Het is nog altijd : http://192.168.1.1/index.cgi?user_name=admin&password=





waar je het paswoord rechts van = invoert dat er uitziet als L?????DP??????


en dat je afleest op de sticker van je BBOX naast SNR:



Groetjes, Elsa


















@ Geert & anderen,


ik heb http://community.belgacom.be/comment/104754" target="_blank alles zo wat bijeen gezet wat al gemeld geweest is

en deze link heb ik ook doorgestuurd aan EVA zodat ze gemakkelijker kan opvolgen,

wat er enerzijds 'opgelost' is en 'niet opgelost' (ook bijgekomen is 'nieuw') is met Charles2_2.7.6.58



Groetjes, Elsa



Reputatie 7
Badge +1


Bedankt Elsa, het werkt! In mijn link stond nog BGCVDSL2 als paswoord. Staat nu terug in bridged.

Reputatie 7
Badge +1


Ik vind dat de synchronisatie beeld geluid in HDMI nu ook veel slechter is dan voorheen. Met scart is het beter.

Reageer