CAZ HD beschikbaar

  • 3 February 2017
  • 13 reacties
  • 1019 Bekeken

Reputatie 3
Blijkbaar is CAZ nu ook in HD beschikbaar op Proximus tv

13 reacties

Daar zijn we allemaal op aan het wachten.......
Graag andere zenders in HD, maar goed: het is een begin 🙂
Reputatie 6
Badge +1
Inderdaad, bedankt voor de tip. Nu de NPO zenders nog!
Reputatie 6
Badge +2
Blijkbaar is CAZ nu ook in HD beschikbaar op Proximus tv

Op welk kanaal is dat?
Reputatie 6
Badge +2
Daar zijn we allemaal op aan het wachten.......
Graag andere zenders in HD, maar goed: het is een begin :-)


Ja, want Proximus begint begint serieus achterop te hinken qua HD zenders tegenover Telenet, daar zijn eergisteren liefst 5 zenders in HD bijgekomen: ARD, ZDF (weliswaar in 720p en niet in 1080i), CAZ, MTV en Comedy Central.
Reputatie 6
Badge +1
Kanaal 37
toch al een tijdje op 37
Reputatie 4
Badge +2
ARD, ZDF (weliswaar in 720p en niet in 1080i), CAZ, MTV en Comedy Central.

ARD, ZDF, WDR, NDR, MDR, BR, SWR, BR Fernsehen, PHOENIX en 3sat zenden via satelliet allemaal uit in 720p, de beeldkwaliteit is zelfs beter dan BBC en ITV die uitzenden in 1080i.
Al goed dat ik eens het forum raadpleeg om op de hoogte te blijven van proximus want op het infokanaal staat er niets te lezen over caz HD. Nu nog de npo zenders in HD en nieuwe software voor de V4 decoders!
Timm1983
Ik scroll daarom af en toe eens door de "zenders hernummeren" oplijsting en zet ze dan ook direct op de plaats waar ik ze wil als er nieuwe, zoals caz-hd, bijkomen.
Reputatie 7
Badge +1
Er zijn bij TN inderdaad nu heel wat HD-zenders bijgekomen. De NPO's zijn daar al langer in HD, en nu dus ook de Duitse ARD en ZDF. Er is nog een héél grote inhaalbeweging nodig bij Px.
Reputatie 6
Badge +1
Ik vrees dat het nog niet voor onmiddellijk zal zijn. Het zou inderdaad ook wel eens op het InfoChannel mogen staan als er wijzigingen zijn.
Reputatie 7
Badge +1
Ik dacht dat dit daarvoor bedoeld was? Ik bedoel niet erna, maar op voorhand?
Reputatie 7
Badge +2
Het blijft inderdaad een raadsel waarom PX zo slecht communiceert. Zowel bij minder goed nieuws als bij positef nieuws zoals het aanbieden van een zender in HD.

Bij CAZ is dat wel een goede zaak, gezien er aantal interessante HBO series op getoond worden.

De snelheid waarmee TN naar HD zenders overschakelt is voor PX niet bij te houden. Bij Ziggo (joint venture Liberty Global (eigenaar van TN) en Vodofone in NL) begint men nu alle zenders die in extra pakketten zitten, enkel nog in HD aan te bieden. Men gaat ervan uit dat de meesten die extra pakketten nemen, ook al lang een HD TV hebben. En bij PX zie je wel iets gelijkaardigs gebeuren in de extra pakketten: bij Entertainment NL zijn al 5 van de 12 zenders HD. Iemand met een SD televisie kan dus de interessantste zenders (BBC First, Sundance TV en FOX) niet bekijken. Waarom zouden die mensen dan een extra pakket nemen. Conclusie: biedt ook maar AMC in HD aan.

Reageer