Beantwoord

Bugs na de update van feb. 2016 voor tv

  • 8 februari 2016
  • 94 reacties
  • 1997 Bekeken

Gisteren na de laatste update 2 verschillende opnames eentje op één en het andere op Vier. Opnames lukken perfect staan op de harde schijf.

Wilde gisteren vooruitspoelen . Resultaat mijn scherm veranderd in een mozaïek van blokjes en ik kon niets doen. Box voor de zoveelste keer van stroom gehaald wat meestal help betreffende de opnames en in dit geval niet. Terug niet te bekijken enkel die mozaïek van blokjes .

Vandaag terug last om te programmeren wil opnemen als 1 stap op discovery deze avond Gold Rush wat perfect lukt wil erna op 2BE Homeland programmeren en dat lukt mij volledig niet krijg iedere de boodschap conflict en ik moet verplicht selecteren uit welk van die 2 programs ik wil opnemen. Graag een oplossing ervoor wat ben ik met PX als ik maar 1 programma kan opnemen.

zucht na maanden wachten zit het nog met dezelfde fouten
icon

Beste antwoord door Bram 8 februari 2016, 17:01

Gisteren na de laatste update 2 verschillende opnames eentje op één en het andere op Vier. Opnames lukken perfect staan op de harde schijf.

Wilde gisteren vooruitspoelen . Resultaat mijn scherm veranderd in een mozaïek van blokjes en ik kon niets doen. Box voor de zoveelste keer van stroom gehaald wat meestal help betreffende de opnames en in dit geval niet. Terug niet te bekijken enkel die mozaïek van blokjes .

Vandaag terug last om te programmeren wil opnemen als 1 stap op discovery deze avond Gold Rush wat perfect lukt wil erna op 2BE Homeland programmeren en dat lukt mij volledig niet krijg iedere de boodschap conflict en ik moet verplicht selecteren uit welk van die 2 programs ik wil opnemen. Graag een oplossing ervoor wat ben ik met PX als ik maar 1 programma kan opnemen.

zucht na maanden wachten zit het nog met dezelfde fouten




Hoe is je decoder verbonden met je BBox?

Indien dat via PLCs, zou ik eerst even die uittrekken & terug insteken als je blokjes ziet. Mijn ervaring is dat die vaker de oorzaak zijn van blokjes dan de decoder zelf.



En wat betreft de opnameconflicten: normaal neemt 2BE zeker in nPVR op, dus het lijkt me toch dat je er tijdens het programmeren voor kiest om je opnames "nooit te verwijderen" (waardoor je ze dus op je harde schijf wil opnemen - cPVR). In dat geval is het normaal dat er conflicten optreden, aangezien er maar 1 opname tegelijk op de hard disk kan gebeuren. Wanneer je je opnames instelt als "30 dagen bewaren", dan worden ze in nPVR opgenomen en zal er geen conflict zijn.
Bekijk origineel

94 reacties

1)Hoe is je decoder verbonden met je BBox?
decoder is rechtstreeks verbonden met de BBox. Deze morgen de opnames uitgetest en alles zit er goed uit

2) En wat betreft de opnameconflicten: normaal neemt 2BE zeker in nPVR op, dus het lijkt me toch dat je er tijdens het programmeren voor kiest om je opnames "nooit te verwijderen" (waardoor je ze dus op je harde schijf wil opnemen - cPVR). In dat geval is het normaal dat er conflicten optreden, aangezien er maar 1 opname tegelijk op de hard disk kan gebeuren. Wanneer je je opnames instelt als "30 dagen bewaren", dan worden ze in nPVR opgenomen en zal er geen conflict zijn.
-Klaar en duidelijk uitlegt Bram en inderdaad dit was de oplossing. Instellingen veranderd naar auto en het werkt nu 100%, belangrijkste is opgelost betreffende opnames oef.

En heb nu op mijn V5 met harde schijf volgende software staan NTE....10.116
Reputatie 7
Badge +6
Het zal wel de bedoeling zijn een uniform systeem uit te werken, waarbij de HD stilletjes aan verdwijnt en alles in de cloud opgenomen wordt. Daar is hier trouwens al genoeg over gepalaverd en leverde al een storm van verontwaardigde reacties op.
😃
Reputatie 7
Badge +1
Sinjoor, jij moet vandaag toch blij zijn dat er nu eens eindelijk een datum (vanaf april) geplakt wordt op de update voor V4 gebruikers.:) Ja, de tranen staan me in de ogen Marleen!🆒
PX zit in mijn ogen verkeerd met het afschrijven van de harde schijf. Mensen blijven nog altijd graag baas over hoe ze opnemen.

Maar wil best meegaan in de tijd en alles mag van mij in de cloud maar dan onbeperkt in tijd en pas het systeem toe van de harde schijf dat iedere klant zoveel ruimte heeft in zijn cloud.

B.V dat iedere klant 100 uur opname tijd geeft in zijn cloud, wat in mijn ogen ruim voldoende is voor een gewone klant. Willen klanten meer ruimte in de cloud die kunnen dan extra ruimte huren maandelijks, b.v 50 uren extra 5 euro.

Er zijn wel mensen die veel slimmer zijn dan ik dus wat stellen jullie voor of wat denken jullie van mijn oplossing
Reputatie 7
Badge +6
Dan zal de kleinzoon al zeker en vast tegen u gezegd hebben " maar waarom ga je niet bij TN"
bij mij is het nog erger het zijn niet alleen de kleinkinderen die mij dat zeggen, maar mijn ventje die is nog de ergste, die zou al lang naar TN willen terugkeren. :?


Nog altijd geen Telenet hier, wel in de gemeente ernaast, maar ik zie voorlopig geen reden om over te schakelen, zelfs indien die mogelijkheid zou bestaan. Het is overal wel wat en of Telenet nu echt klantvriendelijker is, durf ik sterk te betwijfelen. 😉
Dit probleem is niet nieuw, nu herstart ik de decoder op regelmatige basis om zo veel van die en andere probleempjes te vermijden.
Hoeveel bugfixes zullen nog de revue passeren vooraleer al die bugjes verdwenen zijn, misschien komt er ooit nog eens een tijd dat we de decoders niet meer hoeven te heropstarten om dagelijks probleemloos naar TV te kunnen kijken.
Ik heb nochtans ook een compacte V5 decoder en heb daar totaal geen behoefte aan, op de V5 heb ik nog nooit afgelezen wat er op het display te voorschijn komt.
Het is duidelijk dat behoeftes verschillen 🙂.
Van de jongste ben ik zeker ook niet meer, daarmee dat ik het display niet van doen heb, 'k zie het toch niet goed meer wat er op komt 😉
Reputatie 2
Badge
Ik vraag mij ook af welke bug fixes deze laatste software inhoudt, ik heb zeker nog niet minder problemen dan bij de vorige versie.
Reputatie 7
Badge +6
Patrick, ik heb die laatste update nog niet, dus is de situatie bij u misschien anders dan bij ons, maar probeer eens het volgende: ga naar instellingen > mijn voorkeur > opnames: conflicten oplossen: staat daar manueel of auto? Als je daar voor auto kiest, zal je veel meer kunnen opnemen, maar je kan dan wel zelf niet meer kiezen of het op harde schijf komt of niet, denk ik.
Ik hoop dat dit een beetje kan helpen, tot we van de opname bugs af zijn, maar zoals ik al zei, het kan zijn dat met de nieuwe update ook instellingen veranderd zijn.
Al geprobeerd Marleen zelf op auto kan ik maar 1 programma opnemen
Het is inderdaad zo dat je natuurlijk maar conflicten kunt oplossen als het niet om bugs gaat.
Reputatie 7
Badge +6
Dan heb ik minder bugs dan een ander (voorlopig), want ik neem zoveel op als ik wil. Gisteravond tot 6 programma's, allemaal te bekijken ( ik heb het vlug even gecontroleerd). :8
Met de v5-compact valt het ook heel goed mee alleen dat er een serie terug opgedoken is die ik geannuleerd was maar ik houd het verder in de gaten of het nog zal voorvallen
Ik snap er geen bal meer van maar ja ben oud kom uit een tijdperk van voor computers en Marleen heb de 10 versie dus het is de laatste en veel dingen zijn verbeterd maar blijkbaar nog niet alles
De laatste versie is de NTE.....10.116
die heb ik Elsa
Reputatie 2
Badge
Heb ik ook en valt nog best mee, ondervind geen problemen met opnames en doorspoelen de laatste tijd.
Reputatie 7
Badge +1
Het blijkt toch allemaal héél moeizaam te gaan met die bugfixes voor de V5C. Als dat voor de V4 ook zo gaat worden, houd ik mijn hart vast want dan zijn we nog niet direct thuis!
Sinjoor, Hopelijk hebben ze toch tegen dan al wat opgestoken van de resultaten van de V5/v5c NTE software
Reputatie 7
Badge +1
Ja Elsa, zolang dat gepruts nog duurt met de V5C zonder HDD, en dan moet nog de V5 mét HDD komen? Ik hou het wel in het oog, en trek ondertussen mijn plan met dagelijkse programmatie voor dezelfde dag . Ik heb dan nog het voordeel, dat je het eerst geprogrammeerde nu toch op de HDD (PVR) krijgt. Je kunt dat dus wél wat sturen. Bij serieprogrammatie loopt dat de volgende dagen dan weer door mekaar en in het honderd in mijn ervaring. Telkens wissen met "alles wissen", herstarten en dagelijks herprogrammeren vind ik behoorlijk zinloos. Ik overweeg ook om het terug online te doen via de webapplicatie of via TV Overal.
Reputatie 6
Badge +4
Gisteren na de laatste update 2 verschillende opnames eentje op één en het andere op Vier. Opnames lukken perfect staan op de harde schijf.
Wilde gisteren vooruitspoelen . Resultaat mijn scherm veranderd in een mozaïek van blokjes en ik kon niets doen. Box voor de zoveelste keer van stroom gehaald wat meestal help betreffende de opnames en in dit geval niet. Terug niet te bekijken enkel die mozaïek van blokjes .
Vandaag terug last om te programmeren wil opnemen als 1 stap op discovery deze avond Gold Rush wat perfect lukt wil erna op 2BE Homeland programmeren en dat lukt mij volledig niet krijg iedere de boodschap conflict en ik moet verplicht selecteren uit welk van die 2 programs ik wil opnemen. Graag een oplossing ervoor wat ben ik met PX als ik maar 1 programma kan opnemen.
zucht na maanden wachten zit het nog met dezelfde fouten


Hoe is je decoder verbonden met je BBox?
Indien dat via PLCs, zou ik eerst even die uittrekken & terug insteken als je blokjes ziet. Mijn ervaring is dat die vaker de oorzaak zijn van blokjes dan de decoder zelf.

En wat betreft de opnameconflicten: normaal neemt 2BE zeker in nPVR op, dus het lijkt me toch dat je er tijdens het programmeren voor kiest om je opnames "nooit te verwijderen" (waardoor je ze dus op je harde schijf wil opnemen - cPVR). In dat geval is het normaal dat er conflicten optreden, aangezien er maar 1 opname tegelijk op de hard disk kan gebeuren. Wanneer je je opnames instelt als "30 dagen bewaren", dan worden ze in nPVR opgenomen en zal er geen conflict zijn.
Reputatie 7
Badge +1
Het is inderdaad aangewezen bij PLC's ze nu en dan eens uit te trekken en terug in te steken. Er kan na een tijdje wat oxydatie onstaan op de contactpinnen. Ook de UTP-kabel eens uit de PLC (decoderkant) trekken en terug in steken helpt soms.
Ik dacht dat patrick niet met PLC's werkte, maar ik kan verkeerd zijn natuurlijk, want inderdaad die zorgen wel eens voor gestoord beeld met blokjes, maar hij spreekt wel alleen bij doorspoelen dus zou hij het wel in de andere gevallen hoogst waarschijnlijk ook wel af en toe eens voor hebben bij normaal kijken naar nPVR of naar een zender
je zegt: zolang dat gepruts nog duurt met de V5C zonder HDD, en dan moet nog de V5 mét HDD komen

De beide v5c en v5 hebben nu al NTE....10.116 , nog wel niet iedereen maar toch al velen die het op hun decoder hebben en zeker als ze een FacR uitgevoerd hebben, maken ze nog meer kans als PX deze versie al actief voor hun lijn (decoder) gezet hebben

Reageer