Beantwoord

Bugs na de update van feb. 2016 voor tv

• 8 februari 2016
  • 94 reacties
  • 1967 Bekeken

Toon eerste bericht

94 reacties

Dit probleem is niet nieuw, nu herstart ik de decoder op regelmatige basis om zo veel van die en andere probleempjes te vermijden.
Hoeveel bugfixes zullen nog de revue passeren vooraleer al die bugjes verdwenen zijn, misschien komt er ooit nog eens een tijd dat we de decoders niet meer hoeven te heropstarten om dagelijks probleemloos naar TV te kunnen kijken.
Oeps Eric ben al blij dat ik bevestiging krijg van u en dat anderen het ook hebben. Had die nog niet gelezen op het forum.
Ik spreek nu over de V5 met schijf.

Met de laatste update hebben ze nog niets alles opgelost maar in mijn ogen 80% vooral met de opnames wat je nu programmeert lukt wat maanden niet lukte.

-Look is veel verbetert, nog niet zoals het moet.

-Overzicht van opnames is veel verbetert, enkel bij serie opnames is het zeer onduidelijk wat je opgenomen je hebt geen datum erbij daar moeten ze er nog op werken.
Nu is het ook duidelijk wat er op de Cloud staat en op de harde schijf en hoeveel dagen.

-Radio is verbeterd in mijn ogen nog 2 bugs. Eerste dat hij niet onthoud op welke zender hij stond dat hij als standaard start op kanaal 800. en tweede Bug dat er bij radio 2 er nergens staat welke provincie het is. ik heb het geluk met de V5 zie het op het scherm welke zender, vraag mij af hoe de mensen het doen met V5 zonder schijf.

Er zijn nog fouten mar 80% is eruit in mijn ogen.
Ik werk al zolang zonder display en is voor mij totaal geen probleem hoor,
Eens je de kanaalnummers geschikt hebt nar je eigen behoefte, moet je toch niet echt een display hebben als ik 1 druk weet ik toch bv dat het zender EEN, net het zelfde voor radiokanalen, op den duur weet je die toch blindelings van buiten, enfin zo zie ik het toch 😉
Reputatie 7
Badge +6
Ik heb met de radio ook geen probleem meer, ik druk gewoon de radiozender in die ik wil. Ze zijn nu zo gerangschikt dat ik voor radio 2 Vlaams Brabant vooraan gezet heb, dus of ik dat nu kan zien of niet, maakt toch weinig uit ? Enfin, dat is persoonlijk, natuurlijk.
Je vindt altijd wel iets, dat je graag anders had gewild, maar dat is een kwestie van aanpassen. Ik had vlak na de update een kleine bug, die er na één keer rebooten uit is en nu gaat alles vlot, zonder rebooten. Houden zo, wat mij betreft.

PS: ik had, een tijd geleden al, ook een aantal conflicten dat niet te wissen was, maar die zijn er door de technische dienst afgehaald, behalve eentje , dat ik net als Elma, bijhoudt als 'souvenir pitoresque'. 🆒 Sedertdien zijn er geen meer bijgekomen.
Reputatie 7
Badge +3
Voor TV is dit inderdaad niet van nut, aangezien je op je tv toestel ziet op welke zender je staat, natuurlijk voor diegenen zoals ik die de decoder toch verborgen opstellen hebben daar ook niet veel last van of eer een aanduiding is op het display van de mini 5.
Nu moet ik hem voorlopig wel zichtbaar opstellen aangezien de bug er nog altijd niet uit is om in RF mode te kunnen zetten.

Ik kijk toch regelmatig naar de display hoor. De naam van de opname die afgespeeld wordt, staat er ook op en als alles goed werd doorgestuurd, staat er ook de naam van aflevering bij, maar dat is de laatste tijd minder, spijtig genoeg. Ik vind die display toch handig. Mijn man wou die ook verdoken opstellen, maar daar heb ik op gereclameerd. 😠 Je ziet direct welk programma aan het afspelen is. Gewoon "Nice to Know". :8
Vind ik ook Elma. Mensen met V5 mini zien niet op wat ze staan. Of welke zanger er zing bij Telenet wel heb ik gezien bij schoonbroer.
Ik heb nochtans ook een compacte V5 decoder en heb daar totaal geen behoefte aan, op de V5 heb ik nog nooit afgelezen wat er op het display te voorschijn komt.
Het is duidelijk dat behoeftes verschillen 🙂.
Reputatie 7
Badge +3
Tja, ik heb nogal een slecht korte termijn geheugen en als ik een opname 5 minuten moet doorspoelen, ben ik soms wel afgeleid en dan weet ik niet meer naar welk programma ik eigenlijk ging kijken. Dan is die display wel handig. Sorry jongens, ouder worden is niet altijd plezant. :8
Van de jongste ben ik zeker ook niet meer, daarmee dat ik het display niet van doen heb, 'k zie het toch niet goed meer wat er op komt 😉
Reputatie 7
Badge +3
Bij mij zijn mijn ogen nog heel goed... voor mijn leeftijd. Ik zie de display dus wel heel goed en gebruik hem ook veel (wegens kort geheugen).
Reputatie 4
Badge +2
Intussen heb ik de update van de NTE (112) gekregen op mijn V5 met harde schijf. Dit zijn mijn bevindingen:
- Radio's staan opnieuw vermeld in de tv-gids: super!
- Druk op de knop "Radio": gaat meteen naar 800 met info over het lopende programma: handig!
- Opdeling in opnamemenu van "korte termijn" (=60 dagen opnames), harde schijf, "laatste kans" (60 dagen opnames die gaan verdwijnen): super! Hoewel dit er traag op komt, alsof de decoder lang moet nadenken.
- Conflictopnamemenu is veranderd: "deze opname standaard bewaren" en "automatische conflict oplossen" vervangen "60 dagen bewaren". Dit is niet zo duidelijk vind ik. De ene keer betekent "standaard" 60 dagen opname, de andere keer cPVR. Je kan niet meer "60 dagen bewaren" aanduiden en de automatische conflictoplosser werkt of reageert zelfs niet. Ik ga in elk geval mijn harde schijf opnames in de gaten houden.
- De tv-gids is vanonder korter. Er worden nu 6 zenders tegelijk weergegeven ipv 7.

Als er nog bevindingen zijn, laat ik het weten.

Mvg
Wat een last met al die decoders; PX tip dit jaar geen V6 uitbrengen lost eerst de huidige problemen op met de decoders.

Was nog handiger Tien mocht als je op radio drukte, de radio start op de laatste zender waar hij op stond zoals voor de update. Niet dat hij standaard start op 800 waar nu radio 1 op staat.

Ik geraak er niet wijs meer uit betreffende opnames bij de instellingen staat dat alles op auto en toch zeg PX dat ik conflicten heb moet dan iedere keer drukken op automatisch oplossen en dan werkt het wel.

TV gids is al iets duidelijker maar voor oudere mensen onleesbaar. vroeger las ik perfect de tv gids zonder leesbril, nu moet ik hem aandoen.
Reputatie 7
Badge +6
Patrick, waarom zet je gewoon de radiozender waar je het meest naar luistert niet op 800?
Wat de TV gids betreft, ik zie er helaas ook weinig van, als ik er niet dichterbij ga staan. Ik moet altijd op OK drukken op een programma, dat dan verschijnt om 'op te nemen' en dan zie ik pas wat het is.:$ Oud worden, zucht.
De conflicten lossen zich bij mij wel 'automatisch' op en alles wordt opgenomen, wat een opluchting.
@Tien: de 'laatste kans' optie heb ik niet, tenzij die er alleen op komt als je ook opnames hebt die gaan verdwijnen?
Omdat ik tilt sla Marleen. professors in UZ in Gent zeggen het ook zit in mijn kopje tussen de 2 oren. Ben pietje precies bij mij moet alles in volgorde staan dus start met radio 1 dan naar twee enz.. tik die in het kopje zit bij moet op de minicentimeter juist zijn.

Snap gewoon niet vroeger was het mogelijk en nu niet meer.
zucht loop te balen ga mijn xanax nemen en pc afsluiten
Reputatie 7
Badge +3
Marleen, "laatste kans" wordt alleen zichtbaar als je effectief een opname "60 dagen" hebt, die binnen een aantal dagen gaat verdwijnen. Als het een aflevering is van een serieopname, dan komt die alleen te staan in de lijst "laatste kans". Ik vind het wel handig, want met al die serieopnames verlies je wel het overzicht over wat nu de oudste opname is, want ik heb nog een aantal films die ik "lange termijn" bewaard heb op mijn V5 HD.
Reputatie 7
Badge +6
Aha, ik dacht al zoiets. Bedankt voor de info, Elma.
Marleen, Dus als je op uitstap gaat, best maar een paar dagen wegblijven :-))
Reputatie 7
Badge +3
Je kan ook een serieopname, die je niet binnen de 60 dagen wilt zien, veranderen in de opnameopties, als je natuurlijk "opnameopties" aangeboden krijgt. Ik heb een serie die ik later wil zien en ik heb elke aflevering apart op "lange termijn" gezet. Dus die kan ik nu langer bewaren. Alleen spijtig dat je dat voor elke aflevering apart moet aanpassen. Soms heb ik wel afleveringen, die geen opnameopties weergeven, dat is wel vreemd, want ik denk toch dat een serie op dezelfde manier wordt opgenomen. Maar ik stel vast dat in een serie de opnameoptie niet altijd mogelijk is.

Reageer