Beantwoord

Bugs na de update van feb. 2016 voor tv

• 8 februari 2016
  • 94 reacties
  • 1994 Bekeken

Toon eerste bericht

94 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Sinjoor, ik heb ook een V4 en heb pas enkele weken geleden de laatste update van nov.15 binnengekregen bij een fac.reset. Ik programmeer ook dagelijks maneel, nooit serie-opnames. Soms vallen ineens alle nPVR opnames uit de lijst, maar die komen terug na een herstart. Maar, bij het bekijken van de opnames kan ik meesteal niet zien op de blauwe balk hoever ik al gekeken heb. De tijd blijft ofwel op 0 min. Staan, ofwel vanaf de start op het einde van de blauwe tijdsbalk op een willekeurige tijd starten, zowel bij Nvpr als op de harde schijf opnames. Heel vervelend. heb jij dat ook soms of meestal?
Neen MARIE, ik heb dat enkel bij PVR (harde schijf) opnames, bij nPVR-opname is die balk functioneel. Wél heb ik nu regelmatig voor dat de markering op de server (waar je gebleven bent tijdens het afspelen als je nog niet alles hebt gezien) verdwijnt een je dus terug van voorafaan moet beginnen zoeken naar dat punt (een euvel dat in de beginperiode van nPVR regelmatig voorkwam).
Reputatie 7
Badge +6
Ik heb nu ook de nieuwe update en, zoals computerken zegt al een hele verbetering voor de radiozenders: ook het programma staat er nu bij!
Droom ik dat of is de achtergrond nu iets donkerder en de tekst beter leesbaar?
Nog een vraagje: Kon je vroeger vanuit het menu > televisie > TV gids ook rechtstreeks naar de dag gaan waarop je een programma wil opnemen? Zo ja, dan heb ik dat gemist. Het is in elk geval een 'shortcut' die ik nu zeker zal gebruiken om die hele TV gids niet te moeten doorlopen.
Als het opnemen nu ook nog eens vlot verloopt ....
Dank je Sinjoor, zal dus ook maar de update van april afwachten. Saai is het alvast niet als je dat hier allemaal leest.
De software afwachten is één punt maar dat dan de alle problemen opgelost is een tweede en veel belangrijker punt, 'k ben benieuwd.
Reputatie 6
Badge +2
Marleen, van waar heb je de informatie dat vanaf 25 april een update gaat komen voor de V4 decoders?
Ik kijk er in ieder geval niet naar uit, integendeel,ik hou mijn hart vast want ik vrees voor die problemen die nieuwe software te weeg zal brengen.:(
Reputatie 7
Badge +6
Marleen, van waar heb je de informatie dat vanaf 25 april een update gaat komen voor de V4 decoders?
Ik kijk er in ieder geval niet naar uit, integendeel,ik hou mijn hart vast want ik vrees voor die problemen die nieuwe software te weeg zal brengen.:(

Dat heeft een Proximus medewerker hier vandaag op het forum gezet, maar ik weet niet meer waar juist. Sinjoor zal het wel weten, want hij kreeg er de tranen van in zijn ogen. 😉
Dat hebben ze op twitter een tijd geleden ook al gezegd, laat ons hopen.
btw, ik dacht toen direct aan een aprilgrap :-)))
Reputatie 7
Badge +6
Dat hebben ze op twitter een tijd geleden ook al gezegd, laat ons hopen.
btw, ik dacht toen direct aan een aprilgrap :-)))

Een hele vroege (en een hele slechte) dan! 😉
Reputatie 7
Badge +1

Dat heeft een Proximus medewerker hier vandaag op het forum gezet, maar ik weet niet meer waar juist. Sinjoor zal het wel weten, want hij kreeg er de tranen van in zijn ogen. ;)

Ja, ik ben al aan mijn 5e zakdoek! Ze spraken van april, maar een exacte datum hebben ze niet genoemd denk ik. 🆒
Pas op en dan wel nog gefaseerd dus als je bij de laatsten bent zal je nog veel zakdoeken nodig hebben , mijn gedacht :-)))
NB: Q1 2016 was wat men allereerst beloofd had..
Reputatie 7
Badge +1
ThomasP schreef

Choreftis,
De software update (NTE) voor de V4 decoder staat gepland voor April. Deze update gebeurt in batches welke verspreidt worden over enkele maanden. Zodra je de update op de decoder krijgt kan je gebruik maken van de nieuwe Proximus TV app. Intussen kan je gewoon verder werken met de TV Overal app.
Nochtans zeggen ze toch altijd belofte maakt schuld 😉
Ik ben blij met de update heb eindelijk na maanden geen last gehad met opnames. Mijn geplande 4 opnames van gisteren is volledig geslaagd. Alles mooi opgenomen en kunnen afspelen. Blijkbaar zit die grootste bug van opnames er uit bij de V5 met harde schijf.

De bug om een opname te laten stoppen die zit er nog in je moet nogal 2 keer bevestigen dat je wil stoppen.
Reputatie 7
Badge +3
Marleen kan je dan op de v5 niet kiezen voor 36 maanden (lange termijn) of begrijp ik het verkeerd, omdat je alleen maar van 60 dagen spreekt.

Dat is enkel op de V5 compact (omdat er daar geen HD is, bieden we de "long term conservation" optie aan)

Ik heb 2 V5 HD en ik kan NA sommige opnames wel nog wijzigen van 60 dagen naar "lange termijn".
Ik zeg wel sommige, want ik neem altijd series op in nPVR, om conflicten te vermijden. Ook "series" waarvan ik niet alle afleveringen wil zien, zoals ""The Incredible Dr. Pol" op NGC. Veel van die uitzendingen zijn herhalingen, dus ik pik er alleen de nieuwe uit. Die zetten zich dan wel als serie in de opname- en planninglijst.
Ik heb het gisterenavond nog eens goed nagekeken en inderdaad, sommige afleveringen van series staan met opnames die ik alleen kan kijken en verwijderen en sommige afleveringen kan ik wijzigen naar lange termijn. Hoe dat in een zit, snap ik niet. Daar zou ik nog graag meer duidelijkheid over hebben. Of is het nog een bug die gefixt moet worden ?
Reputatie 7
Badge +3
Het zal wel de bedoeling zijn een uniform systeem uit te werken, waarbij de HD stilletjes aan verdwijnt en alles in de cloud opgenomen wordt. Daar is hier trouwens al genoeg over gepalaverd en leverde al een storm van verontwaardigde reacties op.
:D

Ik hoop dat ze toch blijven rekening houden met hun nieuwe updates, dat er mensen zijn die bewust gekozen hebben voor een harde schijf. Ik persoonlijk vind bvb een opname van de harde schijf bekijken veel gemakkelijker. De beelden schuiven gelijkmatiger door. Als ik een nPVR opname bekijk, schokt die altijd en net als ik op het punt ben waar ik wil stoppen (begin programma) dan schiet die ineens door. Dat haat ik. Daarom dat ik voor harde schijf kies, zeker om mijn films op te nemen.
En als ze superslim zijn brengend ze dan de V6 mini uit met scherm zodat de klant zie op welke zender hij staat in TV of radio modus. Hebben dan overal in België zelfde toestel
Voor TV is dit inderdaad niet van nut, aangezien je op je tv toetel ziet op welke zender je staat, natuurlijk voor diegenen zoals ik die de decoder toch verborgen opstellen hebben daar ook niet veel last van of eer een aanduiding is op het display van de mini 5.
Nu moet ik hem voorlopig wel zichtbaar opstellen aangezien de bug er nog altijd niet uit is om in RF mode te kunnen zetten.
Reputatie 7
Badge +3
PX zit in mijn ogen verkeerd met het afschrijven van de harde schijf. Mensen blijven nog altijd graag baas over hoe ze opnemen.

Maar wil best meegaan in de tijd en alles mag van mij in de cloud maar dan onbeperkt in tijd en pas het systeem toe van de harde schijf dat iedere klant zoveel ruimte heeft in zijn cloud.

B.V dat iedere klant 100 uur opname tijd geeft in zijn cloud, wat in mijn ogen ruim voldoende is voor een gewone klant. Willen klanten meer ruimte in de cloud die kunnen dan extra ruimte huren maandelijks, b.v 50 uren extra 5 euro.

Er zijn wel mensen die veel slimmer zijn dan ik dus wat stellen jullie voor of wat denken jullie van mijn oplossing

Vind ik ook. Ik heb bvb verschillende films staan, die ik soms pas een jaar later bekijk. Ik moet "in the Mood" zijn om bepaalde films te bekijken.
Extra bijbetalen voor extra ruimte ? Neen, liever niet. Dan zal ik de films wel kopiëren naar mijn DVD HD, daar is nu toch plaats genoeg, sinds ik de analoge telenetkabel heb buiten gegooid omdat ze een erbarmelijk beeld doorstuurden.
Ik neem alles op, zoals de anciens hier al wel zullen weten. Maar ik heb ook series die ik pas bekijk als ik alle afleveringen heb. Dan kan ik die in mijn eigen tempo bekijken. Als een serie maar eenmaal per week wordt uitgezonden, dan ben ik de helft weer vergeten (ik wordt ouder hé) en kan ik niet meer volgen. Maar als ik de hele reeks eerst heb opgenomen, dan kan ik dagelijks een aflevering (of twee)) zien en kan ik beter mee. Ik be momenteel de Mol aan het volgen, maar wis de bekeken afleveringen niet, zodat ik kan terugzien als ik ergens niet kan volgen, of om details te bekijken om de Mol te ontmaskeren. Dat zijn enkele voorbeelden van waarom ik absoluut een HD wil behouden, want ik ben daardoor dus een "grote verbruiker" van geheugenruimte. :8
Had je antwoord over het hoofd gezien Marleen maar thx voor de hulp.

Ik zie 60 dagen staan op mijn scherm.

Gisteren 4 programma's geprogrammeerd en alles perfect verlopen. Wel dag opnames toen en voor deze avond 1 reeks nu geprogrammeerd als serie op één Versaille nu uittesten als dit ook nu 100% werkt.

Enkel jammer dat als je reeksen opneemt dat het daar nog altijd niet duidelijk is wat wat is.

Er zijn nu al veel bugs opgelost leest ik er zijn er nog en hopelijk met volgende update komen die ook in orde. Laatste maanden schat ik 50 keer aan de telefoon gehangen en paar klachten bij de ombudsman en iedere keer gelijk gekregen als klant. al meer dan 30 jaar klant en toen nooit moeten bellen naar PX en wil terug naar dit punt komen voor de rest van mijn leven dat ik jullie terug nooit meer moet opbellen :-)

prettig weekend iedereen
Dromen zijn bedrog 😉 :-))
voor u ook een prettig weekend
(hopelijk zonder te moeten bellen naar PX)
Reputatie 7
Badge +6
Vlak na de update had ik één probleem met een opname en dat was al lang geleden. Ik heb toen even de decoder af en opnieuw aangezet en sedertdien loopt alles weer vlotjes: alle geplande opnames staan er op, zijn ook afspeelbaar.Ook de twee serie opnames geven geen probleem, maar voor ons zijn 'lange termijn opnames' niet zo belangrijk, dus dat laatste moet ik nog uittesten.
De radiozenders zijn naar voorkeur ingesteld en we kunnen ook rechtstreeks terug naar de gekozen televisiezender door het nummer in te geven. Allemaal positief dus.
Wij gaan er morgen voor een weekendje uit en laten het hier dan in handen van de kleinzoon (een Telenet abonnee ahum). Moet ik mij nu zorgen maken? :8
Dan zal de kleinzoon al zeker en vast tegen u gezegd hebben " maar waarom ga je niet bij TN"
bij mij is het nog erger het zijn niet alleen de kleinkinderen die mij dat zeggen, maar mijn ventje die is nog de ergste, die zou al lang naar TN willen terugkeren. :?
Reputatie 6
Badge +2
Dan zal de kleinzoon al zeker en vast tegen u gezegd hebben " maar waarom ga je niet bij TN"
bij mij is het nog erger het zijn niet alleen de kleinkinderen die mij dat zeggen, maar mijn ventje die is nog de ergste, die zou al lang naar TN willen terugkeren. :?

Niemand die jullie belet om Telenet er bij te nemen, natuurlijk moet jullie budget dat ook toelaten.
Het is heel veel verbeterd vraag het maar aan de kleinzoon 😉
Reputatie 7
Badge +3
Ik krijg sinds de update van de NTE...116 regelmatig opnames en series die ik vroeger eens geprogrammeerd had, maar al lang gewist wegens geen interesse, zoals o.a. "Tegen de sterren op". Ik wis ze dan telkens, maar na een restore staan ze er terug te blinken.

Ook de uitleg van de PX-TV in het Nederlands en in het Frans komt mij regelmatig terug bezoeken. :8

Reageer