Beantwoord

Bugs na de update van feb. 2016 voor tv

• 8 februari 2016
  • 94 reacties
  • 1967 Bekeken

Gisteren na de laatste update 2 verschillende opnames eentje op één en het andere op Vier. Opnames lukken perfect staan op de harde schijf.

Wilde gisteren vooruitspoelen . Resultaat mijn scherm veranderd in een mozaïek van blokjes en ik kon niets doen. Box voor de zoveelste keer van stroom gehaald wat meestal help betreffende de opnames en in dit geval niet. Terug niet te bekijken enkel die mozaïek van blokjes .

Vandaag terug last om te programmeren wil opnemen als 1 stap op discovery deze avond Gold Rush wat perfect lukt wil erna op 2BE Homeland programmeren en dat lukt mij volledig niet krijg iedere de boodschap conflict en ik moet verplicht selecteren uit welk van die 2 programs ik wil opnemen. Graag een oplossing ervoor wat ben ik met PX als ik maar 1 programma kan opnemen.

zucht na maanden wachten zit het nog met dezelfde fouten
icon

Beste antwoord door Bram 8 februari 2016, 17:01

Gisteren na de laatste update 2 verschillende opnames eentje op één en het andere op Vier. Opnames lukken perfect staan op de harde schijf.
Wilde gisteren vooruitspoelen . Resultaat mijn scherm veranderd in een mozaïek van blokjes en ik kon niets doen. Box voor de zoveelste keer van stroom gehaald wat meestal help betreffende de opnames en in dit geval niet. Terug niet te bekijken enkel die mozaïek van blokjes .
Vandaag terug last om te programmeren wil opnemen als 1 stap op discovery deze avond Gold Rush wat perfect lukt wil erna op 2BE Homeland programmeren en dat lukt mij volledig niet krijg iedere de boodschap conflict en ik moet verplicht selecteren uit welk van die 2 programs ik wil opnemen. Graag een oplossing ervoor wat ben ik met PX als ik maar 1 programma kan opnemen.

Hoe is je decoder verbonden met je BBox?
Indien dat via PLCs, zou ik eerst even die uittrekken & terug insteken als je blokjes ziet. Mijn ervaring is dat die vaker de oorzaak zijn van blokjes dan de decoder zelf.

En wat betreft de opnameconflicten: normaal neemt 2BE zeker in nPVR op, dus het lijkt me toch dat je er tijdens het programmeren voor kiest om je opnames "nooit te verwijderen" (waardoor je ze dus op je harde schijf wil opnemen - cPVR). In dat geval is het normaal dat er conflicten optreden, aangezien er maar 1 opname tegelijk op de hard disk kan gebeuren. Wanneer je je opnames instelt als "30 dagen bewaren", dan worden ze in nPVR opgenomen en zal er geen conflict zijn.
Bekijk origineel

94 reacties

Reputatie 2
Badge
Ik vraag mij ook af welke bug fixes deze laatste software inhoudt, ik heb zeker nog niet minder problemen dan bij de vorige versie.
Reputatie 7
Badge +6
Patrick, ik heb die laatste update nog niet, dus is de situatie bij u misschien anders dan bij ons, maar probeer eens het volgende: ga naar instellingen > mijn voorkeur > opnames: conflicten oplossen: staat daar manueel of auto? Als je daar voor auto kiest, zal je veel meer kunnen opnemen, maar je kan dan wel zelf niet meer kiezen of het op harde schijf komt of niet, denk ik.
Ik hoop dat dit een beetje kan helpen, tot we van de opname bugs af zijn, maar zoals ik al zei, het kan zijn dat met de nieuwe update ook instellingen veranderd zijn.
Al geprobeerd Marleen zelf op auto kan ik maar 1 programma opnemen
Het is inderdaad zo dat je natuurlijk maar conflicten kunt oplossen als het niet om bugs gaat.
Reputatie 7
Badge +6
Dan heb ik minder bugs dan een ander (voorlopig), want ik neem zoveel op als ik wil. Gisteravond tot 6 programma's, allemaal te bekijken ( ik heb het vlug even gecontroleerd). :8
Met de v5-compact valt het ook heel goed mee alleen dat er een serie terug opgedoken is die ik geannuleerd was maar ik houd het verder in de gaten of het nog zal voorvallen
Ik snap er geen bal meer van maar ja ben oud kom uit een tijdperk van voor computers en Marleen heb de 10 versie dus het is de laatste en veel dingen zijn verbeterd maar blijkbaar nog niet alles
De laatste versie is de NTE.....10.116
die heb ik Elsa
Reputatie 2
Badge
Heb ik ook en valt nog best mee, ondervind geen problemen met opnames en doorspoelen de laatste tijd.
Reputatie 7
Badge +1
Het blijkt toch allemaal héél moeizaam te gaan met die bugfixes voor de V5C. Als dat voor de V4 ook zo gaat worden, houd ik mijn hart vast want dan zijn we nog niet direct thuis!
Sinjoor, Hopelijk hebben ze toch tegen dan al wat opgestoken van de resultaten van de V5/v5c NTE software
Reputatie 7
Badge +1
Ja Elsa, zolang dat gepruts nog duurt met de V5C zonder HDD, en dan moet nog de V5 mét HDD komen? Ik hou het wel in het oog, en trek ondertussen mijn plan met dagelijkse programmatie voor dezelfde dag . Ik heb dan nog het voordeel, dat je het eerst geprogrammeerde nu toch op de HDD (PVR) krijgt. Je kunt dat dus wél wat sturen. Bij serieprogrammatie loopt dat de volgende dagen dan weer door mekaar en in het honderd in mijn ervaring. Telkens wissen met "alles wissen", herstarten en dagelijks herprogrammeren vind ik behoorlijk zinloos. Ik overweeg ook om het terug online te doen via de webapplicatie of via TV Overal.
Reputatie 6
Badge +4

Hoe is je decoder verbonden met je BBox?
Indien dat via PLCs, zou ik eerst even die uittrekken & terug insteken als je blokjes ziet. Mijn ervaring is dat die vaker de oorzaak zijn van blokjes dan de decoder zelf.

En wat betreft de opnameconflicten: normaal neemt 2BE zeker in nPVR op, dus het lijkt me toch dat je er tijdens het programmeren voor kiest om je opnames "nooit te verwijderen" (waardoor je ze dus op je harde schijf wil opnemen - cPVR). In dat geval is het normaal dat er conflicten optreden, aangezien er maar 1 opname tegelijk op de hard disk kan gebeuren. Wanneer je je opnames instelt als "30 dagen bewaren", dan worden ze in nPVR opgenomen en zal er geen conflict zijn.
Reputatie 7
Badge +1
Het is inderdaad aangewezen bij PLC's ze nu en dan eens uit te trekken en terug in te steken. Er kan na een tijdje wat oxydatie onstaan op de contactpinnen. Ook de UTP-kabel eens uit de PLC (decoderkant) trekken en terug in steken helpt soms.
Ik dacht dat patrick niet met PLC's werkte, maar ik kan verkeerd zijn natuurlijk, want inderdaad die zorgen wel eens voor gestoord beeld met blokjes, maar hij spreekt wel alleen bij doorspoelen dus zou hij het wel in de andere gevallen hoogst waarschijnlijk ook wel af en toe eens voor hebben bij normaal kijken naar nPVR of naar een zender
je zegt: zolang dat gepruts nog duurt met de V5C zonder HDD, en dan moet nog de V5 mét HDD komen

De beide v5c en v5 hebben nu al NTE....10.116 , nog wel niet iedereen maar toch al velen die het op hun decoder hebben en zeker als ze een FacR uitgevoerd hebben, maken ze nog meer kans als PX deze versie al actief voor hun lijn (decoder) gezet hebben
Reputatie 7
Badge +6
Wij krijgen de updates hier altijd wat later dan in Vlaanderen, heb ik de indruk. Ik maak er mij ook niet druk meer om, want het gaat behoorlijk goed: alles wordt opgenomen, weinig of geen blokjes, gemakkelijk doorspoelen, geen opnames die verdwijnen. Zelfs de PLC's doen hun werk behoorlijk.
Natuurlijk hoor je vooral de klachten, en dat is begrijpelijk, maar het is toch niet allemaal kommer en kwel.
Reputatie 2
Badge
Ik vraag mij ook af welke bug fixes deze laatste software inhoudt, ik heb zeker nog niet minder problemen dan bij de vorige versie.

eerlijk gezegd heb ik nog nooit geweten dat er bij pruximus iets lukt waar geen bugs in zitten.Al is het niet altijd zo en ook niet bij alle klanten.En dat blijft me soms verwonderen.daarom denk ik dat het ook vaak mede aan de combinatie met je box en soort modem ligt.
Reputatie 7
Badge +1
Bij de V4 is programmeren online nu ook al "onbetrouwbaar" geworden. Al 3 opnames die NIET in de opnamelijst komen. Enfin, ik zal dan maar dagelijks (dag per dag) met de decoder bijprogrammeren zeker? Want communicatie van de servers naar de decoder schijnt mank te lopen. Omgekeerd lukt dat blijkbaar beter; maar bizzar is dat programma's die het systeem dan in PVR laat opnemen, toch ook in de onlinelijst staan, maar dan niet bij de programma's "bezig met opnemen" staan (online), (allicht omdat ze PVR worden opgenomen),maar ze blijven wel online bij de geplande staan.... het is dus allemaal erg verwarrend. Ik ga dus maar verder dag per dag en aflevering per aflevering op de decoder programmeren, en het systeem zijn goesting laten doen.
We zijn bijlange nog niet aan de nieuwe patatjes toe :8
Reputatie 7
Badge +1
Neen, 't is nog volop winter nu...letterlijk en figuurlijk!🆒
't is te hopen tegen dat de nieuwe patatjes er zijn dat de het ook mooi weer zal zijn bij PX :-)))
1)Hoe is je decoder verbonden met je BBox?
decoder is rechtstreeks verbonden met de BBox. Deze morgen de opnames uitgetest en alles zit er goed uit

2) En wat betreft de opnameconflicten: normaal neemt 2BE zeker in nPVR op, dus het lijkt me toch dat je er tijdens het programmeren voor kiest om je opnames "nooit te verwijderen" (waardoor je ze dus op je harde schijf wil opnemen - cPVR). In dat geval is het normaal dat er conflicten optreden, aangezien er maar 1 opname tegelijk op de hard disk kan gebeuren. Wanneer je je opnames instelt als "30 dagen bewaren", dan worden ze in nPVR opgenomen en zal er geen conflict zijn.
-Klaar en duidelijk uitlegt Bram en inderdaad dit was de oplossing. Instellingen veranderd naar auto en het werkt nu 100%, belangrijkste is opgelost betreffende opnames oef.

En heb nu op mijn V5 met harde schijf volgende software staan NTE....10.116
Reputatie 7
Badge +6
Patrick, ik heb die laatste update nog niet, dus is de situatie bij u misschien anders dan bij ons, maar probeer eens het volgende: ga naar instellingen > mijn voorkeur > opnames: conflicten oplossen: staat daar manueel of auto? Als je daar voor auto kiest, zal je veel meer kunnen opnemen, maar je kan dan wel zelf niet meer kiezen of het op harde schijf komt of niet, denk ik.
Ik hoop dat dit een beetje kan helpen, tot we van de opname bugs af zijn, maar zoals ik al zei, het kan zijn dat met de nieuwe update ook instellingen veranderd zijn.

Euh dat had ik toch ook voorgesteld? Zorg dat in je opname voorkeuren het oplossen van conflicten op auto staat. Je antwoordde toen dat je nog altijd maar 1 opname kon programmeren. ???
Het is trouwens niet 30 maar 60 dagen nu dat je opnames bewaard blijven, Bram. :8

Nu, het voornaamste is dat je weer meer kan opnemen, Patrick want dat was altijd een grote troef van Proximus TV.

Reageer