BUG [OPGELOST] Eén HD & VTM HD niet meer beschikbaar bij opname op afstand


heb weer iets raar voor, kan bepaalde zenders niet meer op afstand opnemen, meer bepaald Eén HD & VTM HD, en dan nog wat franstalige zenders, maar die zou ik toch niet opnemen, dus daar lig ik niet wakker van

de melding als ik wil opnemen van Eén HD of VTM HD is:

Dit kanaal is enkel beschikbaar in een Belgacom TV boeket
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=idtv_bouquets&WT.mc_id=b0506" target="_blank



ik veronderstel dat dit een BUG is ?

mvg

39 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Sinjoor,Xenne,

Ik heb deze topic eens herlezen en ik stal vast dat ik hetzelfde voor heb als de hoofding van Xenne in deze topic. Eén HD en VTM hd zijn bij mij bij programmeren op afstand ook "uitsluitend beschikbaar als boeket" en "te bestellen"... dus zal er waarschijnlijk werk aan winkel zijn voor Belgacom. Geduld oefenen zal de boodschap zijn zeker.
Reputatie 7
Badge +1
Black Rider: de rec toets werkt enkel voor het starten van een programma dat al bezig is op de zender waar je naar kijkt. Je moet in principe altijd vanuit de TV-gids plannen of anders manueel.

.
Reputatie 4
Badge +2
Sinjoor,

dat is dan voor mij althans een zeer nuttige hint, waarvoor dank.
okay https:///people/1538f3652f, ben al blij dat ik niet de enige ben met dat probleem.

sleept nu toch al een paar dagen aan, .... blijkbaar een lastige BUG???

mvg
Beste forumgebruikers,


wij zijn op de hoogte van de problemen voor het programmeren van HD-opnames vanop afstand (via de Skynet TV-gids).

We doen er alles aan om dit terug in orde te brengen. Onze excuses voor deze ongemakken.


Mvg

Eva van Belgacom
goeieavond Eva

dank voor de snelle interventie, het is blijkbaar opgelost!!! hopelijk blijft het nu goed werken.

de firma dankt u

mvg
Reputatie 4
Badge +2
sinjoor,xenne,eva,

ook bij mij functioneert alles nu perfect. Dank;

mvg
Ik zou toch nog een vraag willen stellen in verband met de TV-Online gids. Op mijn decoder staan EenHD en VTMHD op 1 en 4 geprogrameerd. Kan men in de TV-Online gids op skynet.be deze zenders ook niet van plaats veranderen zoals in de decoder? Mvg.
Reputatie 7
Badge +1
Die staan bij mij standaard op 30 en 32. Ik denk niet dat het mogelijk is om op de website een persoonlijke TV-gids te maken.
Ja dan moeten ze aan iedere login een andere tv-gids koppelen, zal allemaal wel mogelijk zijn maar weer programmeerwerk bij zeker !
Reputatie 7
Badge +1
Ondertussen is de bug er nog niet uit...Gisteren Sporza 11.00 uur op afstand geprogrammeerd op CanvasHD, maar op de decoder stond die op CanvasSD geprogrammeerd (dat zie je maar omdat er geen HD-icoontje bijstaat, want een zendernummer staat er nooit bij in de planning)). Heb het dan met de decoder nog eens op CanvasHD gepland en heb daarna de SD versie gewist. Toen stond het juist. De "bug" is duidelijk nog niet weg....
goeiemiddag sinjoor71, de BUG waarvan sprake in dit topic is er wel degelijk uit. ttz het niet meer kunnen selecteren van Eén HD & VTM HD in de skynet TV gids is terug mogelijk.

de BUG waarvan jij melding maakt is weer iets anders, ttz dat hij SD opneemt ipv HD
https:///posts/10efb6db14
blijkbaar is bovenstaande BUG terug opgedoken, ik heb ze persoonlijk al tijdje niet meer ervaren.

bij mij is er wel een andere BUG opgedoken, namelijk:
ik selecteer iets in de Skynet tv gids... maar decoder neemt het niet over. evenwel voert hij de opname wel degelijk uit. die opname is dan ook wel niet zichtbaar. ik zie ze maar staan na reset van de decoder. ik weet niet of ik de enige ben met dit fenomeen, ik heb dit de laatste tijd steeds als ik opnames op afstand gebruik

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Neen, je bent niet de enige. Ik heb nl. een deel in mijn uitleg overgeslagen. Nà het op afstand programmeren van Sporza, stond er ook niks in de planninglijst van de decoder. Op de website stond het echter wél bij de geplande opnames. Dus heb ik ook een reset van de decoder moeten doen om te zien wat er nu juist gebeurd was, en toen stond ze wél in de decoderlijst maar dus zonder HD-icoontje, wat wil zeggen "opname in SD" van CanvasSD....dubbele bug dus.

Voorheen stonden de op afstand geplande opnames "onmiddellijk" ook in de decoderplanning.

Nog werk aan de winkel dus.;)
okay sinjoor71, dank voor de melding, dan ben ik niet de enige met dat soort BUG, good to know...

trouwens daarnet een HD opname op afstand ingesteld en er stond wel degelijk een HD icoon naast (maar ik zag ze pas staan na reset vd decoder)

mvg

Reageer