Blokjes en beeld staat blijft staan enz

  • 9 July 2012
  • 9 reacties
  • 1983 Bekeken

Hallo,

Sinds zaterdag hebben wij problemen met belgacom-TV.

Nu en dan krijgen we blokjes op TV, geluid dat hapert, scherm dat blijft staan, dan nog eens deze zender is niet beschikbaar.
Heb al alles gedaan (denk ik) wat ik kon doen. Modem (witte box)volledig uitgeschakeld, paar minuutjes gewacht opnieuw aangelegd. Decoder V3uitgeschakeld en opnieuw ingeschakeld.

Dit helpt wel maar tijdelijk. Het is ongelijk vervelend.

Oja, Ook al gecheckt, nog altijd geen HD beschikbaar hier(al 5 jaar niet ;-() dit ter zake.
Ik wil graag weten wat de oorzaak is en hoe we kunnen verhelpen want zo kan het niet meer verder.

mvg,

Charlotte

9 reacties

beste

hoe is jouw decoder verbonden met de modem? is dat met kabel of gebruik je plc adapters?

mvg
Als je PLC adapters stan hebt tussen modem en decoder heinitialiseren als volgt

Het kan ook zijn dat het herinitialiseren niet helpt want er kunnen apparaten zijn die elktromagnetische storingen geven en zo zorgrn dat je PLC gestoord worden.


De PLC-adapter (ethernetadapter via het elektriciteitsnet) opnieuw initialiseren






Met deze procedure kunt u uw PLC-adapters herinitialiseren ingeval zij onderling niet meer optimaal communiceren (d.w.z. als het lampje Image met het huisje niet groen brandt).
  1. Laat de adapters aangesloten op het elektriciteitsnet en druk gedurende 20 seconden op de knop naast de kabelingang (d.w.z. tot het voedingslampje Image uitdooft). Doe dit voor beide adapters in gelijk welke volgorde.
  2. Als de adapters geherinitialiseerd zijn, moeten ze opnieuw geconfigureerd worden. Maak daarom de kabels van de adapters los en verwijder ze uit de elektrische contactdozen.
  3. Sluit beide adapters aan op twee elektrische contactdozen die zich bij voorkeur in eenzelfde lokaal bevinden (d.w.z. in gelijk welk lokaal).
  4. Druk op de knop die zich naast de kabelingang van een van de adapters bevindt (eenmaal drukken volstaat). Beeld -Druk op de knop die zich naast de kabelingang van een van de adapters bevindt
  5. Druk vervolgens op de knop van de tweede adapter (ook hier volstaat eenmaal drukken).
  6. De adapters zullen nu opnieuw geconfigureerd worden. Zodra het lampje Image met het huisje permanent groen brandt, is de configuratie voltooid en kunt u de toestellen opnieuw op hun oorspronkelijke plaats aankoppelen (vergeet niet de kabel weer aan te sluiten).

U bezit een 3de of 4de adapter
  1. Sluit de adapter aan in hetzelfde lokaal als een van beide andere adapters (gelijk welke).
  2. Druk op de knop van de reeds opnieuw geconfigureerde adapter (eenmaal drukken volstaat).
  3. Druk vervolgens op de knop van de 3de of 4de adapter (ook hier volstaat eenmaal drukken).
  4. Wacht even tot het lampje met het huisje Image van de 3de of 4de adapter groen brandt.
  5. Sluit de adapters opnieuw op hun oorspronkelijke plaats aan en vergeet niet de kabels opnieuw aan te koppelen.








Hallo Charlotte,


als je verbinding tussen modem en decoder via PLC of ruckus loopt, kan dit inderdaad hiermee te maken hebben.

Maar om zeker te zijn of er geen probleem op de lijn zit, mag je me je Belgacom lijnnummer doorsturen via privé-bericht zodat ik deze volledig kan uitmeten.


Je kan ook telefonisch terecht bij onze technische dienst op 0800/22800.


Mvg

Eva
Hoi,

Bedankt voor de reacties.

Wij maken nog steeds gebruik van zo'n Ruckussen.Tot nu toe altijd goedgewerkt hoor.
Ik moet wel zeggen : het begint altijd rond hetzelfde uur (ongeveer rond 17u30)

Eva, ik stuur je een berichtje met het nummer.

Groetjes,

Charlotte
Heb je zelf al eens de lijntest gedaan om te zien wat je als resultaat krijgt.

zie voor meer uitleg op ricy's blog :

http://bgctv.skynetblogs.be/#testuwbelgacomlijn


Daar staat o.a :

Probeer het zelf via de e-Services (onderdeel “Mijn administratie”)
of via de rechtstreekse link:
https://admit.belgacom.be/eservices/wps/myportal/myAdministration/mySelfRepair" rel="nofollow

en nog meer....



Ik heb zaterdag deze test al eens gedaan.

Eerst gaf hij inderdaad aan dat er een probleem was maar na heropstart van de modem, bleek bij een 2de test alles terug normaal.

Ook bedankt voor de link naar ricy's blog. Heb net eens gekeken. Is heel interessante lectuur om bij problemen zeker eens na te lezen.


Groetjes,

Charlotte
Heb je de mogelijkheis om je ruckussen uit te sluiten door een lange losse netwerkkabel over de vloer te leggen en zo de demod direct met je decoder te verbinden.

Als het dan goed is weet je zo direct dat het in je ruckussen te zoeken is.

Je moet wel een lange utp netwerkkabel liggen hebben hiervoor maar ik wou je toch de tip meegeven.

groetjes, Elsa
Goed idee, ik test het morgen eens.
We hebben gelukkig een lange netwerkkabel liggen.

Tot nu toe loopt alles nog goed. :-)
Laten we hopen dat een tijdelijke glitch was en dat er niets aan de toestellen scheelt.

Groetjes,

Charlotte
Ja als het goed blijft moet je natuurlijk de test niet meer uitvoeren maar als het nog voorvalt dan kan je eens de test doen hé.

Ik hou ook altijd zo'n lange utp netwerkkabel bij de hand altijd interessant om iets te kunnen elimineren waar de fout eventueel zit.

Zo ook bvb als er iets niet in orde is met wifi dan leg ik de lange kabel tussen modem en pc om te zien of het dan wel werkt, alle trucjes zijn goed op dat moment!

Groetjes, Elsa

Reageer