Blockbuster, aantal credits

  • 24 March 2017
  • 16 reacties
  • 1316 Bekeken

Badge
Zag dat op mijn lopend verbruik een film werd aangerekend.
Na telefonisch contact zei de dame dat het enkel geldig is waar blockbuster bijstaat.
Dat lijkt me al zeer eigenaardig aangezien er hoop en al 10 films in die categorie staan.
Ik belde wel in de vroege avond dus het zou me niet verwonderen dat het vaste personeel wederom vervangen werd door onbekwaam werkvolk om de klanten af te wimpelen.
Ik had de show gehuurd van Arnout van den Bossche , de relatiefluisteraar.
Het gekke aan deze titel is dat deze bij de nieuwe layout in de SD versie aan 0 euro staat. Bij de oude layout kan je niet kiezen en staat de prijs er gewoon bij. Zal de factuur nog afwachten of deze er alsnog afgehaald wordt . Intussen blijft wel de vraag want we hebben nog 4 kadofilms staan of deze geldig zijn op de gehele catalogus ?

16 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Normaal zijn credits/kadofilms voor blockbusters alleen geldig voor de paar films uit de blockbuster catalogus en zijn ze ook maar een maand geldig, dus zouden ze daarna moeten 'verdwijnen', als ze niet gebruikt worden.
Nu hoor ik van een aantal vrienden dat die credits/kadofilms toch blijven staan na die maand, als ze die niet gebruiken, en dit zowel op de decoder als in MyProximus, zodat ze nu meerdere credits/kadofilms hebben staan ( ex blockbuster kadoos).
Dus ja, wat kunnen ze daar nog mee doen?
Het zou goed zijn moest men dat bij Proximus kunnen uitklaren.
Reputatie 7
Badge +2
De blockbuster film die je per maand gratis bij je pack krijgt, moet inderdaad uit die beperkte catalogus komen van die 10 voorgestelde films in de categorie "Blockbuster", zoniet betaal je de prijs zoals aangeduid in de catalogus. Als je in de maand, je blockbuster niet bekijkt, verlies je ook je credit. Credits worden dus niet overgezet naar de volgende maand.

Dit is typisch weer een van die vergiftigde geschenken. Het klinkt mooi "elke maand een gratis blockbuster", maar de catalogus van PX is zo beperkt dat dat echt om te lachten is.

Andere credits, bv. door het inwisselen van premium club punten, zijn wel langer geldig.
Reputatie 3
Badge +1
daarvoor ging dat nog wel,vond maxi pack beter, rekent maar is goed na heb ik ook gedaan, uiteindelijk ga telenet goedkoper zijn voor mij het geen je krijgt bij proximus trekt op niets met de tuttimus blockbuster trekken op niets betaal ik nog liever 10 euro aan telenet voor meer keuze.

bellen kost geld mobiel ook dat bij telenet in 1 prijs zit. all in klopt ook niet pakken opgezegt nu krijg ik 7.95 euro korting dus eigelijk het hoofdpack betaal je ook maar is in een mooi jasje gestoken.
wij gaan terug naar telenet 5 mobiele nrs inbegrepen en naar alle vast en mobiel bellen all in, dat is all in proximus!

mijn moeder heeft ook terug telenet die belt altijd naar mij omdat ze gratis belt vast en mobiel dag en nacht in wigo telenet wij niet als wij bellen kost dat geld.als het niet binnen de bundel is betaal je al ondekt op mijn factuur.

en dat facebook app gratis, waarom is orange er mee gestopt denk je ik gebruik rond de 200 mb per maand en zelf minder, de fonspots werken ook niet optimaal er is meer wifree dan fonspot kids verbruiken meer data omdat nu fonspot nog maar voor 1 gebruiker is daarvoor kon je meerdere plaatsen ook gedaan. als telenet klant kan iedereen op wifree, digicorders die niet correct werken bbox 3 die slecht is in portforwarding dat je een extra router moet tussen plaatsen om het probleem op te lossen, dat zou normaal de bedoeling niet mogen zijn.
Badge
Allemaal weer zeer verwarrend. Blockbuster is weer iets recent en hiervoor kreeg je gewoon 1 credit per maand en die gingen niet verloren. Heb er hier nog 4 staan. Als we nu gewoon random een titel selecteren dus niet uit die voorgestelde , deze willen huren staat erboven : Kies je gratis blockbuster.
Nergens staat de vermelding dat deze titel hiervoor niet in aanmerking komt en dat deze apart zal aangerekend worden.
Het is zeer onduidelijke op deze manier .
Ook staat er elders nog dat we 4 kadofilms hebben .
Reputatie 7
Badge +6
Niemand hier die mij er hier kan van beschuldigen dat ik anti-Proximus ben, maar dat ben ik nu eens helemaal met je eens:
schep duidelijkheid, Proximus: als blockbusters credits/kadofilms maar 1 maand geldig zijn en alleen voor een blockbuster, zoals jullie zeggen, haal die er dan na die maand ook af van de decoder/MyProximus, als die credit niet werd gebruikt voor die blockbuster! Zo komen de klanten niet voor extra en onverwachte kosten te staan.
Nu blijft die 'kadofilm'/ credit dikwijls staan en als je die dan gebruikt, loop je toch veel risico alsnog te moeten betalen, want je hebt die niet gebruikt voor de blockbuster. Misleidende informatie en allesbehalve leuk. Haal die blockbuster credit na 1 maand weg, want die is dan toch waardeloos???!!!

Nog beter zou zijn dat jullie, zoals een aantal jaren geleden, gewoon 1 credit gaven, in het pack voor gelijk welke film. Voor de prijs van zo'n pack mag dat best.
Waarom kon dat trouwens in het begin van de actie (november 2016) nog wel en nu niet meer???
zie:
nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/1-blockbuster-gratis-per-maand-36353

PS: ik weet niet wat men bij Proximus onder 'blockbuster' verstaat, maar voor mij is dat toch niet een min of meer succesvolle film uit de jaren stillekes, waaruit jullie armetierige lijstje bestaat. Voor jullie blockbusters haal ik helaas de popcorn niet boven.
Toch altijd zeer vriendelijke groetjes. :8
Reputatie 7
Badge +2
Niemand hier die mij er hier kan van beschuldigen dat ik anti-Proximus ben, maar dat ben ik nu eens helemaal met je eens:
schep duidelijkheid, Proximus: als blockbusters credit/kadofilms maar 1 maand geldig zijn en alleen voor een blockbuster, zoals jullie zeggen, haal die er dan na die maand ook af van de decoder/MyProximus, als die credit niet werd gebruikt voor die blockbuster! Zo komen de klanten niet voor extra en onverwachte kosten te staan.
Nu blijft die 'kadofilm'/ credit dikwijls staan en als je die dan gebruikt, loop je toch veel risico alsnog te moeten betalen, want je hebt die niet gebruikt voor de blockbuster. Misleidende informatie en allesbehalve leuk. Haal die blockbuster credit na 1 maand weg, want die is dan toch waardeloos???!!!

Nog beter zou zijn dat jullie, zoals een aantal jaren geleden, gewoon 1 credit gaven, in het pack voor gelijk welke film. Waarom kon dat trouwens in het begin van de actie (november 2016) nog wel en nu niet meer???
zie:
nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/1-blockbuster-gratis-per-maand-36353

PS: ik weet niet wat men bij Proximus onder 'blockbuster' verstaat, maar voor mij is dat toch niet een min of meer succesvolle film uit de jaren stillekes, waaruit jullie armetierige lijstje bestaat. Voor jullie blockbusters haal ik helaas de popcorn niet boven.
Toch altijd zeer vriendelijke groetjes. :8


Ik kon het niet beter gezegd hebben. Volmondig mee eens.
Badge
Zou er iemand van Proximus , liefst eentje met kennis van zaken , nu eens eindelijk de correct info door kunnen geven over de beschrijving "Gratis Kadofilms".
Wat wordt daar nu onder verstaan en wat met het menu dat als je eender wat huurt er boven komt te staan "gratis blockbuster" ?
Heb nog een tegoed van 5 kadofilms en bij mij weten kunnen dat niet allemaal blockbusters zijn.
Ervoor heette dat anders en mocht je eender wat kiezen.
Reputatie 6
Badge +3
Dag Paljaske,

Er bestaan 2 verschillende categoriën, namelijk: gratis VoD en gratis blockbuster.

VoD betreft elke film (buiten de blockbusters) in de VoD catalogus. Met een VoD krediet kan je deze dan ook nemen.
Bij een Blockubster krediet, kan je enkel een film uit de blockbuster catalogus gratis huren.
Wanneer je spreekt over 5 kadofilms, kan ik helaas niet uit opmaken of je over blockbusters of VoD spreekt.

Groetjes,
Lorentz.
Badge
Wel Lorentz , ik ook niet. Dat is nu net het probleem. Ik zie enkel staan : 5 kadofilms . Dus nergens staat er blockbuster of wat ook erbij . Gewoonweg 5 kadofilms waar voorheen credits stond.
Aangezien je me nu die vraag stelt zeg je onrechtstreeks dat je het menu van ProximusTV ook niet echt kent . 😉

Zou zeggen test het zelf eens uit en kijk of je het duidelijk vindt .
Reputatie 7
Badge +6
En de decoder ook niet: als ik een VOD kies, dus geen blockbuster, dan krijg ik als melding om te huren: 'mijn gratis blockbuster', hoewel het dat dus duidelijk niet is. ??? Gek genoeg weten ze het op mijn factuur wel, want daar staat duidelijk VOD (5,99€ en daarna gratis, zoals het hoort).
Er wordt op de decoder en in MyProximus geen onderscheid gemaakt tussen blockbuster en VOD: daar staat alleen een aantal 'kadofilms'/films op aanvraag.
Vorige maand heb ik geen blockbuster gekeken en toch blijft die 'credit' staan. Die zou toch moeten verdwijnen na een maand. Wat kan ik daar nog mee doen? Er is ook een nieuwe bijgekomen voor deze maand natuurlijk.
Ik hou nu zelf wel bij wat ik nog heb aan echte VOD en al of niet 'vervallen' blockbusters, maar duidelijk is het zeker niet en klantvriendelijk al helemaal niet.
Inderdaad zoals hier uitgelegd:
--------
Op je decoder kan je alle credits zien staan en
ook via MyProximus > Mijn Verbruik > TV
kan je zien hoeveel films op aanvraag je nog beschikbaar hebt.

Een voorbeeld:3 kadofilms, waaronder 1 blockbuster voor deze maand,
en 2 gratis VOD films via omruilen van premium club punten. --------
Reputatie 6
Badge +3
In je profiel heb ik kunnen terugvinden dat jouw gratis films effectief gaan over VoD.
Reputatie 7
Badge +6
@ LorentzV: en wat gebeurt er met de niet gebruikte credits voor blockbusters? Waarom blijven die staan en wat kan je er nog mee doen a.u.b.?
Plus: hoe kan iemand binnen een paar maanden nog weten wat 'ex-blockbuster' is, als die niet verdwijnen en wat effectief VOD?
Zou het echt niet mogelijk zijn om dat op de decoder en in MyProximus apart te zetten?
Dank u
Reputatie 6
Badge +3
Hey Marleen,

Je ongebruikte blockbuster credit hoort te vervallen aan het begin van elke maand. Alles wat in de blockbuster catalogus staat, is mogelijk te bekijken met je maandelijkse gratis Blockbuster credit. Wanneer een film dus niet meer beschikbaar is in de blockbuster catalogus, maar wel nog via de VoD catalogus, kan je dit enkel betalend bekijken (tenzij je ook over gratis VoD credits beschikt).

Groetjes,
Lorentz.
Reputatie 7
Badge +6
We draaien in cirkeltjes: die credit verdwijnt niet! Dat zorgt voor verwarring/onduidelijkheid.
Een rekensommetje:
Vorige maand: 6 kadofilms: ik weet dat het gaat om 1 blockbuster + 5 VOD . Ik kijk 1 VOD , geen blockbuster (ik vind niks dat mij aanstaat, kan gebeuren)
Deze maand: opnieuw 6 kadofilms: ik weet dat het gaat om 2 (TWEE) blockbusters + 4 VOD nog, maar noch via de decoder of via MyProximus kom ik dat te weten, dat moet ik zelf maar uitvlooien.
Plus: als ik een VOD film huur: krijg ik de melding: MIJN GRATIS BLOCKBUSTER om die film te huren (pincode in te voeren)!
Dat is het probleem en ook wat kan ik nog doen met die oude blockbuster credit, die er niet meer zou mogen staan?
In theorie is het allemaal klaar en duidelijk, in de praktijk niet zo, vrees ik.
In elk geval hartelijk bedankt dat je het voor ons probeert uit te klaren, Lorentz. Much appreciated! 👍
Badge
Sorry maar het blijft onduidelijk hier. Zoals je zelf zegt zouden we hier nog 5 VOD hebben. Niet dat ik hierover ga klagen maar waarom komt er dan niet maandelijks een blockbuster bij ? Zijn jullie wel zeker dat die blockbuster enkel mag gebruikt worden voor die categorie ? Indien dat werkelijk zo is raad ik aan om dat eens zeer duidelijk over te brengen wanneer men iets wilt huren.
Ook wat betreft het lopend verbruik is het zeer verwarrend , er staat 2.99 te betalen maand maart.
1 item gehuurd.
Er staat wel bij op aanvraag -- gratis. 😉
Zullen nog maar enkele dagen geduld hebben zeker om te kijken wat de facturatiedienst hiervan vindt en hoe ze gezind zijn die dag. 😋

Reageer