Blijkbaar pakt DLM de 20/2 profielen aan

  • 16 July 2012
  • 76 reacties
  • 1771 Bekeken

Mijn man heeft van zijn vriend vernomen dat hij nu op 30/2 ipv 20/2 staat.

Dus blijkbaar worden de 20/2 profielen aangepakt door DLM

Voor meer uitleg omtrent DARE zie blog van ricy door te surfen naar

:=> http://bgctv.skynetblogs.be/#dare

groetjes, Elsa

76 reacties

Reputatie 2
Badge
Bedankt voor de info. Geduldig afwachten dan maar.

Grt

Goede waarden zijn geen garantie om op een hoger profiel te geraken. Ik zelf heb goede waarden naar een 50/6 kan niet stabiel draaiende gehouden worden door teveel lijnen van belgacom in de straat. dus nog even moeten wachten op vectoring techniek
Dat is inderdaad zo dat heb ik hier trouwens al uitgelegd.

De interferentie door andere gebruikers die op dezelfde kabel zitten speelt hierin mee en hoe meer er op hogere profiel gezet worden hoe groter deze wordt.

Dit is ook de reden dat de DLM je kan terug op een lager profiel zetten.

Maar het is ook mogelijk dat je op 50/6 blijft staan en dit is reeds bij vele al het geval die al geruime tijd op 50/6 blijven waaronder ik zelf.

Het zal pas beter worden inderdaad met de vectoring techniek die zal de deze interferentie signalen zoveel mogelijk onderdrukken.

Maar het is nog zo ver niet en moeten we voorlopig kontent zijn met de DLM techniek en hopen dat we op het hoger profiel dat hij eventueel heeft toegekend ook zo lang mogellijk kan behoudenn tot de Vectoring aankomt mss ;-)

groetjes, Elsa

PS: TN zit ook met een fenomeen dat ook als veel kandaten in straat die op dezelfde coax aangesloten zijn ook de snelheid kunnen naar beneden halen als iedereen goed aan het downloaden is al is dit natuurlijk nog niet identiek het zelfde als bij de DLM maar het trekt er toch op !

Reputatie 7
Badge +1
die downstream training margin van idd. wat variëren. Ik zat voor de het herstellen van mijn lijn op 28,4dB, na de interventie rond de 23. Maar ik sta nu toch al 5 dagen stabiel terug op 30/6 zoals voorheen. Ze volgen dat wél goed op, want ik kreeg vandaag een telefoontje v/d technische dienst om te vragen of alles nog in orde was.
Zeker niet de DARE het zal de DLM zijn die de Dare moet overrulen, maar zoals reeds gezegd je kan op een hoger profiel terecht komen en later er weer af vallen doordat er in straat nog anderen op ook een hogere snelheid komen of zelf klanten bij komen en dat je foutmarge te groot wordt en dan kom je weer op 20/2 terug zelf zonder dat je het mss opgemerkt hebt dat je reeds op een hoger profiel gestaan hebt tenzij je frequent zelf controleert zoals ik al bij mij vaststel dat mijn downstream training marge gedaald is van 19 (paar maand terug) naar 16 . Dus vraag ik mij af of ik ook op een hoger DLM profiel (zal ik het maar noemen) zal blijven staan en niet ga terug vallen op mijn DARE profiel !!!

groetjes, Elsa
ward post eens je waarden als je het vdsl tool gebruikt (staat op ricy"s blog : http://bgctv.skynetblogs.be/#bboxstatistics )


  • download VDSL2 Tool 2.3 for Windows
    [/list] TAB Modem kiezen , klik op <connect>

    TAB DSL kiezen , klik op <To clipboard>

    en hier plakken

    zoals hier een vb:


    download upload
    Line: 29192 kbps 6048 kbps
    Modem max: 84420 kbps n/a Estimated!
    Calculated max: 69313 kbps 14522 kbps Estimated!
    Profile: 17a
    Line length: 72 m Estimated!
    Training margin: 21.5 dB
    Attenuation: 4.4 dB

    Groetjes, Elsa
Ik ben momenteel op het werk + download pc staat aan momenteel. Ik doe het vanavond wel en post de results hier dan. Waarom deze tool draaien? BGM gebruikt hem zelf niet?
omdat dit tool ongeveer de afstand tot de ROP geeft en daaruit kan je ook min of meer afleiden op welk profiel de DARE je zal zetten.

Het zal wel kloppen hoor maar het was meer uit nieuwsgierigheid meer is het niet hoor.

En zoals je zegt het is toch tenslotte BGC die beslist en niet het VDSL tool natuurllijk.

En de DLM kan je alleen nog opwarderen en terug degraderen ook ;-)

Elsa
Ik zat op 20/2 met een DTM van 21.8.
Paar maand geleden hebben ze me op 25/2 gezet en had ik een DTM van 18.2
En sinds deze morgen merk ik op dat ik 30/2 heb met een DTM van 14.7

Lijkt tot nu toe perfect stabiel
Woehoe!! :-)


Ja daaraan zie je dat stilletjes aan de DLM aan het uitrollen zijn.

groetjes, Elsa.
@elsa :

mijn DTM is gezakt van 21.1 naar 18.7 .. kan dit komen omdat ze testen / configs aan het draaien zijn op mijn lijn? Of omdat er werken ofzo zijn.

En stilletjes aan het uitrollen ... bij dit voorbeeld van Gerry heeft het bijna 3maanden en totaal geduurd.
Dat je DTM zakt kan bvb het gevolg zijn dat er nog anderen op een hogere snelheid gezet werden bvb maat 18,7 is nog altijd goe dus geen paniek, bij mij zelf gezakt van 19 naar 16 en nog altijd geen problemen tot hier toe.

Ja ze kunnen niet iedereen zo maar op een hoger profiel zetten juist al door de reden die ik hier juist aanhaal want dan zouden de DTM bij veel mensen kunnen slecht worden met onderbrekingen in beeld enz... als gevolg en de 0800 22 800 zou vlug rood gloeiend staan ;-)

Dus dit wordt in mondjesmaat uitgerold en moet ook in het oog gehouden worden wat voo effect het heeft bij andere abonnees, Ik sta trouwens ook nog niet zo lang op een hoger profiel .

Elsa
Hallo,

Ik ben ongeveer een jaar klant op men nieuwe adres, (voordien ook al 30jaar klant).

Dit betreft een nieuwbouwwoning, nieuwe straat nieuwe bekabeling, ...

Momenteel staan er in onze straat 5 huizen waarvan 2 BGC gebruiken, 3 Telenet.

* Bij de start vorig jaar hebben ze me direct op 30/6 gezet, dit omdat mijn lijn het zonder problemen aankon.
* Een paar maanden later is men begonnen met het DARE-project, en heb ik enkele maanden op 50/6 gezeten. Tot hiertoe is alles prima, mijn waarden stonden op max 120Mbps qua lijnsnelheid dus ideaal.
* Na 2 a 3 maanden op het 50/6 profiel gezeten te hebben viel ik plots op een 20/2 profiel, ik heb hiervoor verschillende keren gebeld en gebeld en gebeld, telkens andere uitleg, niets nuttig. Na 1 maand afwachten, klacht ingedient bij de ombudsdienst voor telecommunicatie. > 1 maand later zat ik terug op 30/6 + excuse van BGC ;-)
* Nu zitten we terug 2 maand verder en nu zit ik plots TERUG op het 20/2 profiel.

Dit zijn mijn waarden:




































VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 28.6 dB
Downstream line rate 20056 kbps
Upstream line rate 2040 kbps
TX total power -19.2 dbm
Downstream delay 15.1 ms
Upstream delay 3.5 ms

Oordeel zelf maar..

Heb intussen een mail gestuurd naar Rein van de ombudsdienst, maar die antwoord niet.. Ik vrees dat ik terug vanaf nul een klacht zal moeten starten.

Eva, kunnen jullie dit ook even bekijken?

Bedankt,
@yannick : Het beste kunt u even contact opnemen met 0800/22 800 en daar even vragen dat ze een lijn test doen of een technieker langssturen. Het kan altijd zijn dat het probleem zich in uw huis bevindt. Heeft u al even de bbox2 uitgeschakeld en alle kabels opnieuw ingestoken?
@ward: very funny, ma het nummer van de lijntest is "424" ni "800" ;-)

en voor de rest alles goed met uwen exell sheet COLLEGA ?
@ Yannic,
Nu heb je als waarden : DLR/ULR: 20/2 Mbps en DTR: 28,6 dB

Doe dan eens de Automatische lijntest
via het nummer 0800 22 424 maar vooraleer aan je bgc lijn die binnen komt alles draden los te leggen en enkel en alleen je modem aansluiten.
Na de test kijk je terug naar je modem waarden DLR/ULR: ??/?? Mbps en DTR: ??,?? dB
Als die niet verbeterd zijn naar bvb DLR/ULR: 30/6 Mbps en DTR: 21,0 dB (beter mag ook hé ;-)
dan weet je dat het niet aan je binnenhuis installatie ligt.

groetjes, Elsa


Nee het is mij nog steeds niet opgevallen, dat belgacom DLM aanpakt. Dus ik blijf 20 mb
Het is ook niet altijd mogellijk om je te verhogen !
@Elsa, ik heb daarnet zelf het nummer van de lijntest gegeven, dus ik ken dat reeds:-) maar helaas haalt dit niets uit, ik wil zelfs niet vermelden wat ik vorige maand allemaal ondernomen heb in de hoop op een verhoging.. iedereen zegt dat het niet mogelijk is, maar ik weet dat het mogelijk is, als ik er een jaar opzit dan wil dat zeggen dat er geen problemen zijn, dus uiteindelijk een klacht gelanceerd, en een maand later bleek het dan toch plots te lukken 🙂 en hun excuses voor de 'verwarring'. Nu staan we even ver als een maand geleden.. ps. Ik denk niet dat er veel mensen zijn met een DTR van 28,6 🙂
Reputatie 3
Badge +2
Ik heb een 20/2 profiel, dtr 28,7 :-)
Ik weet naturlijk niet wat de toestand is van de kabelbot van BGC in uw straat en mss ondervinden andere klanten problemen als ze uw lijn op een hogere snelheid zetten, ik noem nu maar iets op, maar in ieder geval zie ik geen reden dat BGC je op geen hogere snelheid zou zetten als er geen technische problemen zouden zijn , alleen is het zo dat ze geen of bijna geen voldoende informatie doorspelen en dit vind ik nog het ergste van al want als er problemen zijn om gelijk welke reden zouden ze dit ook beter direct zeggen ipv rond de pot te draaien en doen alsof hun neus bloedt.

groetjes, Elsa
@pdrke, wat geeft de test aan als je hem doet :

http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/annex_custombody/acb_webcheck_RES.page

@Yannick

geeft de http://www.lijntest.be dat 30 of 50 mogelijk is bij u ?
Reputatie 3
Badge +2
max aant tvs:3

max hd: 2
Ja dat is de provisioning toegekend door de DARE dus wat ook klopt met je 20/2 profiel en kan je er alleen maar op hopen dat ze de DLM erop zetten om evetueel je een hoger profiel toe te kennen.

Wat zegt de http://www.lijntest.be geeft die aan dat er eventueel 30 mogelijk is bij u (waarschijnlijk wel op het eerste zicht aan de cijfers te zien)

Reageer