Blijkbaar pakt DLM de 20/2 profielen aan

  • 16 July 2012
  • 76 reacties
  • 1771 Bekeken


Toon eerste bericht

76 reacties



Laat ons eens weten wat ze zeggen bij de TD van Belgacom



Vandaag naar de Technische Dienst gebeld en de eerste die ik aan de lijn kreeg begreep wat ik zei :-)


Ze heeft ging 20/2 instellen, de lijn resetten en over een kwartiertje terug bellen om het op te volgen. Bij het opvolgingstelefoontje ging er iets mis want bij het aannemen van de call werd de verbinding 2 sec. later verbroken... Dus terug (3de keer goede keer zekers?) naar TD gebeld en deze (andere) operator begreep het ook 🙂 en deed hetzelfde. Vlak na dat gesprek beëindigd was heb ik mijn profiel even op 20/2 zien draaien met 25dB als marge, maar daarna is het beginnen trainen en nu zit ik op 9/0.5 met een marge van 25.6 dB. (Een repair profiel dus...)


Bij het opvolgingstelefoontje, drie kwartiertjes later, kwam ze tot dezelfde conclusie en heeft ze een technieker ingepland om de lijn te komen uitmeten. (Die kon morgen tijdens de dag langskomen, maar heb geopteerd voor een avond afspraak over drie dagen gezien ik dan niet vast zit op mijn werk)


Geluk bij een ongeluk, onze TV is nog zo'n oude beeldbuis dus we kijken enkel op Standard Definition. (~3Mbps) Als test even een paar HD kanalen opgevraagd en dat ging niet zonder haperen... 🙂 Maar voorlopig werkt alles nog, enkel een stuk trager, dus een drie tal dagen overbruggen zal nog wel lukken.


'k ben benieuwd wat de technieker gaat vinden.


Groetjes, Cirkel.



Reageer