Beantwoord

Blauwe balk bij pauze

  • 21 November 2016
  • 36 reacties
  • 1907 Bekeken

Misschien is het ergens een instelling, maar valt er iets te doen aan die vervelende blauwe balk die verschijnt wanneer men een programma pauzeert?
Bij terug starten blijft die balk nog veel te lang staan, waardoor je de ondertitels een hele tijd niet kan lezen.
Bij een NL/EN/FR programma valt dat nog te doen, maar mijn Noors, Deens,.... vallen nog wat licht uit....

Mvg
icon

Beste antwoord door jdm_01 28 November 2016, 11:39

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dat kan je jammer genoeg niet zelf instellen. Ik geef je opmerking nog eens door aan de engineers van ons tv platform.

Mvg,

Kim

Het Proximus team
Reputatie 7
Badge +3
Hey Kim, dring er nog eens op aan dat die blauwe balk iedereen de keel uit hangt. Daar is al veel over geschreven in dit forum, maar er werd nooit iets aan gedaan. Ofwel moeten de Engineers eens uitleggen waarom die balk:
1. zo breed is dat hij over de ondertiteling staat
2. zo lang moet blijven staan, als je op play drukt of doorspoelt.
Ik zie er echt het nut niet van in. Ik heb al eens gesuggereerd dat ze die balk versmallen en bovenaan het scherm zetten. Waarom ?Als je een reclameboodschap (vb. medicatie) toch wilt zien tijdens het doorspoelen, dan kan je de kleine lettertjes onderaan het scherm niet zien door die balk. Als die balk bovenaan en smaller staat, dan hindert die niet zo erg. Ik gebruikte vroeger een DVD recorder en daar stond ook een klein balkje op. Als ik een opname versneld wilde zien, kon ik de ondertiteling toch nog lezen en had ik een opname in de helft van de tijd gezien. 🆒 Dat is ook een reden voor mij om die balk te wijzigen.
Reputatie 6
Badge +3
Elma : net wat in wilde schrijven . Hear hear !
Die dwaze dikke balk is echt het domste aan de Proximus interface.
Proximus Luister toch eens naar je klanten !!
Is dat ook nog altijd het geval met die balk, voor de laatste nieuwe NTE software 1.2 ? waarmee ze onlangs gestart zijn om die op de decoders te zetten.
Reputatie 5
Badge +2
die balk gaat toch vlug weg, toch bij mij, ik heb er geen last van
Reputatie 3
Badge +1
Spoel gewoon een beetje terug. Dat doe ik altijd.
Reputatie 6
Badge +3
Dan blijft de balk ook staan
Reputatie 3
Badge +1
Maar dan is de balk verdwenen eer je weer bent waar je gebleven was.
Reputatie 7
Badge +3
En in die tijd heb je weer naar beelden gekeken die je niet wilt bekijken. 😠 Je kan ook niet versnelt (1x) kijken en de ondertiteling lezen om zo sneller een programma te kunnen zien. Dat deed ik vroeger dikwijls en ik was niet de enge die dat met zijn DVD recorder deed. Ik had verschillende collega's die dat zo deden. Je spaart veel tijd en hebt toch veel gezien.:)
Alles word moeilijker en moeilijker gemaakt zodat de klant het lastiger geeft om door te spoelen.
Iedereen klaagt al bijna 2 jaar over die blauwe balk en PX zegt het zelf hier op het forum is in hun ogen geen top prioriteit voor hun is om die balk te verkleinen.

Heb geen verstand van computers maar mensen die er wel verstand van hebben zeggen.
Die aanpassing is fluitje van zijn er zijn twee programeer regels te veranderen namelijk:
1) de hoogte van de balk
2) de tijdsduur

En dat is het nog geen 5 minuten werk. Maar voor PX met al die super computermensen is blijkbaar zeeeeeeeeeeeeeeer lastig.
Ja 't zijn gemengde gevoelens he ... het maken van een "balkske" dat net onder de ondertitels past en met krek dezelfde ikoontjes is programmatorisch idd een fluitje van 1 cent ... vraag is of men dat ook wel wil !
Reputatie 7
Badge +3
Ja 't zijn gemengde gevoelens he ... het maken van een "balkske" dat net onder de ondertitels past en met krek dezelfde ikoontjes is programmatorisch idd een fluitje van 1 cent ... vraag is of men dat ook wel wil !
Hey Regulus, dat balkske zou ik liever bovenaan het scherm zien, zodat het de ondertiteling niet overlapt. Lees ook wat in een vorig topic als reden werd opgegeven: https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/tv-opnames-34355
Ik heb dezelfde verzuchting. :8
Ik heb een DVD Recorder van Pioneer, die ik nog af en toe eens gebruik. Die heeft zo'n dun balkje bovenaan, dat totaal niet storend werkt voor niemand (kijkers en bedieners van de afstandsbediener). Pioneer was daar heel goed in.
Reputatie 6
Badge +3
Elma : net wat in wilde schrijven . Hear hear !
Die dwaze dikke balk is echt het domste aan de Proximus interface.
Proximus Luister toch eens naar je klanten !!


Dat word echt wel gedaan hoor, alleen zijn niet alle klanten het met elkaar eens. In deze discussie is er al een stem gekomen van "ik heb daar geen last van", kleine balken zijn meestal ook geen goede oplossing (niet goed leesbaar meer voor een deel van de klanten), een grote balk bovenaan is ook niet zo interresant, want daar heb je nu eenmaal meestal de hoofden van de mensen, terwijl er beneden in het scherm minder vaak iets belangrijks is (buiten ondertiteling). En dan heb je uiteraard ook nog dat waarschijnlijk 80% van de programmas niet ondertiteld zijn (Nederlandstalige programma's aan kant NL, aan kant FR is bijna alles gedubbed)

Met dit wil ik alleen maar aantonen dat er best redenen kunnen zijn om het niet te doen en ontkrachten dat "iedereen" dit wil. Dit gezegd zijnde mag dit voor mij ook wel aangepast worden, maar het is niet iets dat mij echt stoort.
goh, heeft er eigenlijk al eens iemand serieus nagedacht over het nut van dat balkske ? neen zeker ? 😃
Reputatie 6
Badge +3
Bij de concurrentie is ook niet alles slecht, en proximus kan dus ook hier https://www.youtube.com/watch?v=90gbP4ottpc eens kijken hoe klein de hinder is bij doorspoelen bij telenet. In plaats van onderaan moet dit natuurlijk bovenaan het beeld staat in landen waar veel ondertiteld wordt. Telenet kan dus ook nog iets beter...
Reputatie 5
Badge +3
Oplossing: back toets indrukken en balk verdwijnt onmiddellijk.

mvg.
Reputatie 6
Badge +3
Ja dat weet ik maar waarom moet de klant een oplossing bedenken voor iets dat foutief geprogrammeerd werd?
Reputatie 7
Badge +3
Oplossing: back toets indrukken en balk verdwijnt onmiddellijk.

mvg.
Echt? Nooit geweten. Ik ga dat vandaag nog uittesten.
Het is gewoon slechte wil van PX betreffende die balk.
Telenet en Netflix om twee voorbeelden te geven ga daar eens gaan kijken PX balk.
Het is echt frustrerend die balk als je iets bekijk en je druk op pauze dan je dat je geen onderschriften kan lezen als je op play drukt.
Zelf als je een film huurt na de play mag je als klant al zeker 20 sec terugspoelen om de onderschriften te lezen.
Reputatie 5
Badge +3
Om die reden duw ik dan direct de back toets in...staat trouwens vermeld in de decoder brochure.
Persoonlijk vind ik het ook vervelend, Px mag daar iets aan doen qua layout van de balk.
Reputatie 5
Badge +3
@KimB, Je kan de infomenu/balk deactiveren via menu---> instellingen---> systeem ---> beeld---> infomenu---> off---> bevestigen.
Als je dan zapt is de balk verdwenen.

mvg.
Reputatie 7
Badge +1
Het is gewoon slechte wil van PX betreffende die balk.
Telenet en Netflix om twee voorbeelden te geven ga daar eens gaan kijken PX balk.
Het is echt frustrerend die balk als je iets bekijk en je druk op pauze dan je dat je geen onderschriften kan lezen als je op play drukt.
Zelf als je een film huurt na de play mag je als klant al zeker 20 sec terugspoelen om de onderschriften te lezen.

het zou inderdaad veel plaatsbesparender kunnen.
Reputatie 7
Badge +3
Volg het advies van jdm_01, gelijk ik gedaan heb, dan heb je geen last meer van die balk. Als ik nu op pauze druk, druk ik nadien niet meer op play, maar op back en ik kan direct, zonder blauwe balk terug tv kijken met leesbare ondertiteling. Doen dus en niet meer klagen. Ik heb het nu al 2 dagen zo gedaan en ik zie eigenlijk geen blauwe balk meer als het beeld beweegt. Let wel op, als je in een opname 2x op de back knop drukt, dan zit je terug in je opnamemenu, maar dan druk je gewoon terug op kijken en hervatten en alles is terug oké. 🆒
DUS BACK GEBRUIKEN IPV PLAY. Duidelijk?
Reputatie 6
Badge +3
Sedert wanneer mogen we niet hierover niets meer zeggen? Dat is trouwens niet klagen maar Proximus helpen om zich te verbeteren.

We willen Proximus beter maken omdat we al zo lang klant zijn dat we Proximus graag zien en wie men graag ziet die wenst men ook te verbeteren.

En hoe stom is dat niet om op BACK te moeten duwen in plaats van Play! Bovendien blijft de balk nog altijd tijdens het doorspoelen zelf en kan je dus nog altijd 1/4 van het scherm niet zien. En dus ook de ondertiteling niet volgen.
Reputatie 5
Badge +2
Als je doorspoelt, speelt dat toch geen rol, want als je doorspoelt wil je dit stuk niet zien.
Als je terug op play duwt, is die balk toch direct weg, bij mij toch

Reageer