Binnenkort gepersonaliseerde reclame op Proximus TV

Edit moderator: onderstaande tekst is een copy/paste van een mail die onze TV-klanten ontvangen hebben.

Beste klant,

Elke dag gebruikt u het netwerk en de diensten van Proximus. En elke dag doen we er alles aan om de kwaliteit en efficiëntie ervan nog te verbeteren. Om daarin te slagen, moeten we u beter leren kennen. Zo trachten we u, op basis van uw voorkeuren en gewoonten inzake gebruik van de diensten (modaliteiten, tijdstippen, plaatsen, …), interessante gepersonaliseerde aanbiedingen, aanbevelingen om uw abonnement te optimaliseren, filmsuggesties, enz. te bezorgen.

Reclame die bij u past op Proximus TV
Vanaf september 2016 wordt een deel van de reclame op Proximus TV door de adverteerders gepersonaliseerd naar uw profiel. Een voetbalfan heeft immers niet noodzakelijk dezelfde interesses als een hobbykok.

De algemene voorwaarden van Proximus TV veranderen binnenkort
Meer bepaald zal, vanaf 1 september, artikel 13.1 van de algemene voorwaarden van Proximus TV voortaan inhouden dat “… de advertenties op tv afgestemd kunnen worden op het profiel van de klant, gebaseerd op zijn klantengegevens en dan met name zijn administratieve gegevens, zijn gebruik van Proximus TV of andere Proximus-diensten […] Proximus kan de verzamelde gegevens anonimiseren en aggregeren voor interne en externe rapportering over kijkgedrag.”

Geen interesse?
Wilt u niet dat Proximus deze gegevens gebruikt? Geen probleem: het volstaat om in te loggen op uw MyProximus-account en het ons te vertellen. Bent u niet tevreden over ons aanbod? Heel jammer dat te horen, maar weet dat u uw abonnement op elk moment kosteloos kunt opzeggen via onze website op www.proximus.be/opzeggen of per telefoon op 0800 22 800 (voor zelfstandigen: 0800 22 500).

Nog vragen?
Wilt u meer weten over ons privacybeleid? U leest alle details erover op www.proximus.be/privacy. Weet ook dat u onze klantendienst op elk ogenblik kunt contacteren als u van ons geen commerciële communicatie meer wenst te ontvangen en/of dat u ons via MyProximus kunt laten weten dat u geen gepersonaliseerde aanbiedingen wilt ontvangen op basis van uw gebruiksgegevens.

We wensen u nog veel plezier en ontspanning met onze diensten,

Met vriendelijke groeten,
Het Proximus-team

78 reacties

"Wilt u niet dat Proximus deze gegevens gebruikt? Geen probleem: het volstaat om in te loggen op uw MyProximus-account en het ons te vertellen."
Ik vind het ook niet terug om die reclame dienst te weigeren, zit weer ergens super verstopt.

“… de advertenties op tv afgestemd kunnen worden op het profiel van de klant"
Wat bedoelen jullie daar mee PX krijg de tv kijker tijdens de reclame blokken andere reclame blokken te zien dan bv. zijn gebuur?

Lees ook klantengegevens, administratieve gegevens, zijn gebruik van Proximus TV of andere Proximus-diensten.
Bedoelen jullie ook dat jullie ons surfgedrag gaan gebruiken?

Denk dat er op deze topic veel reactie zal komen.
Groetjes iedereen.

Heb geen aangepaste reclame op mijn computer scherm gebruik adblock en dit werkt zeer goed. dus wil zeker geen aangepaste reclame op mijn tv scherm.
Reputatie 5
Badge +1
Heb geen aangepaste reclame op mijn computer scherm gebruik adblock en dit werkt zeer goed. dus wil zeker geen aangepaste reclame op mijn tv scherm.
Idem dito hier. Reclame heeft op mij trouwens een averechts effect: overvloedig geadverteerde producten koop ik bewust *niet* 🆒
Hier ook nonkel firma's die mij ongewenste reclame sturen daar zal ik nooit van kopen.

Maar wat bedoel PX met aangepaste reclame?
Voorbeeld geven dat ik toevallig weet mijn gebuur zijn wasmachine was drie maanden terug kapot, hij surft op internet voor prijzen en hij zag nog op google reclame voor wasmachines drie maand na zijn aankoop. Intussen geeft hij ook adblock dikke week terug en is zijn google terug reclamevrij.

Dus PX zal dit het zelfde zijn op tv gebied?

Denk dat de grote vraag is wat bedoelen jullie met "Binnenkort gepersonaliseerde reclame op Proximus TV"

Het is zeer vaag wat jullie zeggen maar wij moeten als klant het wel aanvaarden dat wij ons zelf moeten uitschrijven of jullie moeten opbellen.
Is omgekeerde wereld nu en ben nu echt nieuwsgierig ga nu bellen naar PX met de vraag om mij uit te schrijven, laat jullie wel iets weten hoe het afgelopen is dit gesprek.
Intussen opgebeld naar PX
Hebben mij bevestigd dat via My Proximus ik uitgeschreven ben.

Op mijn vraag wat bedoelen jullie met "Binnenkort gepersonaliseerde reclame op Proximus TV" kon de medewerker mij niet antwoorden, ze had er geen flauw idee van. Dame was zeer vriendelijk en paar keer in de wachtlijn gezeten omdat ze er info over zocht via haar collega's en het antwoord was, sorry meneer kan je niet helpen met info erover heb wel de vraag doorgestuurd naar de bevoegde diensten en die zullen contact opnemen met u. Kennen de snelheid van PX om te antwoorden.

Waar zit de logica PX stuur dit bericht in de wereld en niemand van de helpdeck van PX kan er op antwoorden hoe het zit met die reclame.
Reputatie 7
Badge +6
Klik op het vraagtekentje bij 'gepersonaliseerde TV-reclame op maat'.

Reputatie 5
Badge +1
Op mijn vraag wat bedoelen jullie met "Binnenkort gepersonaliseerde reclame op Proximus TV" kon de medewerker mij niet antwoorden, ze had er geen flauw idee van.
Alzo is dat. Weet je, ik heb het grootste respect voor de arme telefoon-klerken die tussen hamer en aambeeld zitten, maar toch vriendelijk trachten te blijven.
Ik heb daar vroeger ook al een e-mail over gekregen (meer dan een jaar geleden) dus is dit zeker niet nieuw en ik vindt het toch positief dat ze u verwittigen dat je deze kunt weigeren als je wilt en zelf nog bij vertellen als je niet content bent met hun aanbod dat je kosteloos kunt opzeggen, merendeel zouden dit wel stilletjes houden :-))

NB: Mensen van de helpdesk zijn altijd de kop van jut geweest.
en toch nog een bedenking de dag dat dat je alle reclame kunt zelf uitzetten en dit door iedereen gedaan wordt dan zullen we ook wel het gevolg ervan moeten aanvaarden en nu ben ik niet alleen over proximus bezig maar ook bv alle reclame op 't internet....
Klop hoor Elsa mensen van de helpdesk zijn altijd de kop van jut. Daarom dat ik er op altijd oplet om beleefd te zijn en ben van de oude stempel met vriendelijkheid bereik je veel meer 🙂 . Ze staan ook machteloos als ze geen info krijgen over veranderingen fout lig bij de top kwa structuur, niet bij hun.
Reputatie 7
Badge +6
Ik heb toch heel gemakkelijk gevonden hoe dit allemaal aan/uit te vinken in MyProximus, dus zo moeilijk zal het wel niet zijn. ;-)))

Ik 'vrees' trouwens dat heel veel kijkers/internetters wel zullen gediend zijn van die gepersonaliseerde reclame of gewoon de moeite niet zullen nemen om dat in MyProximus te gaan veranderen.
Zijn weekend dus zullen moeten wachten voor PX antwoord kom er op neer dat de belangrijkste vraag is wat bedoelen ze met "Binnenkort gepersonaliseerde reclame op Proximus TV"
Reputatie 7
Badge +6
Hallo zeg : er staat: WILT U DAT TV RECLAME ZAL AANSLUITEN BIJ UW PROFIEL OP BASIS VAN UW KIJKGEWOONTEN, LEEFTIJD, WOONPLAATS ENZ. ? Dat bedoelen ze er dus mee.
Wat kunnen die moegetergde medewerkers nu nog meer zeggen???
Loop naar de maan bijvoorbeeld enfin 't is maar een suggestie 😃
Ik weet het, heel stout van mij :-)) maar even lachen tussendoor mogen we toch wel ook eens hé
Aan allen een prettige weekend trouwens.
Ik heb toch heel gemakkelijk gevonden hoe dit allemaal aan/uit te vinken in MyProximus, dus zo moeilijk zal het wel niet zijn. ;-)))
Ik 'vrees' trouwens dat heel veel kijkers/internetters wel zullen gediend zijn van die gepersonaliseerde reclame of gewoon de moeite niet zullen nemen om dat in MyProximus te gaan veranderen.

Ik heb het inderdaad niet veranderd en heb er persoonlijk geen last van en mijn man ook al niet, dus toch al iets waarover we dezelfde mening hebben :LOL:
Reputatie 7
Badge +6
😃 Gewoon uit nieuwsgierigheid al, zou ik het een tijdje zo laten. 😃
Reputatie 6
Badge +1
Al die bedrijven denken dat ze met zogenaamde gepersonaliseerde reclame het warm water hebben uitgevonden. Ik zie dat vaak als ik eens iets gekocht heb op reis geboekt via internet wordt ik gebombardeerd met reclame voor het product of de reis die ik net geboekt heb. Het werkt gewoon niet, maar ja als zij dat denken. Ze doen maar, dus krijg ik binnenkort allemaal reclame te zien gericht op vijftigplussers.
Zoals de reclame van de colruyt bijvoorbeeld, die ik in de brievenbus krijg, is ook aangepast aan je koopgedrag
Reputatie 7
Badge +6
Als we onze bonuskaarten nu eens laten koppelen aan Proximus.TV: aangepaste reclame, extra bonus punten, extra premium punten? The mind boggles. :8
Als 65+er (weldra) hoop ik nu wel niet te veel reclame voor looprekjes, trapliften en uitvaartverzekeringen te krijgen. :P
Prettig weekend.
Reputatie 2
FYI:
surf naar MyProximus Meldingen Instellen

Dit was nuttig, heb mij veelvuldig uitgeschreven.
Bedenking: PX vraagt wel of zij gegevens mogen gebruiken, maar of je nu ja of neen antwoordt, feit blijft dat zij dus een hoop gegevens opslaan.
Kunnen wij weten welke, volgens de privacy wet heb je dit recht.
Wat mij frustreert is dat ze bij die data jacht altijd beweren dat ze dit doen om je beter te dienen, komaan het is toch hoofdzakelijk om meer achter je te verdienen.
Reputatie 6
Badge +2
FYI:
surf naar MyProximus Meldingen Instellen

Dit was nuttig, heb mij veelvuldig uitgeschreven.
Bedenking: PX vraagt wel of zij gegevens mogen gebruiken, maar of je nu ja of neen antwoordt, feit blijft dat zij dus een hoop gegevens opslaan.
Wat mij frustreert is dat ze bij die data jacht altijd beweren dat ze dit doen om je beter te dienen, komaan het is toch hoofdzakelijk om meer achter je te verdienen.

Door vooral talloze (onnodige) producten op te dringen.
Reputatie 7
Badge +6

Je kan je gegevens bij Proximus inkijken op de volgende manier:

Of dat allemaal veel verschil maakt ...
Reputatie 2
Dit is weer typisch:
als je iets wilt kopen: OK met een muisklik
als je je recht wilt uitoefenen: 10 jaar terug in de tijd.
Denk het ook niet, daarom dat ik niks uitgevinkt heb 😉
(Maar ieder moet dit natuurlijk zelf uitmaken en is vrij te laten en te doen wat hij het best vindt)
Op het internet en via je computer,OS, e-mails, bij het googelen, cookies en ga zo maar verder .....wordt je gedrag ook in het oog gehouden, je kan dit zoveel mogelijk proberen te beperken maar of je het 100% kunt tegenhouden dat zal een paar andere mouwen zijn !!
Reputatie 6
Badge +1
Kan mij persoonlijk niet zoveel schelen, en de mensen die er het meeste tegen zijn delen vaak hun hele leven via Facebook
Reputatie 6
Badge +2
Dit is weer typisch:
als je iets wilt kopen: OK met een muisklik
als je je recht wilt uitoefenen: 10 jaar terug in de tijd.

Ja wat wil je, Bpost moet ook leven hé! 😉
Blijkbaar loopt het kopen bij px met de ok klik, ook niet altijd heel goed af en krijg je alleen maar errors en kan je dat per post melden :-))))

Reageer