Bijkomende vaste telefoon installeren

  • 13 July 2017
  • 8 reacties
  • 1443 Bekeken

Ik wil in de keuken een 2de vast telefoontoestel aansluiten, maar ik krijg daar geen telefoonsignaal door.

Telefoonlijn komt binnen in de living. Daar is een belgacom contactdoos met 2 inplugmogelijkheden voor een telefoontoestel. Op één inplugmogelijkheid is een vast toestel aangekoppeld, wat perfect werkt. Op deze contactdoos is ook een full rate splitter aanwezig.
Vanuit dit aansluitpunt vertrekt een kabel naar een contactdoos in de keuken, waarop enkel bbox3 modem is aangekoppeld. Hier wens ik een 2de vast telefoontoestel te installeren. Ik heb hier een adapter 5-6 ingestoken en daarop de verbinding naar de bbox3-modem. Internetverbinding werkt perfect, maar ik krijg geen signaal door op de 2 telefooninplugmogelijkheden van de adapter. De adapter en bedrading zijn oké, want getest in de living waar het signaal goed doorkomt.
Hoe moet ik dit oplossen ?

8 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Hi Robberecht,

Verandering van installatie door een field technieker op vraag van klant is normaal gezien een forfait van 70,25+ BTW= 85 euro

Mvg sabine
Dag Kim,

Zijn er kosten verbonden aan zo'n interventie van een technieker ?

Mvg,

Dirk
Reputatie 7
Badge +4
Dag Dirk,

We kunnen hiervoor wel een technieker langssturen, maar geen happy house technieker. Dit is wat een happy house technieker allemaal doet:

  • Check van alle internet- en wifiverbindingen. Zo zijn ze stabiel en veilig. Configuratie van je computers, tablets en smartphones in huis inbegrepen.
  • Test van het mobiele netwerk in huis, voor een zo sterk mogelijk bereik.
  • Check van je modem en decoder, en vervanging indien nodig.
  • Uitleg én een demo over de MyProximus en Proximus TV apps. Jawel, ook dat is inbegrepen!

Groeten,

Kim
Werken met suikertjes zal wel werken maar proximus techniekers gebruiken scotch lock verbindingsklemmen.
bbox3 aansluiten op blauwe blokje a1/b1 van NTP2007 of onderaan de full rate splitter, beide zijn mogelijk
Het leggen van een kabel van living naar keuken is niet gemakkelijk. Om esthetische redenen leg ik geen kabels langs plinten en daarom zou er door de vloer en welfsels geboord moet worden naar kruipkelder en dat is vrij omslachtig.

Ik opteer dan ook liever voor slechts 1 vast toestel, maar dan liefst in de keuken ipv in de living.

Ik veronderstel dat dit kan door de NTP2007 te verplaatsen naar de keuken.
Dit houdt mijns inziens in :
- demonteren NTP2007 in living
- monteren NTP2007 in keuken
- doorverbinden met klem (suikertje) van eerste binnenkomend signaal in living met kabel naar keuken, waarover nu het dsl-signaal loopt voor bbox3; deze draden koppelen aan het zwart klemmenblokje van de NTP2007
- bbox3 aansluiten op a1/b1 van NTP2007 of onderaan de full rate splitter (hoe ? Nu is dit een stekker en die zou dan moeten vervangen worden door inplugverbinding op de splitter)
- vaste telefoon inpluggen op één van de twee inplugmogelijkheden van de NTP2007

Correct ?
Kan dit gebeuren in het kader van het happy home-project ?
zie ook http://bgctv.skynetblogs.be/#vdsl2splitterbeschrijving

het komt er op neer dat je de introductiekabel van Proximus die binnen komt (2 draadjes) aangesloten is op zwart klemmenblokje van de NTP2007.
Vanaf het groene klemmenblokje vertrek je met telefonie kabel naar je telefoon aansluitingen
dus naar bv 1ste telefoon en loop je zo verder naar volgende telefoonaansluiting enz.....dus alle telefoons staan uiteindelijk zo parallel op het groene klemmenblokje.
Op de fullrate splitter is geen kabel aangesloten.
Als ik het goed begrijp, moet ik een bijkomende kabel leggen van living naar keuken voor een tweede toestel.
In de pdf vind ik nergens specifieke info over aansluiting van een tweede toestel.
Reputatie 7
Badge +4
Normaal zit er een kabel op de fullrate splitter die naar de bbox3 gaat of de kabel is intern op de blauwe poort in de splitter aangesloten. Die zelfde kabel ga je dan niet kunnen gebruiken voor de telefoon. Hiervoor heb je een tweede kabel nodig die van de contact door naar het tweede toestel gaat. Zoals wordt uitgelegd in de PDF op de onderstaande link. https://www.proximus.be/support/nl/id_slkr_installation_ntp/particulieren/support/vaste-lijn/telefoon-en-fax/telefoons/slkr-installation-ntp.html

Reageer