BFM TV

  • 2 January 2016
  • 18 reacties
  • 537 Bekeken

Reputatie 6
Badge +2
Sinds 1 januari 2016 zit BFM TV in het aanbod van Proximus, het is een Franse nieuwszender.
Deze zender wordt in HD doorgezonden en bevindt op kanaal 277.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Weer een Franstalige en zelfs Franse in HD dus. Wanneer de NPO's en de BBC's in HD ???
Niet dat ik bezwaar heb tegen BFM.
Ja het blijft nog altijd het zelfde liedje !!!
Reputatie 7
Badge +1
Who cares...het zullen toch voor sommigen altijd de verkeerden zijn...
Ik heb er in ieder geval persoonlijk geen last van, TV kijken is bij mij zeer beperkt en met één zender kom ik al toe :-))
Mijn zoon is nog erger, de TV staat daar alleen op als de kinders eens willen kijken, hij zelf kijkt nooit TV.
Reputatie 7
Badge +6
Dat is jullie volle recht, Elsa, maar het gaat in deze thread over televisie en televisie kijken en daarin blijf ik zeggen dat Proximus er eens werk mag van maken om ook voor de nederlandstaligen wat meer HD kwaliteitszenders aan te bieden. Daarvoor hoef je nog niet 24 u per dag voor je TV te zitten. Trouwens er zijn er ook die 24u per dag of daaromtrent voor hun PC zitten . Dat is ook hun recht.
Daarbij, ik heb niks tegen BFM, integendeel, het is wat tegenwicht voor al die anglosaksische nieuwsgeving, maar waarom moet het zolang duren voor die andere zenders ook in HD komen? De concurrentie heeft daar duidelijk geen probleem mee.
Prettige zondag 🙂
ik heb nog nooit gezegd dat ik tegen uitbreiding naar HD of uitbreiding van zenders ben , integendeel, ik heb hier op dit forum al jaren gezegd dat PX zou moeten kunnen zorgen dat iedereen aan zijn trekken komt en hoe meer zenders hoe beter en hoe meer HD hoe beter, Ik heb alleen uitgelegd wat mijn TV gedrag is zonder te willen zeggen dat ik het abnormaal vindt dat een ander bijvoorbeeld veel naar TV kijkt of veel zenders wilt.
Iedereen leest hier precies graag een beetje tussen de regels wat hij zelf graag leest :-))
En van mij mag iedereen 24u bezig zijn met tv, pc, mobiel, café, terras enz.... of in zijn bed blijven liggen, zoals ik zeg ieder zijn dada en voorkeuren.
Ik moet hier op dit forum meer uitleggen wat ik niet heb willen zeggen dan wit ik eigenlijk zei.
Recht door zee hé Marleen, (je handtekening is weg precies)
Voor u en alle forumleden ook, een zeer prettige Zondag en hopeliljk dit jaar veel zenders bij, in HD uiteraard 🙂
Reputatie 7
Badge +6
Het is hier ook al gezegd: niemand is verplicht overal op te reageren, dus als iets je niet interesseert .....
:8
Inderdaad iedereen is vrij om te zeggen wat hem interesseert of niet interesseert of wat zijn opinie is over iets, volledig met je akkoord Marleen.
Mij interesseert alles maar zoals bij iedereen het één meer dan het ander.
Reputatie 2
Zoals je zegt Elsa, meer zenders en meer HD bij Proximus TV, zo krijgen ze ook meer tevreden klanten.
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb er in ieder geval persoonlijk geen last van, TV kijken is bij mij zeer beperkt en met één zender kom ik al toe :-))
Mijn zoon is nog erger, de TV staat daar alleen op als de kinders eens willen kijken, hij zelf kijkt nooit TV.

Da's dan toch behoorlijk wereldvreemd IMHO....maar ieder zijn leven natuurlijk.
Sinjoor, dan heb je het doel van wat ik hier wilde zeggen niet goed begrepen, het was in de zin van uitzonderingen bevestigen de regel dus was het zeer zeker positief bedoeld voor het onderwerp van de TS.
Mijn zoon bijvoorbeeld neemt aan zoveel activiteiten deel dat er gewoon geen behoefte meer is aan TV kijken en net met zijn vriendenkring daar zitten ook geen echte TV fanaten bij, maar ik ga zeker niet beweren dat dit de meerderheid uitmaakt en is ook niet relevant voor dit topic.
Dit gezegd zijnde sta ik nog altijd achter de meerderheid voor meer goede zenders en meer HD
Reputatie 7
Badge +1
Sinjoor, dan heb je het doel van wat ik hier wilde zeggen niet goed begrepen, het was in de zin van uitzonderingen bevestigen de regel dus was het zeer zeker positief bedoeld voor het onderwerp van de TS.
Mijn zoon bijvoorbeeld neemt aan zoveel activiteiten deel dat er gewoon geen behoefte meer is aan TV kijken en net met zijn vriendenkring daar zitten ook geen echte TV fanaten bij, maar ik ga zeker niet beweren dat dit de meerderheid uitmaakt en is ook niet relevant voor dit topic.
Dit gezegd zijnde sta ik nog altijd achter de meerderheid voor meer goede zenders en meer HD

Het was ook niet persoonlijk bedoeld hoor. Ik vraag me alleen altijd af, als ze de kijkcijfers noemen van bv.. 1.500.000 tot 2.000.000 wat dan nog jaren geciteerd wortd als een topprogramma, wat die overige 4.000.000 tot 4.500.000 vlamingen dan doen. Want voetbal telt niet mee, want dat zit ook grotendeels in die kijkcijfers. Maar daarvanaf, want inderdaad off topic.
Die BFM TV zender is inderdaad wél interessant als je het laatste nieuws wilt weten niet enkel van de VRT of VTM. Ik heb ook BBC World en CNN in een groepje zitten en heb hem daar toegevoegd. Naast een britse, amerikaanse ook eens een franse kijk op de internationale kwesties en dan nog in HD ook. En neen, ik heb geen negatieve gevoelens tegenover het frans.
Reputatie 7
Badge +6
Dat vind ik ook, sinjoor en dat heb ik ook gezegd: niks tegen wat gezond tegengewicht voor de anglosaksische nieuwsgolf: hoe meer verschillende standpunten, hoe beter. Dat is het punt niet. Tegen Franstaligen heb ik ook niets: ik ben er zelfs met eentje getrouwd.:8

Wel herhaal ik dat eindelijk ook wel eens de NPO's en BBC's in HD mogen. BMF zal ook wel in HD beschikbaar zijn/worden bij de concurrentie, naast de andere die bij hen ook al in HD zijn.
Reputatie 6
Badge +2
En ARD en ZDF en zelfs BBC 4 mogen ook in HD doorgegeven worden.
Allemaal in HD, waarom niet , al denk ik dat Proximus dan ook zijn prijs laag wilt houden op die manier want bij TN is dit zeker niet goedkoper of ben ik teveel beïnvloed door wat ze op een ander forum weten te vertellen?
Reputatie 7
Badge +1
En ARD en ZDF en zelfs BBC 4 mogen ook in HD doorgegeven worden.
Zelfs Eurosport 1 en 2 zijn bij Telenet al in HD in het standaardaanbod. Bij Proximus zijn Eurosport 1 in HD en Eurosport 2 in SD in een boeket, enkel Eurosport 1 in SD in het standaardaanbod.
Reputatie 6
Badge +2
Ook de kinderzenders Nickelodeon en Disney Channel zijn bij Telenet in HD te zien alsook de 3 NPO zenders en de 2 BBC zenders.
Sundance Channel HD zit bij Proximus in boeket Entertainment terwijl bij Telenet die zender in het basisaanbod zit.
National Geographic Channel en Discovery Channel zijn bij Proximus in SD te zien terwijl bij Telenet die 2 zenders in HD te bekijken zijn.
Hallo,

Heb deze topic verplaatst naar TV tips & tricks :)

Groetjes,
Hassan

Reageer