Beveiliging BBOX : nieuw?

  • 29 September 2012
  • 8 reacties
  • 3398 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
  • Grand Master
  • 1480 reacties
/files/536cf9ca48/Screen_Shot_2012-09-29_at_22.14.35.png 1271x665

8 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Heb ook Runtime Code Version 60R10A-60A05S, maar slechts Hardware Version 1 (heb b-box2 van april 2009, bij omzetten op VDSL2). Nog geen tussenscherm gezien.

Reputatie 7
Badge +1


de doodnormale gebruiker, die maar alleen TV wilt kijken en wat surfen/downloaden zal er idd wel een 'punthoofd' van krijgen. Van mijn b-box2 heb ik nu al geen FacR meer gedaan sedert ik op een 50/6 profiel sta (na het oplossien van een storing door een technieker). de laatste keer dat ik het deed stond ik ineens in 'full-routed' alsof dat de default is. Ik had die vroeger automatisch gekregen nog met de TVonPC software, maar een half jaar geleden heb ik alles op aanraden van ervaren forumleden via de admin terug op 'bridged' gezet. Je hebt dan een VLAN minder, maar ik heb er sedertdien geen last van gehad. Ik check wel regelmatig of ik nog altijd op 50/6 sta, want je weet maar nooit....het voordeel is dat er 20Mbps voor TV gereserveerd wordt en je dus altijd nog 30Mbps voor internet overhoudt, ook met 2 of 3 HD-streams

Reputatie 7
Badge +1


Ja ik heb het nu ook zitten. Even een foto van de onderkant getrokken om het nummer te hebben....Niks aan te doen !



begrijp eigenlijk niet dat er zo'n drama wordt over gemaakt.... 't is gewoon een keuze van belgacom de interface beter te beveiligen (om te voorkomen dat er ingebroken wordt in de de bboxen waarvan het draadloos signaal nog steeds niet beveiligd is, veronderstel ik)



Je zal dit snr ook wel moeten invoeren als je wifi wel beveiligd is zeker ?


ik kan het nog niet uittesten!


Sinjoor weet jij dat soms, maw heb je het al geprobeerd?


groetjes, Elsa


Je zal dit snr ook wel moeten invoeren als je wifi wel beveiligd is zeker ?



blijkbaar wel ja.... is hier reeds gepost door Ellen...


zelf heb ik de nieuwe firmwaren nog niet ontvangen


mvg
Reputatie 7
Badge +1


Ik heb zoals gezegd met mijn smartphone een fotootje genomen van de sticker op de onderkant, want ik was al telaat; de nieuwe firmware stond er al op en ik kon er dus niet meer in. de hele uitleg staat daar wel vermeld. Het moet van vandaag (of vorige nacht) gepusht zijn, want gisteravond kon ik er nog gewoon in. Nu ja, alle dagen zit ik daar nu ook weer niet in.



aangezien het op de sticker van je bbox staat dus zo erg is het allemaal niet hé



mijn bbox2 zit weggestoken achter een kast, dus het zou me wel wat moeite kosten om die kast te verzetten etc... dus in mijn geval is het handig van het serienummer te hebben opgeslagen voor de firmware hier toeslaat... en je weet maar nooit dat de sticker eraf zou vallen of onleesbaar geworden is....


mvg





zorg er toch maar voor dat je bbox goed genoeg kan afkoelen of je gaat dikwijls je bboxken mogen vervangen is veel erger dan alle dagen afzetten.



verluchting is geen probleem, achter die kast is er een zee van ruimte... da's dus niet de reden dat ik er al zes versleten heb :p


mvg

Reageer