Vraag

Betrouwbaarheid Proximus


Hallo, een paar jaar geleden heb ik de overstap gedaan van Telenet naar Belgacom (in der tijd) voor een pack met 3 tv's.
Dus 3 decoders en het hoogste pack met vaste telefonie.
Dit zou geen probleem zijn 'ons systeem kan dat aan'.
De technieker kwam om alles te installeren en het eerste probleem kwam aan het licht
Als mijn dochter in haar kamer tv had, was er in onze kamer sneeuw
De technieker belde met een collega en die bevestigde dat de modem dit niet kan!
hij heeft allerlei dingen verandert en toen werkte het wel, maar als wij tv bekeken in het salon had mijn dochter geen internet
Het was het één of het ander!
De internetsnelheid zakte door zijn poten
Even gebeld met de technische dienst, die stonden met hun mond vol tanden en konden niet antwoorden
Naar de Belgacom shop geweest en daar vertelde ze mij 'als het niet werkt, moet u maar alles terugbrengen'
Dat hebben we dan gedaan, en direct straat overgestoken en terug naar Telenet gegaan
Nu is de vraag, is proximus betrouwbaarder geworden met hun nieuwe modem?
Nu is onze configuratie serieus veranderd thuis, dochter is he huis uit en decoders zijn genoeg
Ik wil terug de overstap doen, daar we teveel betalen met het verbruik dat we hebben.
Graag jullie mening aub.

Thx

65 reacties

Hallo,

3 tv's is wel veel. Ik zou om te beginnen geen tv op een slaapkamer zetten omdat dat een ruimte is om te slapen maar dat is natuurlijk jouw keuze.

Ik zit al 6 jaar bij Proximus en ben altijd al heeeeel tevreden geweest. Het is niet alleen goedkoper dan Telenet maar uit ervaring bij mijn vrienden merk ik dat Telenet veel kinderziektes heeft. Iets wat niet het geval is bij Proximus.
Bij Proximus is het wel zo dat verschillende tv's op 1 modem kunnen geïnstalleerd worden. Elke tv heeft wel zijn eigen decoder nodig. Het internet ziet daar normaal niet in af terware dat je tv via internetverbinding kijkt.

Ik herinner mij toen ik nog thuis woonde dat we 2 tv's, 3 pc's en 1 telefoon hadden en we hadden daar totaal geen problemen mee. Dat was zelfs al meer dan 10 jaar geleden.
Ik denk dat je gewoon pech gehad hebt.

Naar mijn mening zou overstappen naar Proximus geen probleem moeten zijn. Misschien is het wel aan te raden om in een proximuswinkel extra info te vragen. Zodat je niet weer hetzelfde tegenkomt.

Veel succes!
Bedankt!
Hopelijk komen er nog reacties.
Grts
kijk om te beginnen al eens of je lijn deze snelheid aankan om drie decoders te installeren surf hiervoor naar
=> internetsnelheid
en hier kan je kijken wat de TV mogelijkheden zijn voor 1, 2 of drie decoders
=> proximusTV
Nu hoef ik geen 3 decoders meer, 2 is voldoende.
Gewoon weten dat als er één tv aan het kijken is, de andere zonder problemen kan surfen (downloaden).
kijk om te beginnen al eens of je lijn deze snelheid aankan om drie decoders te installeren surf hiervoor naar
=> internetsnelheid
en hier kan je kijken wat de TV mogelijkheden zijn voor 1, 2 of drie decoders
=> proximusTV

Die links geven niet veel.
Ze zijn waarschijnlijk weer onderhoud aan het doen op de servers van proximus zoals dit dikwijls gebeurt in het weekend, dus het zal even afwachten zijn tot alles terug werkt.
Mss heeft het iets te maken met dit hier ook:
=> https://nl.forum.proximus.be/myproximus-16/myproximus-wordt-geupgraded-33881?postid=549479
Reputatie 4
Badge +2
.
Bij Proximus is het wel zo dat verschillende tv's op 1 modem kunnen geïnstalleerd worden. Elke tv heeft wel zijn eigen decoder nodig. Het internet ziet daar normaal niet in af terware dat je tv via internetverbinding kijkt.



Je internetsnelheid gaat heus wel zakken bij elke decoder waarop je aan het kijken bent !
Met 3 programma's in HD kan dat 15 tot 18Mbps zijn dat er van je internetsnelheid af gaat.
Als je bv in VDSL zone één zit en alle mogelijkheden gebruikt (kijken +PVR opnames)
gaat je volledig voorziene TV profiel er af (20Mbps)
maar dan hou je in het slechte geval (geen vectoring en geen DLM toekenning) nog 10Mbps over om te internetten.
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Mich, Ik heb hier al jaren 2 decoders en internet met wifi, waarop we met 2 heel veel surfen. Ik heb op gbied van internet geen enkel probleem. Ik heb een BBox 3 en 2 V5 decoders, waarvan eentje nog met een ruckus (kabelvervanger) aangestuurd wordt. Het gebeurt vrij dikwijls dat we TV aan het kijken zijn en dat mijn man nog aan het surfen is (ja, terwijl hij naar de TV kijkt). Ik heb alleen soms wat "problemen" met opnemen, omdat ik alles opneem en dat is soms te veel, zoals jij het met 3 decoders ook perfect wilde hebben.
Ik persoonlijk heb wel de HD uitgezet op beide TV's. Het verschil zien we toch niet tussen SD en HD (gepensioneerd, hé) :8 en ik heb destijds ondervonden dat ik minder problemen had met opnames, dan als ik de HD geactiveerd had. Een HD kanaal neemt immers veel meer Mbits van uw totale capaciteit af. Dus liever alles in SD kijken en meer kunnen zien en opnemen.
IK zou zeker adviseren om terug naar Proximus te gaan, als je met 2 decoders toekomt. Ik persoonlijk ben ook tegen een TV op de slaapkamer. Mijn man begint at nu ook door te hebben, dus binnenkort gaan we waarschijnlijk 1 decoder afschaffen. 🆒
Als ik de berekening maak, zou ik per maand ongeveer €30 minder betalen.
Ik ben nog aan 't denken of ik wel 2 decoders zou nemen, want die tv in de kamer speelt toch bijna niet meer.
Mich, die linken werken nog altijd niet om eens te zien wat voor resultaat je krijgt
Als je zou in VDSL zone 1 zitten dan zou je in het ergste geval met alles op HD (kijken en PVR opnemen) dus gans het TV bereik bezet, dan toch nog in het slechtste geval aan 10 Mbps moeten kunnen surfen (dit geldt ook als je maar twee decoders hebt met harde schijf).
En als de vectoring en DLM op je lijn zijn werk zou actief zijn, dan haal je zoals ik 100 Mbps op je lijn, dus dit wil zeggen dat je dan zelf zou 80 Mbps over hebben om te surfen ipv 10Mbps.
Mich, die linken werken nog altijd niet om eens te zien wat voor resultaat je krijgt
Als je zou in VDSL zone 1 zitten dan zou je in het ergste geval met alles op HD (kijken en PVR opnemen) dus gans het TV bereik bezet, dan toch nog in het slechtste geval aan 10 Mbps moeten kunnen surfen (dit geldt ook als je maar twee decoders hebt met harde schijf).
En als de vectoring en DLM op je lijn zijn werk zou actief zijn, dan haal je zoals ik 100 Mbps op je lijn, dus dit wil zeggen dat je dan zelf zou 80 Mbps over hebben om te surfen ipv 10Mbps.

Goede uitleg, maar toch een beetje chinees voor mij "vectoring en DLM" 😞
.
Bij Proximus is het wel zo dat verschillende tv's op 1 modem kunnen geïnstalleerd worden. Elke tv heeft wel zijn eigen decoder nodig. Het internet ziet daar normaal niet in af terware dat je tv via internetverbinding kijkt.



Je internetsnelheid gaat heus wel zakken bij elke decoder waarop je aan het kijken bent !
Met 3 programma's in HD kan dat 15 tot 18Mbps zijn dat er van je internetsnelheid af gaat.


dank je wel voor de info. Mij was altijd gezegd dat dat niet het geval was.
Merci!
.
Bij Proximus is het wel zo dat verschillende tv's op 1 modem kunnen geïnstalleerd worden. Elke tv heeft wel zijn eigen decoder nodig. Het internet ziet daar normaal niet in af terware dat je tv via internetverbinding kijkt.



Je internetsnelheid gaat heus wel zakken bij elke decoder waarop je aan het kijken bent !
Met 3 programma's in HD kan dat 15 tot 18Mbps zijn dat er van je internetsnelheid af gaat.


Heb nog een vraagje.
En als je naar 2 programma's niet HD bekijkt? Hoeveel neemt dat van je internetsnelheid?
Ik vraag mij nu gewoon af hoe afhankelijk een tv-programma van internet is.
Want wat als iemand geen internet heeft en toch HD wilt kijken?
Effe voor de duidelijk: ik heb het hier telkens over films of zo op tv kijken. Niet op de pc.
Reputatie 1
Mich, je kan evt de speedtest van edp.net gebruiken om je lijnsnelheid te controleren aangezien Px voor het moment onderhoudswerken aan hun website ah uitvoeren zijn. Je kan daar je adres invoeren.
vraag van Marie-AnneVandebos: En als je naar 2 programma's niet HD bekijkt? Hoeveel neemt dat van je internetsnelheid?

Antwoord: ongeveer de helft dus twee SD"s nemen ongeveer de zelfde internetsnelheid af als een HD stream.
je mag dus ongeveer rekenen op HD: 6 Mbps en SD: 3Mbps

Je moet geen internet hebben om tv te kunnen kijken het is de lijnsnelheid waarop je modem synchroniseert bv 100 Mbps die de maximale downloadsnelheid bepaalt voor surfen , tv kijken en in PVR (opname op harddisk van decoder) op te nemen samen.
Reputatie 1

Je moet geen internet hebben om tv te kunnen kijken het is de lijnsnelheid waarop je modem synchroniseert bv 100 Mbps die de maximale downloadsnelheid bepaalt voor surfen , tv kijken en in PVR (opname op harddisk van decoder) op te nemen samen.


Het is altijd interessant om je lijnsnelheid te weten. Hoe hoger je lijnsnelheid hoe meer tv's je in HD je kunt aansluiten.
't is te zien wat je bedoelt ik heb hier altijd als voorbeeld VDSL2 zone 1 aangegeven waar je in het slechte geval 30 en beste geval 100 mbps kunt halen maar of je nu 30 haalt of 100 daarmee kan je niet meer of minder tv's aansluiten , maar naarmate je naar zone 2 en zone 3 afzakt (in functie van afstand en verzwakking van je lijn waar je op aangesloten bent) zal je natuurlijk minder tv mogelijkheden hebben en is je tv profiel ook geen 20 Mbps meer zoals in zone 1 .
Reputatie 7
Badge +3
IK dacht dat een HD stream 9 Mbps van je capaciteit afnam en een SD maar 3 Mbps. Een gemiddelde streaming naar een gezin is 20 MB.
Dat was vroeger zo is nu iets minder ander codecs respectievelijk 6,5 en 2,7
Reputatie 4
Badge +2
En ±25Mbps voor Ultra HD
Maar toch nog niet voor vandaag, toch niet bij ⌘ 😉
Reputatie 4
Badge +2
idd, dan moet er nog veel water naar de zee stromen.
Reputatie 7
Badge +1
Als alle decoders V5 compact zijn, heb je sowieso maar één stream per decoder meer nodig, Ingeval van 3 x HD is dat dan maar 18Mbps. 4 decoders zijn dan maar een kleine stap verder. Er is helaas nog veel werk te doen om alle lijnen de maximale capaciteit te geven. Ik denk dat de omschakeling naar de V5c (enkel nog netwerkopnames) veel met dit probleem te maken heeft. Je kunt ook overwegen één van de TV's met TV Overal van Smartphone of tablet naar een GoogleCast dongle te casten. Met Apple TV kan allicht ook. Het aantal zenders is dan wél beperkter (geen buitenlandse of boeketzenders).
Reputatie 4
Badge +2
Hoeveel Mbps zou de Proximus TV App opeisen ?

Reageer