Vraag

Betrouwbaarheid Proximus



Toon eerste bericht

65 reacties

Hoeveel Mbps zou de Proximus TV App opeisen ?
Heeft hier vroeger nog gepost geweest voor TVO:
adaptive streaming technologie. → bitrate in fuctie van Internetbandbreedte: 0,5 of 1,2 Mbps
TV ~ 1 GB/uur via vast Netwerk en 200 MB/uur via Mob 3G Netwerk
Reputatie 3
Badge +1
Een klein puntje, als tech van PROXIMUS merk ik dagelijk dat mensen hun decoder constant laten aanstaan, als je deze uitzet win je de internetsnelhied direct terug die deze gebruikt, dus altijd een aanrader om je decoder in standby te zetten als je niet kijkt om je internetsnelheid op te krikken 🆒
Hallo,

3 tv's is wel veel. Ik zou om te beginnen geen tv op een slaapkamer zetten omdat dat een ruimte is om te slapen maar dat is natuurlijk jouw keuze.

Ik zit al 6 jaar bij Proximus en ben altijd al heeeeel tevreden geweest. Het is niet alleen goedkoper dan Telenet maar uit ervaring bij mijn vrienden merk ik dat Telenet veel kinderziektes heeft. Iets wat niet het geval is bij Proximus.
Bij Proximus is het wel zo dat verschillende tv's op 1 modem kunnen geïnstalleerd worden. Elke tv heeft wel zijn eigen decoder nodig. Het internet ziet daar normaal niet in af terware dat je tv via internetverbinding kijkt.

Ik herinner mij toen ik nog thuis woonde dat we 2 tv's, 3 pc's en 1 telefoon hadden en we hadden daar totaal geen problemen mee. Dat was zelfs al meer dan 10 jaar geleden.
Ik denk dat je gewoon pech gehad hebt.

Naar mijn mening zou overstappen naar Proximus geen probleem moeten zijn. Misschien is het wel aan te raden om in een proximuswinkel extra info te vragen. Zodat je niet weer hetzelfde tegenkomt.

Veel succes!

heeeeel tevreden ? jij werkt vast bij proximus
er staan hier op de kinderkamamer ook een tv dit is de zaak van ons, als wij tv kijken dan moeten de kinderen maar op hun kamer tv kijken mja als je geen kinderen heb kan je dit ook niet zeggen

en ik ben niet heeeeel tevreden van proximus en ben ook bezig om naar telenet te gaan waar ik wel heeeeel tevreden was.
Als je problemen ondervindt is het logisch dat je niet tevreden ben net als ik tevreden ben omdat ik geen problemen heb bij PX, en hopelijk kan ik dit blijven zeggen
Reputatie 3
Badge +1
Hallo,

3 tv's is wel veel. Ik zou om te beginnen geen tv op een slaapkamer zetten omdat dat een ruimte is om te slapen maar dat is natuurlijk jouw keuze.

Ik zit al 6 jaar bij Proximus en ben altijd al heeeeel tevreden geweest. Het is niet alleen goedkoper dan Telenet maar uit ervaring bij mijn vrienden merk ik dat Telenet veel kinderziektes heeft. Iets wat niet het geval is bij Proximus.
Bij Proximus is het wel zo dat verschillende tv's op 1 modem kunnen geïnstalleerd worden. Elke tv heeft wel zijn eigen decoder nodig. Het internet ziet daar normaal niet in af terware dat je tv via internetverbinding kijkt.

Ik herinner mij toen ik nog thuis woonde dat we 2 tv's, 3 pc's en 1 telefoon hadden en we hadden daar totaal geen problemen mee. Dat was zelfs al meer dan 10 jaar geleden.
Ik denk dat je gewoon pech gehad hebt.

Naar mijn mening zou overstappen naar Proximus geen probleem moeten zijn. Misschien is het wel aan te raden om in een proximuswinkel extra info te vragen. Zodat je niet weer hetzelfde tegenkomt.

Veel succes!

heeeeel tevreden ? jij werkt vast bij proximus
er staan hier op de kinderkamamer ook een tv dit is de zaak van ons, als wij tv kijken dan moeten de kinderen maar op hun kamer tv kijken mja als je geen kinderen heb kan je dit ook niet zeggen

en ik ben niet heeeeel tevreden van proximus en ben ook bezig om naar telenet te gaan waar ik wel heeeeel tevreden was.


Als tech kom ik inderdaad op plaatsen waar er niet anders kan dan dat deze mensen zouden overschakelen omwille van onmacht of dingen die niet haalbaar zijn op sommige plaatsen, zo kom je ook dingen bij Telenet tegen hoor, ben eigenlijk wel benieuwd wat voor jou de druppel was waarom je over wil stappen...
Het is eigenlijk simpel de meeste mensen stappen niet zomaar over maar wel als het de spuitgaten uitkomt, net daarom heb ik in der tijd overgeschakeld van TN naar ⌘, omdat de problemen na heel lange tijd en na veel bellen niet opgelost geraakte en ik wist nochtans dat het bij proximus evenzeer voorvalt en om maar niet te zeggen meer voorvalt dat iets heel maar ook heel lang duurt vooraleer een probleem opgelost geraakt, ik heb aan heel veel mensen in de buurt en op 't werk en vrienden en kennissen hun ervaring gevraagd en bij TN waren er bijna geen die echt ontevreden waren en ik kan er van meespreken dan ook nog, ik was nog maar pas overgeschakeld naar ⌘ en de problemen begonnen al, ik ben nu een echte doorzetter en ik kan je verzekeren dat ik ontelbare telefoontjes gepleegd heb en veel keren de techniekers van ⌘ over de dorpel gekregen heb.
Toen in die tijd waren de wachttijden voor 0800 22 800 zelf nog tot een uur heel gewoon.
Gelukkig is dit nu allemaal veel verbeterd en ook de problemen met TV en internet kan ik tot nu toe op één hand tellen en daarom ben ik tot nu toe content met ⌘, maar spijtig genoeg is dit nog niet bij iedereen het geval !!
Dat is eigenlijk net het zelfde bij ⌘ daar zijn er toch ook al genoeg die een eigen router achter de bbox3 plaatsen waar ze naar hartenlust kunnen instellen wat ze willen en van alle miserie af zijn, tot verdwijnen van instellingen na een tijd etc..., en dat zijn trouwens niet alleen dummy's maar echte netwerk specialisten die deze miserie en beperkte mogelijkheden beu zijn, in tegenstelling natuurlijk wat mensen uiteraard die voor px werken zullen tegenspreken (op één uitzondering na die ik hier op het forum vroeger nog tegengekomen ben, maar blijkbaar niks meer op het forum post, spijtig genoeg want die durfde wel de waarheid spreken) , maar de feiten en de bewijzen zijn er wat ze ook beweren.
Voor de doorsnee gebruiker, zoals ik trouwens want ik moet geen instellingen doen, werkt de bb zonder problemen of toch bijna zonder problemen.
Inderdaad ik ben ook tevreden over de bbox3.
Reputatie 3
Badge +1
Ik ben over mijn nieuwe b-box3 (sagemcom) best tevreden. Na 3 weken had ik vectoring en 100/20Mbps: in praktijk met LAN toch 94/5.6, met WIfi 5.0Ghz (zonder decoder) zo'n 86.35/6.2Mbps. Voor TV merk ik geen verschil met de b-box2, maar ik heb maar één decoder. Er is ook nog de ingebouwde Wifi-bridge, zodat je maar een extra Bridge nodig hebt, maar voorlopig werk ik nog met PLC's.

Wifi Bridge is niet ingebouwd in BBOX3, de wifi bridge maakt gewoon een connectie op de WLAN, deze werken met elke Router die de 5.0Ghz ondersteund
Ja natuurlijk, maar dat is bij manier van spreken omdat iedereen op het forum zou begrijpen dus ook dummy's dat ze eigenlijk maar één wifi-bridge nodig hebben en dat doe ik omdat ik dat niet iedere keer het antwoord zou krijgen dat is latijn voor mij wat je hier allemaal gepost hebt 😉
Reputatie 3
Badge +1
Ik kom wekelijks bij een klant die ontevreden is over bepaalde dingen die hij op het Proximus Forum gelezen heeft, ik kan aan deze mensen de juiste uitleg geven, soms moet ik ook mensen aanrekenen omdat "iets niet werk"t en ik bij hun kom en "alles OK is" (Zoals de PVR die auto ook een nPVR zou starten bv).
Dit is niet de bedoeling van dit forum... Hier help je echt niemand mee, tenzij aan een Farfait reparatie van 85€.
Dus kunnen jullie AUB mensen de juiste technische info geven.
Als ik dat allemaal lees, heb ik niet veel zin meer om over te schakelen naar PX!
Reputatie 3
Badge +1
Als ik dat allemaal lees, heb ik niet veel zin meer om over te schakelen naar PX!
Tijdens een installatie leg ik de klanten het verschil tussen PVR en nPVR uit (niet dat dat vandaag nog nodig is daar alle opnamen nPVR zijn) tijdens een demonstratie hoe ze moeten opnemen met hun decoder etc, dus laat dit je niet afschrikken hoor 😃
Ik kom wekelijks bij een klant die ontevreden is over bepaalde dingen die hij op het Proximus Forum gelezen heeft, ik kan aan deze mensen de juiste uitleg geven, soms moet ik ook mensen aanrekenen omdat "iets niet werk"t en ik bij hun kom en "alles OK is" (Zoals de PVR die auto ook een nPVR zou starten bv).
Dit is niet de bedoeling van dit forum... Hier help je echt niemand mee, tenzij aan een Farfait reparatie van 85€.
Dus kunnen jullie AUB mensen de juiste technische info geven.

Dit werd hier al tot vermoeienis toe gevraagd (zelf al op het oud forum) omdat door prox medewerkers, desnoods via navraag bij de bevoegde specialisten, op al deze vragen een uitleg zouden geven om alle mogelijke twijfel weg te werken.
Als ik dat allemaal lees, heb ik niet veel zin meer om over te schakelen naar PX!
Er is geen enkel reden om je te laten afschrikken door wat je op een forum leest dit geldt trouwens voor elk forum dat geeft een totaal verkeerd beeld.
Ik heb zelf al jaren geen problemen met mijn proximus installatie, en vergeet niet dat de meesten niet op een forum komen om te zeggen dat alles goed werkt maar dat het alleen deze zijn die problemen hebben en dat geeft niet aan de overdreven meerderheid problemen heeft zeker niet, als je prox op twitter of Facebook volgt da zou je zelf concluderen dat prox binnenkort geen enkele klant meer zal overhouden en ze houden zeker nog altijd stand in vergelijking met het aantal klanten bij TN bv

Conclusie: een forum, of twitter en Facebook geeft zeker geen reëel beeld over de betrouwbaarheid van proximus.

Reageer