Betekenis lampjes b-box

  • 23 June 2011
  • 4 reacties
  • 1321 Bekeken

Hallo,

Sedert vandaag startmijn internetverbinding niet meer op. De lampjes op b-box : @ en WIFI (antennetje) blijven constant flikkeren, DSL lampje brandt niet. Er is geen WIFI verbinding moelijk met de b-box en de b-box dedecteert geen DSL-signaal. Drukken op de reset-toets van de b-box brengt geen soelaas. De lijn is ok want als ik de b-box vervang door een oude ADSL-modem kan ik een ADSL-verbinding starten en internetten. Wat betekenen die flikkerende lampjes? In de bijgevoegde documentatie van b-box is daar niets over te vinden.

4 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Dag Freaky

Voor dat je kan surfen moet je met het Belgacom netwerk verbonden zijn. Dit kan je controleren wanneer het dsl lampje blijft branden.

Wanneer je de b-box reset kan het +/- 15 minuten duren alvorens je gebruikersnaam,wachtwoord wordt opgehaald bij Belgacom. Het @ teken heeft te maken of de b-box je gebruikernaam en wachtwoord correct heeft geladen. Als een andere modem wel werkt dan is je b-box stuk.

Groeten

familievandesype
Dag Familievandesype.

Dank je voor je reactie. Ik vermoed ook dat mijn b-box stuk is.

groeten

Freaky
Beste Freaky,


zoals hier reeds vermeld, als je met de ene modem wel internetconnectie krijgt en met de Bbox het DSL-lampje niet brandt, zal er inderdaad een probleem zijn met de Bbox zelf. Ook omdat u reeds de modem heeft gereset.

Dus best contacteer je hiervoor onze technische dienst op 0800/22700 en kunnen ze u deze modem (als hij nog in garantie is) laten omruilen.


Mvg

Eva van Belgacom
Reputatie 7
Badge +1
Je zit dan nog wel op ADSL, want VDSL2 kan enkel met een b-box2 of gelijkwaardige modem/router.

Reageer