Beantwoord

Betalen om naar Nederland te bellen?

  • 22 December 2017
  • 2 reacties
  • 655 Bekeken

Reputatie 1
beste,
ik heb een raar probleem waar voorlopig Proximus Helpdesk mij niet kan helpen ???
Ik was in MyProximus aan het kijken tot ik tot mijn verbazing zag dat er mij werd 6,74 aangerekend om naar Nederland te bellen ??
na een telefoontje naar de helpdesk, werd mij verteld dat het niet kon omdat Nederland lid van Europa is. wat ik nog erger vindt, is dat ik als oplossing moet wachten tot het volgende factuur. om dan het nogmaals dit te escaleren !
volgens die persoon kunnen zij niet in onze lopende periode zien .... hoe kan dat ? dat de klant wel het wel kan doen en de support mensen niet ???
Met andere woorden: sorry wij kunnen u niet helpen, en sta maar in de kou ! en als je het vergeet ( domiciliëring) , dan heb je lekker teveel betaald !!
hierbij een paar schermen van mijn probleem:




Met vriendelijke groeten,

Jonay
icon

Beste antwoord door Wim 22 December 2017, 16:11

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 1
Dag Wim,

bedankt voor het uitklaren van mijn vraag. het was een misverstand van mij ( met die roaming ).
Maar wel raar dat een helpdesk agent het zelf niet 100% wist en verkeerde informatie doorgeeft en tot frustraties leidt bij de klant. Dit is waarschijnlijk aan een misverstand te wijten, maar dat zou kunnen vermeden worden indien hij naar mijn huidige periode kon kijken en mij kon vertelen dat ik verkeerd zat in mijn redenering.

nogmaals bedankt voor de feedback,

groeten,
jonay
Reputatie 7
Badge +6
Jonay,
Dit is normaal. Bellen vanuit België naar Nederland wordt beschouwd als een internationaal gesprek, en dat moet wel betaald worden.
De afschaffing van de roaming tarieven geldt voor landen in het buitenland, lid van de EU.
Je vindt op volgende link een handige tool:

https://www.proximus.be/nl/id_cr_roaming/particulieren/producten/mobilus/mobiel-en-roaming-opties/internationaal-en-roaming/international-en-roamingtarieven.html#/RoamingTool

Voor roaming vind je alle info hier:
https://www.proximus.be/euroaming

Mvg,

Reageer